Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 20:21   #21
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Av og til. Storebror er svært sær i matveien. Han har svært sterke meninger om hva han vil ha og ikke ha. Jeg tvinger han ikke til å spise, men oppmuntrer til å smake før han bestemmer seg om han liker det eller ikke. Ikke alltid jeg kommer like langt med dette. Bestikkelser funker heller ikke. Skal han ikke så skal han ikke.

Jeg lager alltid noe jeg vet han spiser til middag, men jeg skreddersyr ikke middager til han. Vil han ikke ha kokt fisk så får han spise gulrot og poteter. Vil han ikke ha potermos så får han spise den panerte fisken og broccolien osv. Dersom vi skal ha middag der han ikke liker noe som helst så koker/steiker jeg noe ekstra til han.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:22   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Vi lager en middag. Men hvis enkle tilpassinger gjør at de spiser mer foreks. eller liker det bedre så gjør vi det (som Kasia beskriver foreks.).
Det er stort sett noe de liker, vi spiser lavkarbo og de er naturlig lavkarbere i grunnen. Men hvis det skulle være noe som overhodet ikke faller i smak så får de noe annet, et grovt knekkebrød, egg, grønnt, litt yoghurt naturell m/bær el. Også kanskje vi lager en mettende, sunn smoothie til dessert.
Jeg spiser da ikke mat jeg ikke liker, og vil overhodet ikke tvinge dem til å gjøre det heller. Ei heller tvinge dem til å gå sultne, selvsagt.
(Vi har dog en med spesielle behov, bla. innen mat, og det er noe annet, der er det litt andre retningslinjer vi følger.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:24   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Lager bare en middag med mindre vi har noe veldig sært som unger ikke kan forventes å takle (vanskelig å tygge). Eldstemann gikk i barnehage med varmmat, og der fikk vi massiv drahjelp i middagstilvenningen, han smaker på alt. Minsten har vi måttet ha smakstvang med en stund, men ingen må spise noe de ikke liker. De må imidlertid sitte ved bordet til de andre er ferdige, og får ikke annen mat før etterpå. Annen mat er da brød eller knekkebrød.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:26   #24
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Nei, eg lagar ikkje andre ting, men passar alltid på å servere "middagsdelane" frå ulike skåler og gryter. Ein typisk middag hos oss er eit fat med kjøt (fisk/kylling/svinekjøt/karbonader el.l), ei skål med ris, pasta eller poteter, ei skål paprika, ei skål med rå gullrot i terningar, ei skål med agurk, ei med salat, ei med bønner o.l. På denne måten kan alle ete seg mette på noko dei likar, og i tillegg sikrar det eit forholdsvis høgt grønnsaksinntak for alle.
Vi har som overordna prinsipp at alle skal smake på maten (men ein treng ikkje ete opp om ein ikkje likar), bortsett frå i dei tilfella vi veit at borna har store avesjonar mot akkurat den grønnsaka (stesonen sitt forhold til tomat) eller akkurat den typen kjøt (stedottera sitt forhold til krydra kjøt).


Sist redigert av Alfa : 11-11-08 kl 08:11. Årsak: fjerna sitering
Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:26   #25
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Sørger for at det alltid er noe han liker på bordet, om så bare agurkskiver og brød. Det hender også at vi lager barnemat når det er selskapeligheter og menyen er spesielt lite barnevennlig.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:29   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

En middag. Ferdig med det. De ytterst få gangen jeg har sett at hun virkelig ikke har likt det vi har hatt, har hun fått noe annet, men som regel er det tilbehør hun kan spise. Stort sett er det fikse idéer her, hun har for eksempel aldri villet ha rød fisk, aldri villet smake, men når hun plutselig fant det for godt at det var greit å prøve, gikk det ned på høykant.

