|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Jeg sykler.
|
|
|
#2 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Alternativene her jeg bor hadde blitt enten å skifte til vinterdekk før man drar på jobb, eller å ta en feriedag. Eller 1.200 kr. i taxi til nærmeste togstasjon.
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Enig med Palmen! Jeg sørget for å skifte til vinterdekk for et par uker siden, og ville ikke kjørt med sommerdekk i dag. Da hadde jeg tatt buss eller taxi. Det er forkastelig å utsette andre for fare fordi en selv er sløv eller lat.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?En skulle i hvert fall ikke tro at vi bor i et land som har flere mnd i året med glatte veier. Det kommer like overraskende på folk hvert år, og de har glemt hvordan det var for noen mnd siden, da de sist kjørte på is og snø. |
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Hvor lang tid tar det egentlig å skifte dekk? Mannen brukte under 25 minutter her om dagen, da har han jo litt erfaring med å skifte dekk, men likevel. Man sparer kjapt igjen den tiden for både seg selv og andre når man slipper å kjøre i 30 km/t på motorveien.
|
|
|
#7 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Ja ikke lett. Her fins det ikke kollektivtrafikk som passer med arb.tider og jeg bruker ofte bilen på jobb. Men det har aldri vært en problemstilling,for jeg skifter alltid tidlig.
|
|
|
#8 |
|
Einsam
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Da hadde jeg blitt hjemme eller blitt forsinket, her går det ikke kollektivtransport å skryte av akkurat. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Jeg skifter på forhånd, dvs. sånn tidlig i oktober. Så det har ikke vært en problemstilling. Dersom snøen hadde kommet før jeg hadde skiftet dekk innbiller jeg meg at jeg hadde fått det med meg på værmeldingen, og rukket å skifte dekk. Alternativt hadde jeg skiftet om morgenen før jeg reiste. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Heldigvis er folk her i byen stort sett flinke til å skifte dekk i tide, men noen tullinger finnes det jo. De er sjelden et stort problem siden det er forholdsvis få av dem, så de stopper ikke trafikken så fullstendig som jeg skjønner at det skjer i Osloområdet. Jeg hadde gått, syklet, tatt kollektivtransport (fortrinnsvis kollektivtransport som ikke benytter seg av veinettet dersom jeg bodde i Oslo), eller tatt drosje (helst ikke drosje dersom trafikken sto på veiene). Jeg kjører ikke på snødekte veier på sommerdekk, det er galskap både for deg selv men ikke minst for dine myke medtrafikkanter.
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Jeg skjønner jo forsåvidt at man venter lengst mulig med å skifte. Det har vært en mild høst, og da er jo sommerdekk helt klart mye tryggere å kjøre på. Men det forutsetter jo at man ikke trenger å kjøre hver dag (slik som oss, vi kjører ikke bil nå, og har ikke skifta ennå, håper å få gjort det i helga), eller at man kan skifte i en fei dersom det kalde været kommer. Nå var det jo varslet i værmeldinga, så da burde man jo ha tatt seg tid til å skifte kvelden i forveien. Men hvis man ikke er så handy, og bruker bilen hver dag, er det nok tryggere å skifte i god tid, ja.
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Jeg valgte å gå til jobb i går (det tok ca. 40 minutter), mannen valgte å skifte dekk på sin bil etter han hadde levert Vesla. Hvis jeg ikke hadde rukket noen av de to alternativene så hadde jeg tatt taxi. Snøkjøring med sommerdekk er helt uaktuelt.
|
![]() |
|
|