|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
|
Sv: Hvor reise i jula?
Hm, det er "syden", er det ikke? Jeg er litt vanskelig sånn. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reise i jula?Hva med Scottland eller Irland? Ikke spesielt varmt, da. Jeg ser for meg at det kan bli en fin tur også.
|
|
|
#23 |
|
|
Åh, ja! Jeg har vurdert London, men tja. London? Jula? Første gang? Tror ikke det. Irland eller Skottland er mye mer fristende. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Juba Juba
Jeg ville styrt unna London, tror jeg. For mange turister.
|
|
|
#28 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor reise i jula?Roma!
|
|
|
#29 |
|
Juba Juba
Sv: Hvor reise i jula?Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Sky, men det er også mange andre flotte øyer utenfor Scottland som er fine. Min svigerinne har vært mye i Scottland, og får visst aldri nok.
|
|
|
#32 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reise i jula?Marokko høres bra ut. Noen dagers klatring i Atlasfjellene pluss et par dager i Marrakesh. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
flisespikker
|
Jeg tror ikke Skye eller andre "naturskjønne" deler av Skottland er helt tingen akkurat i julen, det er ganske surt og kaldt der om vinteren. (Nydelig om sommeren, da, særlig om det skulle slumpe til å være oppholdsvær.) Men Edinburgh er sikkert like bra i julen som ellers.
|
|
|
#35 |
|
*_*
|
Sv: Hvor reise i jula?Hvis du skal være "den eneste" i verden som ikke feirer jul, men kan tenke deg å betrakte utenfra så kan jeg ikke se for meg noe mer perfekt sted enn Praha.
|
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor reise i jula?Praha er flott om vinteren. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Hvor reise i jula?Midtøsten |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jo det er jo på en måte syden. Men feks på Fuerteventura så bor det bare 60 000 mennesker eller noe. Jeg fikk ikke den vanlige "sydenfølelsen" når jeg var der i jula i fjor. Veldig behagelig temperaturer hadde vi og. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor reise i jula?Jeg tenkte sentraleuropeisk med en gang jeg leste posten, egentlig (ikke "syden") - Praha, Budapest, Wien, eller noe litt mindre. Svigerforeldrene mine feiret nyttår i Praha i 1990, det var visst stort.
|
![]() |
|
|