Når det er sagt har vi matglade barn, hadde de vært småspiste hadde jeg kanskje tenkt anderledes.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:29   #27
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Eg kan legge til at eg ikkje anser grønnsaker som tilbehør, men som ein like stor hovudingrediens som kjøt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:31   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

HVis vi skal ha biff lager vi noe annet til T., men til vanlig er det likt til alle.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:34   #29
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Jeg var på et kurs "sunn mat på små fat" der var det noen gode råd synes jeg. Jeg tar meg friheten til å vise dere noe av dette. Dette er mitt referat fra en av foredragsholderen og det kan være at jeg har misforstått eller sitert henne feil.


UTFORDRINGER RUNDT BARN OG MATVANER Rut Anne Thomassen, klinisk ernæringsfysiolog ved Barnesenteret, Ullevål Universitetssykehus
Barn arver sin matfrykt.
- Grunnlaget for kostvaner dannes tidlig. Man kan ikke starte for tidlig
- 15 uker gamle foster smaker og lukter det mor spiser.
- Smak overføres via morsmelken
- Morsmelkerstatnings-barn har lettere for å bli kresene

Smak tilvenning
- Det er naturlig å like fet og søt mat
- Bitter mat – ”kan være giftig”- skal være skeptisk. Noen grønnsaker er bittre og må læres å likes.
- Ikke utelat mat selv om ansiktsuttrykket til barna viser at det er surt, sterkt eller bittert!

Neofobi
-Neofobi er frykt for ny mat
-Neofobi er naturlig. Barn spiser bare det som føles trygt.
- Starter ofte i 2 års alderen, avtar ved 8 års alderen
-Kresne barn har ikke fått hjelp til å overkomme sin Neofobi – de nekter å spise

Smake på krav!
- Det kan gå 10- 15 ganger før et barn aksepterer smak
- Ikke spise opp, men smake på!!
- Ros når man har smakt
- Lov å spytte ut.
- Smake- smake- smake J




Liiiiiker ikke!
- Lag ikke egen mat til barnet
- Alle må smake ”det er likt for alle”
- Alle i familien får sin favoritt 1 gang i uka-
- Ruller menyen det gir trygghet for skeptikerne
- Server alt som er til middag på tallerken ”smake på krav”- trenger ikke spise opp.
- Det skal ligge tallerken, ikke lov å legge det på bordet.
- Ingen barn dør av å ikke spise seg mette til hvert måltid – de tar gjerne igjen ved neste.
Ikke gjør!
- True med straff
- Lokke med belønning
- Tvinge
- Mase
- Gi barnet dårlig samvittighet
- Belønne

Råd!
- Ta mat og matvaner på alvor
- Vær en god veileder når neoforbien setter inn
- Sett ”smake på krav” ikke ”spise opp krav”
- La barna bli vant til nye retter – ruller om du har kresene barn
- Ikke egen mat
- Ta barna med på matlaggingen – da er man mer villig til å smake.
- Lysten og evnen til å sette sammen et sunt måltid skapes i barndommen
- Ikke overdriv fokuset på mat
- Ikke straff/belønning
- Det kan være lettere å få barn til å smake på mat i barnehagen, når de ser andre barn smaker eller liker matvaren
- Vi skal være gode forbilder.
- ET BARN ER IKKE KVALIFISERT TIL Å VELGE ERNÆRINGSMESSIG MAT – det er det de voksne som skal gjøre.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:34   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Jeg er veldig ""matpolitisk ukorrekt . Men det blir litt enklere med bare ett barn.


Sist redigert av Maz : 11-11-08 kl 06:53.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:34   #31
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Jeg kan forresten legge til at jeg er striksere nå etter at jeg begynte å jobbe igjen, dersom vi skal få i oss middag i skapelig tid er det noe med å finne de tingene alle kan spise, og kjøre på det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:45   #32
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Nei, eg lagar ikkje andre ting, men passar alltid på å servere "middagsdelane" frå ulike skåler og gryter. Ein typisk middag hos oss er eit fat med kjøt (fisk/kylling/svinekjøt/karbonader el.l), ei skål med ris, pasta eller poteter, ei skål paprika, ei skål med rå gullrot i terningar, ei skål med agurk, ei med salat, ei med bønner o.l. På denne måten kan alle ete seg mette på noko dei likar, og i tillegg sikrar det eit forholdsvis høgt grønnsaksinntak for alle.
Vi har som overordna prinsipp at alle skal smake på maten (men ein treng ikkje ete opp om ein ikkje likar), bortsett frå i dei tilfella vi veit at borna har store avesjonar mot akkurat den grønnsaka (stesonen sitt forhold til tomat) eller akkurat den typen kjøt (stedottera sitt forhold til krydra kjøt).

