Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 00:28   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?

Jeg sykler.

Det var rimlig mange som sklei rundt på veiene her i dag. Vi hadde heldigvis lagt om til vinterdekk på bilen, og i kveld har jeg fått piggdekk på sykkelen. Så i morgen er jeg skikkelig skodd for været.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 11:57   #2
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alternativene her jeg bor hadde blitt enten å skifte til vinterdekk før man drar på jobb, eller å ta en feriedag. Eller 1.200 kr. i taxi til nærmeste togstasjon.

Kollektivtrandsport? Her?

Gammel 30-10-08, 00:36   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Palmen! Jeg sørget for å skifte til vinterdekk for et par uker siden, og ville ikke kjørt med sommerdekk i dag. Da hadde jeg tatt buss eller taxi. Det er forkastelig å utsette andre for fare fordi en selv er sløv eller lat.

Gammel 30-10-08, 00:50   #4
Left
Passiv

Standard

En skulle i hvert fall ikke tro at vi bor i et land som har flere mnd i året med glatte veier. Det kommer like overraskende på folk hvert år, og de har glemt hvordan det var for noen mnd siden, da de sist kjørte på is og snø.
De har til og med glemt at det er en vesentlig forskjell på glatt og tørr vei mange. Jeg blir ikke arbeidsløs i hvert fall.

Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 07:47   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lang tid tar det egentlig å skifte dekk? Mannen brukte under 25 minutter her om dagen, da har han jo litt erfaring med å skifte dekk, men likevel. Man sparer kjapt igjen den tiden for både seg selv og andre når man slipper å kjøre i 30 km/t på motorveien.

Selv tar jeg kollektivt, så jeg hadde nok gått til toget i stedet for å kjøre, med de påfølgende problemene jeg ville fått ved barnehagehenting. Men heller det enn å risikere å havne i grøfta, kræsje eller kjøre på noen.

Gammel 30-10-08, 07:49   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

tar hjemmekontor og inviterer til telefonmøte istedetfor IRL

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 08:05   #7
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja ikke lett. Her fins det ikke kollektivtrafikk som passer med arb.tider og jeg bruker ofte bilen på jobb. Men det har aldri vært en problemstilling,for jeg skifter alltid tidlig.

Gammel 30-10-08, 08:14   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da hadde jeg blitt hjemme eller blitt forsinket, her går det ikke kollektivtransport å skryte av akkurat.

Men, jeg forstår nå likevel ikke hvorfor folk ikke legger om til dekk i god tid, det er da november snart.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:36   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skifter på forhånd, dvs. sånn tidlig i oktober. Så det har ikke vært en problemstilling. Dersom snøen hadde kommet før jeg hadde skiftet dekk innbiller jeg meg at jeg hadde fått det med meg på værmeldingen, og rukket å skifte dekk. Alternativt hadde jeg skiftet om morgenen før jeg reiste.

Det er ikke gøy å være den som hindrer trafikken pga. dårlige dekk, men det er atskillig verre å være den som kjørte på et lite barn fordi bremselengden ble for stor. :grøss:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:39   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes de som har kjørt på sommerdekk skulle fått en klekkelig bot.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 11:19   #11
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Heldigvis er folk her i byen stort sett flinke til å skifte dekk i tide, men noen tullinger finnes det jo. De er sjelden et stort problem siden det er forholdsvis få av dem, så de stopper ikke trafikken så fullstendig som jeg skjønner at det skjer i Osloområdet. Jeg hadde gått, syklet, tatt kollektivtransport (fortrinnsvis kollektivtransport som ikke benytter seg av veinettet dersom jeg bodde i Oslo), eller tatt drosje (helst ikke drosje dersom trafikken sto på veiene). Jeg kjører ikke på snødekte veier på sommerdekk, det er galskap både for deg selv men ikke minst for dine myke medtrafikkanter.

Gammel 30-10-08, 11:53   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner jo forsåvidt at man venter lengst mulig med å skifte. Det har vært en mild høst, og da er jo sommerdekk helt klart mye tryggere å kjøre på. Men det forutsetter jo at man ikke trenger å kjøre hver dag (slik som oss, vi kjører ikke bil nå, og har ikke skifta ennå, håper å få gjort det i helga), eller at man kan skifte i en fei dersom det kalde været kommer. Nå var det jo varslet i værmeldinga, så da burde man jo ha tatt seg tid til å skifte kvelden i forveien. Men hvis man ikke er så handy, og bruker bilen hver dag, er det nok tryggere å skifte i god tid, ja.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 11:56   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg valgte å gå til jobb i går (det tok ca. 40 minutter), mannen valgte å skifte dekk på sin bil etter han hadde levert Vesla. Hvis jeg ikke hadde rukket noen av de to alternativene så hadde jeg tatt taxi. Snøkjøring med sommerdekk er helt uaktuelt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.