Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for formiddagsmat til deg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du betalt for varm skolemat til ungene og lunch til deg selv?
Jeg er for å betale for skolemat, og ville betalt for å slippe matpakken selv 69 62,16%
Jeg er for å betale for skolemat, men ville ikke betalt for å slippe matpakken selv 5 4,50%
Jeg er mot å betale for skolemat, og ville ikke betalt for å slippe matpakken selv. 19 17,12%
Jeg er mot å betale for skolemat, men ville betalt for å slippe matpakken selv. 16 14,41%
Dustepoll 2 1,80%
Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 14:16   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men da det gjelder skolemat, så er det ikke særlig ok at det er noen barn som ikke får mat fordi foreldrene ikke har råd.

Godt poeng, det kan fort bli urettferdig.

Gammel 28-10-08, 14:32   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler vanligvis noe sånt for lunsjen min, og synes egentlig det er litt i overkant, men det går greit. Jeg kunne godt betalt det samme for god og sunn skolemat til Poden også, men jeg ville heller ikke like en ordning som var såpass dyr, av hensyn til dem som har dårligere råd og/eller flere barn.

Gammel 28-10-08, 14:57   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg er lat, og hadde betalt for begge deler dersom jeg var sikret et tilbud som var tilfredsstillende for oss. Med andre ord, kvalitetsmat og gode råvarer.

Men - jeg vil fortsatt kjempe for en skolematordning som er gratis for alle elever - evt behovsprøvd.

Gammel 28-10-08, 14:59   #24
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. På jobben min får jeg full middag til lunsj for 33 kroner.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 14:59   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

35 kroner dagen pr. person er ganske mye penger. Da er det ikke til selvkost i hvert fall. Jeg kunne gjerne betalt for å slippe matpakkesmøring, men ikke 35 kroner dagen nei.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:04   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

35 kroner dagen pr. person er ganske mye penger. Da er det ikke til selvkost i hvert fall. Jeg kunne gjerne betalt for å slippe matpakkesmøring, men ikke 35 kroner dagen nei.

Hvis jeg skulle lage like bra mat som det jeg kjøper i kantinen, ville det antagelig kostet noe sånt uansett (råvarene koster antagelig litt mindre, men det blir lett mer svinn når man skal lage f.eks. avanserte salater til bare én person). En vanlig matpakke med noen brødskiver er derimot naturligvis billigere. Grunnen til at jeg velger kantinen er mer fordi jeg liker tilbudet/utvalget enn akkurat for å slippe å smøre matpakke.

Gammel 28-10-08, 15:17   #27
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Når det gjelder prisen; hvis vi spiste varmmat til lunsj, ville jeg ikke sett på det som erstatning for matpakke, men for middag. Så kunne vi heller tatt et enklere måltid på ettermiddag/kveld (f.eks. suppe eller ostesmørbrød).

Gammel 28-10-08, 15:18   #28
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis jeg skulle lage like bra mat som det jeg kjøper i kantinen, ville det antagelig kostet noe sånt uansett (råvarene koster antagelig litt mindre, men det blir lett mer svinn når man skal lage f.eks. avanserte salater til bare én person). En vanlig matpakke med noen brødskiver er derimot naturligvis billigere. Grunnen til at jeg velger kantinen er mer fordi jeg liker tilbudet/utvalget enn akkurat for å slippe å smøre matpakke.

Jeg får en stor salat i kantina for 18 kroner. Eller to brødskiver med pålegg, samt en melk som jeg hadde i dag for 17 kroner. Her selges alt til selvkost. Skulle jeg betalt 35 kroner for dette var det noen som tjente gode penger på det, det var mitt poeng og det burde være unødvendig, i hvert fall i skolen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:22   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Skulle jeg betalt 35 kroner for dette var det noen som tjente gode penger på det, det var mitt poeng og det burde være unødvendig, i hvert fall i skolen.

Den er grei. Mitt poeng var bare at dersom kvaliteten/smaken er mye bedre enn en matpakke, kan jeg selvsagt godt betale en god del mer for maten enn det en matpakke koster - det er ikke bare prisen som spiller rolle, men også hva man får for pengene.

Gammel 28-10-08, 15:33   #30
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nå får jeg gratis lunsj men ellers hadde jeg nok kunnet betalt 35 kr ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:36   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betaler 350 kr mnd for en kjempefin lunsjordning på jobben. Flere varmretter og mye annet å velge i.
Jeg ville også betalt hvis ungene hadde hatt muligheten til å få varmmat på skolen, dog synes jeg det ville vært en liten bismak ved det da det opplagt hadde vært noen som ikke hadde hatt råd til det samme. Jeg hadde gladelig kuttet ut min egen lunsj, og tatt matpakke istedet, hvis jeg måtte velge hvem av oss som skulle fått varm lunsj.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 16:27   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler 150,- i måneden, ikke kantine, men god mat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:07   #33
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ja takk, JA TAKK begge deler. En drøm i oppfyllelse.

Gammel 28-10-08, 19:04   #34
Left
Passiv

Standard

Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vel, jeg betaler kjapt mer enn 35 kroner dagen for lunsj i kantinen, så ja.
Men jeg er i mot å betale for skolematen.

Jeg bruker ikke så mye som 35,- i kantina pr dag nå, men det går noen kroner ja.
Ellers er jeg enig med Lille Ru.

Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 19:14   #35
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg betaler for min egen lunsj, og ville dermed også betalt for barnets lunsj, om jeg var sikker på at hun fikk god og næringsrik mat.

Gammel 28-10-08, 19:17   #36
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde mer enn gjerne betalt for lunsj på jobb, vi har ikke kantine :lei av matpakke: Jeg hadde gjerne betalt for mat på skolen også. Vi tilbyr varmlunsj 2 dager i uka til elevene på skolen jeg er lærer, dette koster vel rundt 35 kroner.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 20:07   #37
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville betalt det om det ble sånn.

Men sånn i utgangspunktet er det for dyrt. For ett barn blir det da 700,- for 4 uker og det vil jeg tippe mange ikke har råd til.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 20:12   #38
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarer ikke helt svare i pollen. Jeg er imot å betale mye for skolemat (litt hadde vært greit). Jeg smører ikke niste til meg selv, men har knekkebrød og pålegg stående på jobb.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 20:16   #39
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

JA det ville jeg gjort. Og har glatt gjort det i flere år da vi hadde ISS kantine på jobben.

Jeg er imot samme ordning for skolebarna. Der vil forskjellene på barna bli veldig tydelig.Det er slett ikke alle som har økonomi til det.

Gammel 28-10-08, 20:18   #40
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunch til deg selv?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Evt betalt inn til ei felleskasse slik at alle fikk uansett om de hadde råd eller ikke.

Det var et bedre forslag enn enten eller for barna.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.