...


Sist redigert av Skremmern : 11-11-08 kl 00:30.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:49   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det varierer hva vi gjør. Noen ganger får de rester (om vi har), noen ganger spiser de en skive, noen ganger lager vi noe annet og noen ganger spiser de kun tilbehøret.
Jeg spiser ikke mat jeg ikke liker og det kunne ikke fall meg inn å tvinge ungene til å gjøre det heller. Jeg oppfordrer dem til å smake, og det pleier de å gjøre før de får noe annet. Gå sulten til neste måltid er ikke min form for barneoppdragelse.

Vi er litt her føler jeg.
Når vi har noe jeg VET hun ikke liker, får hun ofte et alternativ. Når det er noe nytt så får hun smake og prøve. Og det gjør hun alltid.
Vil hun bare spise pasta og ikke kjøttet er det greit og, eller omvent.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:50   #34
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.798
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Nei

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:51   #35
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi ha kun en middag. Men vi er heldige, ungene er temmelig altetende. Det eneste de ikke er så glad i er oliven (eldste) og sylteagurk (minste). Helt fra de begynte å spise vanlig mat har de vært vant til å spise det samme som oss, jeg tror det har litt å si. Nesten hver gang vi griller sammen med noen andre er det nærmest forventet at barna skal spise pølser, for eksempel. (For ordens skyld: Jeg er veldig klar over at noer er veldig kresne av natur. Her snakker jeg kun om mine to barn. Som sagt spiser de nesten alt, men om eldste hadde fått velge, hadde hun gjerne levd på grøt, tomatsuppe, pasta og pannekaker tror jeg.)

Enig i det du skriver ang at de er vant med å spise det samme som oss.
Vi gjør ikke forskjell på voksen og barn, de er vant til at det som er på bordet det spiser man.
Klart det er ting de ikke liker og jeg tvinger dem ikke til å spise det. kanskje litt tvang innimellom om at de bør smake, prøve en bit.
Nå spiser de så og si det meste; brokkoli, salater, fetaost, litt oliven, blomskål, purre og mere.
Prøver å ikke lage så mye styr ang ny mat, men se hva de gjør og oppmuntre til litt interesse.

Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:55   #36
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.510
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Lager ikkje fleire ulike middagsrettar. Oda får velge middag ein dag i veka, nokre gongar også Hanna ein dag, ellers velger vi. Alle et det dei liker fra middagen, og det medfører for tida (når eldstemor "ikkje liker" nesten nokonting av kjøtt, fisk el.l...) at ho et potet/ris/pasta, grønsaker/salat og saus. Vi insisterer på å smake på ting, men ikkje mengda som skal etast. Minstemor i huset er heldigvis omtrent altetande.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:55   #37
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

...


Sist redigert av Alfa : 11-11-08 kl 08:11.
Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:57   #38
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Her lages det kun en middag, og alle spiser det. Nå er storebror veldig lite kresen også, så det har gått greit. Vi har som regel en del forskjellig tilbehør, og er det noe av det han ikke vil ha, så velger han noe annet av det vi har.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:57   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Slik eg kjenner deg så kjenner eg meg eingentleg veldig trygg på at vi har om lag dei same prinsippa i forhold til dette punktet (også).

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:00   #40
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Nei, vi lager en middag og den spiser alle. Er det noe ungene ikke liker så får de plukke det ut og legge det på kanten av fatet. Det gjelder stort sett erter og løk. Vi har heldigvis ikke kresne unger så de spiser det aller meste. De er veldig flinke til å smake på nye ting begge to, og også på ting som de har smakt tidligere men ikke likt. Vi følger i grunnen mye av det som står på listen til Nelly over her ser jeg, uten at det har vært noe veldig bevisst.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no