|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Spleising på gaver - single betaler mindre? | |||
| Ja, jeg synes single skal betale mindre enn par |
|
27 | 19,57% |
| Ja, jeg synes single skal betale halvparten av det par betaler |
|
41 | 29,71% |
| Nei, jeg synes det skal deles likt uavhengig om man er par eller ikke |
|
35 | 25,36% |
| Man kan betale etter evne - betale det man føler man har råd til |
|
17 | 12,32% |
| Annet - hva? |
|
18 | 13,04% |
| Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Jeg tenker pris pr par, men så er det bare par i vår familie. Ellers tenker jeg pris pr hode.
|
|
|
#2 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Enig med deg Tito. Jeg er gift og vi har i mange år hatt bare ei inntekt (jeg var hjemmeværende da barna var små). Likevel opplevde vi mange ganger at det ble forventet at vi som var gift skulle betale for to (med ei inntekt), mens single skulle betale for en (også med ei inntekt).
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?
Vi har samme problemet nå, vi er to personer med 3 barn og kun en inntekt som ligger godt under landsgjennomsnittet.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?I den situasjonen hadde jeg nok tenkt at beløpet ble delt på antall søsken, single eller ei. Mannen min har to søstre som er single, og jeg tror de har spleiset likt på gaver til svigermor om jeg ikke husker feil. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Hva om det single søskenet er skikkelig rik, og det gifte søskenet er eneforsørger i en familie på sju, for å sette det litt på spissen? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
er grønn og fin.
|
Håper dette var siktet til noen spesiet og ikke noe du slenger ut fordi det gjelder "alle" single.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Jeg mener at når fire søsken kjøper til sin far, så er det søsknene som spleiser og da kan de betale like mye. (I dette tilfellet er jeg altså enig med deg.) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Vi delte ca på tre da vi kjøpte gaver til foreldrene våre for et par år tilbake. I tillegg var en ekstra flott middag en del av gaven, men da betalte jeg og mannen en god del mer - siden vi tross alt er to voksne og tre barn, mens lillesøster er bare en. Den tredje søsteren vår kunne ikke være med på den festen. |
|
|
|
#9 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?I utgangspunktet tenker jeg at man betaler per hode. Det er jeg vant til. Hadde det noen gang blitt noen diskusjon ut av hvem som skal betale hva, så hadde jeg sikkert meldt meg ut av hele spleiselaget. Ev. tilbudt å sponse. Jeg gidder ikke krangle om sånt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Hadde vi hatt et søsken som var enslig forsørger med trang økonomi hadde jeg forresten glatt tilbudt meg å betale mer enn dem. Nå er realiteten at de single søsknene våre enten bor hjemme, eller på hybel, med minimale utgifter. De har mer "lommepenger" enn oss - og langt færre utgifter i forbindelse med jula, f.eks. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, vi prøver å unngå det vi og - nettopp fordi dette alltid blir en diskusjon. Men vi ville så gjerne at han endelig skulle få det helikopteret han alltid har ønsket seg, så da måtte vi spleise for å få det til.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Man ser det vel uansett an litt? Noen ektepar har jo uansett bare én inntekt. Regnes de som "single" da?
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gavespleising - single betaler mindre?I vår verden betaler vi etter antall voksne i husstanden. Altså vi betaler det dobbelte av hva min single bror gjør til alle gaver. Noe annet har da ikke slått meg.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sånn var det for meg som singel. Jeg gav da mange flere gaver enn jeg fikk i retur. Gaver var et stort "tapsprosjekt" om en ser slik på det. Jeg hadde gifte søsken med barn og var selv singel. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Den der tenkte jeg på også, for når dere gir 1 gave til henne på jul ig bursdager så må hun gi mange flere til dere siden dere er flere i familien. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sånn gjør vi det også. Vi deler på antall personer. |
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Enig med Teofelia. Vi skiller mellom familie og venner når det gjelder spleising på gaver. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sånn er det hos oss også.
|
![]() |
|
|