|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du betalt for varm skolemat til ungene og lunch til deg selv? | |||
| Jeg er for å betale for skolemat, og ville betalt for å slippe matpakken selv |
|
69 | 62,16% |
| Jeg er for å betale for skolemat, men ville ikke betalt for å slippe matpakken selv |
|
5 | 4,50% |
| Jeg er mot å betale for skolemat, og ville ikke betalt for å slippe matpakken selv. |
|
19 | 17,12% |
| Jeg er mot å betale for skolemat, men ville betalt for å slippe matpakken selv. |
|
16 | 14,41% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,80% |
| Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?
Godt poeng, det kan fort bli urettferdig.
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg betaler vanligvis noe sånt for lunsjen min, og synes egentlig det er litt i overkant, men det går greit. Jeg kunne godt betalt det samme for god og sunn skolemat til Poden også, men jeg ville heller ikke like en ordning som var såpass dyr, av hensyn til dem som har dårligere råd og/eller flere barn.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg er lat, og hadde betalt for begge deler dersom jeg var sikret et tilbud som var tilfredsstillende for oss. Med andre ord, kvalitetsmat og gode råvarer.
|
|
|
#24 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Ja. På jobben min får jeg full middag til lunsj for 33 kroner.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?35 kroner dagen pr. person er ganske mye penger. Da er det ikke til selvkost i hvert fall. Jeg kunne gjerne betalt for å slippe matpakkesmøring, men ikke 35 kroner dagen nei.
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Hvis jeg skulle lage like bra mat som det jeg kjøper i kantinen, ville det antagelig kostet noe sånt uansett (råvarene koster antagelig litt mindre, men det blir lett mer svinn når man skal lage f.eks. avanserte salater til bare én person). En vanlig matpakke med noen brødskiver er derimot naturligvis billigere. Grunnen til at jeg velger kantinen er mer fordi jeg liker tilbudet/utvalget enn akkurat for å slippe å smøre matpakke.
|
|
|
#27 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Når det gjelder prisen; hvis vi spiste varmmat til lunsj, ville jeg ikke sett på det som erstatning for matpakke, men for middag. Så kunne vi heller tatt et enklere måltid på ettermiddag/kveld (f.eks. suppe eller ostesmørbrød).
|
|
|
#28 |
|
Introvert optimist
|
Jeg får en stor salat i kantina for 18 kroner. Eller to brødskiver med pålegg, samt en melk som jeg hadde i dag for 17 kroner. Her selges alt til selvkost. Skulle jeg betalt 35 kroner for dette var det noen som tjente gode penger på det, det var mitt poeng og det burde være unødvendig, i hvert fall i skolen.
|
|
|
#29 |
|
flisespikker
|
Den er grei.
|
|
|
#31 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Betaler 350 kr mnd for en kjempefin lunsjordning på jobben. Flere varmretter og mye annet å velge i. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Ja takk, JA TAKK begge deler. En drøm i oppfyllelse.
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?
Jeg bruker ikke så mye som 35,- i kantina pr dag nå, men det går noen kroner ja. |
|
|
|
#35 |
|
Glad
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg betaler for min egen lunsj, og ville dermed også betalt for barnets lunsj, om jeg var sikker på at hun fikk god og næringsrik mat.
|
|
|
#36 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg hadde mer enn gjerne betalt for lunsj på jobb, vi har ikke kantine :lei av matpakke: Jeg hadde gjerne betalt for mat på skolen også. Vi tilbyr varmlunsj 2 dager i uka til elevene på skolen jeg er lærer, dette koster vel rundt 35 kroner. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg ville betalt det om det ble sånn.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg klarer ikke helt svare i pollen. Jeg er imot å betale mye for skolemat (litt hadde vært greit). Jeg smører ikke niste til meg selv, men har knekkebrød og pålegg stående på jobb.
|
|
|
#39 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?JA det ville jeg gjort. Og har glatt gjort det i flere år da vi hadde ISS kantine på jobben.
|
|
|
#40 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?
Det var et bedre forslag enn enten eller for barna.
|
![]() |
|
|