|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvilken motivasjon hadde du sist du drakk alkohol? | |||
| Sug/ avhengighet |
|
2 | 1,33% |
| For å sove bedre |
|
1 | 0,67% |
| Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen gjorde at jeg følte at jeg måtte |
|
7 | 4,67% |
| Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol |
|
11 | 7,33% |
| Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere |
|
29 | 19,33% |
| For smaksopplevelsens skyld |
|
44 | 29,33% |
| For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld |
|
36 | 24,00% |
| Dustepoll |
|
20 | 13,33% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
saftig
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk et glass vin til dagens middag. Fordi det passet godt til den pestomarinerte kyllingen.
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk en øl til sushien vi spiste for et par timer siden. Det gjorde jeg fordi øl er veldig godt til sushi.
|
|
|
#23 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?
Jeg var på ølfestival på lørdag.
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Husker det knapt jeg. Tror jeg var ute med venner og spiste. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Eg drakk ei øl fredag for 1 1/2 veke sidan saman med fårikalen. Seinare på kvelden drakk eg to glas rødvin for kos. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?En øl og en akevitt på lørdag fordi vi var hos venner og spiste nydelig mat. Årsaken var vel at jeg virkelig hadde lyst på smaken og totalopplevelsen. Settingen hadde ingen ting med "drikke for å ha det gøy" å gjøre. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk vin på lørdag. Vi hadde spillekveld - brettspill- hjemme hos oss med gode venner og da drakk jeg 3 glass vin, bare for kosens skyld.
|
|
|
#29 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Atte, nei jeg husker ikke, har ikke drukket på evigheter, men enten fordi jeg var på fest og akkuart da hadde lyst på, eller så tok jeg et glass amarulla(eller hva det nå heter) en lørdagskveld fordi jeg hadde lyst på... |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Å, endelig kunne ta seg et glass vin! (Etter et kjempelangt svangerskap var det første gang jeg drakk siden st. lucia i fjor)
|
|
|
#31 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Tok meg et glass rødvin i all ensomhet fredag kveld. Fordi jeg hadde lyst på, og så var det igjen litt i kartongen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Står på egne ben
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drikker veldig sjelden egentlig. Siste jeg drakk var når vi feiret 10-års bryllupsdag for over en måned siden. Da drakk jeg vin til maten, men det ble vel 3-4 glass totalt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Opp og ned
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Var på vinklubb på lørdag. Da er det smaksprøving av ny vin og etter det så tar vi gjerne noen glass til og går ut en tur. Sosialt, hyggelig og ikke minst så elsker jeg rødvin.
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld
|
|
|
#36 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg tar meg støtt et glass vin eller to for å kose meg. Jeg liker smaken og det er gir maten en ekstra dimensjon. Jeg kan gjerne åpne en vinflaske på fredag eller lørdag og ta et glass utover i uken av samme flaske til den er tom. Sist jeg drakk vin var på fredagen, for kos.
|
|
|
#37 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?De få gangene jeg drikker er det fordi jeg har lyst på et glass øl f.eks. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?I går, jeg hadde salte potetskruer og liker smaken av øl til. Eller, det var kanskje mer at jeg hadde lyst på øl og liker smaken av salte potetskruer til? Ja, og så hadde jeg vært superflink og ryddet leiligheten, så det var litt Fordi Jeg Fortjener Det™ med i bildet også. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Ikke at jeg husker siste gangen jeg drakk, men jeg vet hva jeg konsumerte, og hvorfor.
|
|
![]() |
|
|