Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ytterbukse til førsteklassing - overgangssesong

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 14:52   #21
Penelope
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2006
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Ytterbukse til 1.klassing - overgangssesong

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Det kan være. Jeg kjøpte en i str. 6 år og en i str. 10 år nå sist - mulig den ene kostet 399,- og den andre 299,-

Ïngen voldsom pris uansett

Andre som har kommentarer til dette:

"Synes dette er et dilemma. På den ene siden mener jeg at barna må lære seg selv å huske på å ta med ytterklærne dit de trenger dem, men på den andre siden hadde det vært fint om de voksne hjalp dem litt...., for eksempel ved å minne dem på å ta med lue og votter fra skole til SFO, ikke bare jakker.

I utgangspunktet har jeg ansett det tilstrekkelig med kun ett helskift liggende på SFO, og ikke noe på skolen. Hva gjøres ellers i praksis?
Så fort de blir store nok til å gå alene til og fra skolen, må de vel også selv frakte alt av eventuelle dobbeltskift og ytterklær til og fra hver dag.
Hvor lenge vil det være nødvendig med skiftetøy? "

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 15:29   #22
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ytterbukse til 1.klassing - overgangssesong

Begge mine har Helly-techbukser. Kostet 299,-

Gammel 31-10-08, 17:25   #23
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ytterbukse til førsteklassing - overgangssesong

Siden skole og SFO er i to ulike bygg må du nok ha flere sett liggende begge steder. Jeg har tenkt: heller 10 par Remavotter enn 1 par Reima. Vottene blir jo til stadighet borte.

Skiftetøy bruker de ihvertfall hele småskoletiden. På Storebrors skole har skolen kjøpt inn tøyposer til alle elevene hvor skiftetøyet henger i. Lurt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.