Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Begynt på julegaver nå?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-08, 21:47   #21
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynt på julegaver nå?

Jeg strikker ivei. Det som skal kjøpes er på planleggingsstadiet foreløbig, men jeg liker å være ferdig til 1. desember, så jeg slipper stress i adventstiden.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 21:55   #22
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Straks ferdig. Og vi er mange.
HAr bare småtterier igjen. Straks ferdig med de fire barna her i huset , helt ferdig med eldstejenta, mangler en ting til neste jente , og litt til de to yngste gutta.
Men vet hva jeg skal kjøpe til alle som ikke er ferdige.

Har ringperm med alle mulige lister helt tilbake til 1991.
Her har jeg ALT. Julegaver hvert år med enkeltsum og totalsum, julekort som sendes med alle adresser, de fira barnas dåp, gaver, mat.
Sanger jeg har laget til diverse anledninger. Ja alt. Blir den borte, ja da sliter jeg

Skikkelig smart og samle alt i en ringperm Angeliqe.
Ikke umulig at jeg hermer

Gammel 25-10-08, 22:00   #23
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja jeg har startet litt. Handler litt på nett og sånt. Gjør det mest for å fordele utgiftene.

Samme her!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 22:07   #24
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Har att berre 3 gaver å kjøpe.

Gammel 25-10-08, 22:08   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har begynt. Både fordi jeg synes det blir koseligere å ta litt etter litt og fordi jeg synes det er greit å fordele innhogget over flere lønninger. I år ender dessuten permisjon midt i julestria, så jeg antar at jeg vil være svært fornøyd med at den biten er unnagjort når jula ringes inn.

Gammel 25-10-08, 22:12   #26
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

13 julegaver er innkjøpt Jeg pleier å være ferdig med alle gaver unntatt til mann og barn innen 1. desember - i år tror jeg kanskje at jeg skal ha disse gavene også i hus innen 1. des. Det er så mye som skjer på ettermiddagene og i helgene i desember, så den ledige tiden jeg har da vil jeg heller bruke hjemme enn til å stå i kø i travle butikker

Gammel 25-10-08, 22:27   #27
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Straks ferdig. Og vi er mange.
HAr bare småtterier igjen. Straks ferdig med de fire barna her i huset , helt ferdig med eldstejenta, mangler en ting til neste jente , og litt til de to yngste gutta.
Men vet hva jeg skal kjøpe til alle som ikke er ferdige.

Har ringperm med alle mulige lister helt tilbake til 1991.
Her har jeg ALT. Julegaver hvert år med enkeltsum og totalsum, julekort som sendes med alle adresser, de fira barnas dåp, gaver, mat.
Sanger jeg har laget til diverse anledninger. Ja alt. Blir den borte, ja da sliter jeg

Du er flink!

Jeg har ikke perm, men Julens Minnebok (med illustasjoner av Mona Lærum). Den kan brukes i 25 år... Fikk den i 2000. Er 5-6 sider for hver jul. Første siden "slik forberedte vi julen", så ei side der en kan skrive litt om selve julaften (hvem en feiret med, maten, været, det som gledet mest) og julegaver og kort, neste side er til notater om julens selskapligheter og hilsner fra julens gjester, neste side er plass til bilder, og siste side er "julens beste oppskrifter" (men jeg bruker den plassen til å skrive hva vi gir i gave), "huskeliste til neste jul" og "minner jeg ønsker å ta vare på fra året som har gått". Alt illustret med fine julebilder. Kanskje jeg har barnebarn når jeg fyller ut siste siden der....
Virkelig å anbefale om den fortsatt finnes.

Men tilbake til spørsmålet i hovedinnlegger: Har handlet 2 gaver (gjennom bokklubben), "Mathilda" av Roald Dahl til eldste og en lydbok til minsten. Og Guiness rekordbok kommer i posten fra bokklubben etter hvert (felles til ungene).
Foreldrene mine får billetter til Julekonsert i bursdagsgave neste mnd, og regner med at jeg finner på noe lignende til jul også.
Min bror og mannens tre brødre derimot.... Tar gjerne i mot tips....

Gammel 25-10-08, 22:37   #28
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Tror ikke de selger "Julens minnebok" av Mona Lerum lenger. Har ei venninne som prøvde å få tak i den for et par år siden. Hun ringte land og strand rundt, fikk til slutt tak i et av tre gjenværende bøker. Jeg har også ei "Julens Minnebok", men den er ikke av Mona Lerum (husker ikke av hvem). Fantastisk bok! Vet noen om hvor man kan få kjøpt lignende bøker? Jeg kunne godt tenkt meg å gi bort noen i julegave.

Gammel 25-10-08, 22:39   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har handlet det meste til ungene, også gavene fra oldemor og besteforeldrene, som jeg også handler for. Resten er bare litt smårusk, så 80% ferdig kanskje?

Jeg har også den boka av Mona Lerum forresten. Jeg begynte også å skrive i 2000.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 22:55   #30
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jepp, jeg har kjøpt gaver til så og si alle ungene i familen pluss noen til, det er vel ni gaver foreløpig.

Gammel 25-10-08, 23:14   #31
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har handlet mange allerede.
Mesteparten av det som gjenstår er ferdig bestemt men ikke bestilt. Det blir fotokalendere og fotografbilder.
Når det er i boks er jeg ferdig.
Bortsett fra mann og unger. Jeg er alltid ferdig med julegavene før vi begynner på desember, bortsett fra mannen og ungene. Jeg synes det er så koselig å handle i desember, med julepynt, stemning og musikk i butikkene, så selv om jeg vet hva jeg skal handle til mann og unger tar jeg det i desember.
Usj, her ble det mye mann og unger. Til opplysning er det kun en mann,
og fire unger.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 23:36   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn, noen venners barn. :enkel:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 23:46   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynner å nærme meg ferdig.

Mangler til mann og barn og litt annet småtteri, men alt i alt begynner det å bli klart. Deilig å kunne bruke desember til annet enn å fly i butikker.

Har forresten bestilt julekort i dag og.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 23:50   #34
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er iallfall i gang. Og det er mist en måned før normalt.

Gammel 26-10-08, 10:10   #35
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg har 5 julegaver i hus, og har gjort unna mye av tankearbeidet på de andre, så jeg anser meg for å være godt i rute for en gangs skyld.

Gammel 26-10-08, 10:17   #36
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gjetter at jeg er omtrent halvferdig. Har ikke helt oversikten siden alt står i poser her og der, men jeg har kjøpt innpakkingspapir, og satser på å få pakket inn de jeg har klar snart.
Det er stort sett de nærmeste som gjenstår nå.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 10:22   #37
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har mange i boks allerede.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 13:04   #38
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Har begynt med gavene. Har vel kjøpt 7 gaver allerede, men har mange igjen. Vanligvis begynner jeg ikke før i midten av desember, men i år har jeg bestemt meg for å bli tidlig ferdig.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 13:07   #39
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja jeg har begynt - kjøpt til en ca 10 stk tenker jeg

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 13:22   #40
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke kjøpt noen enda, har så vidt begynt å tenke på hva jeg skal kjøpe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.