Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 10:18   #21
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff. Hva gir dere til barna som kommer på knask eller knep?

Hariboposene var en god ide, så slipper jeg at 40 unger har klødd på det gotteriet som kanskje blir igjen.

Sist redigert av Martis : 30-10-08 kl 10:19. Årsak: Smilefjeskrøll
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:18   #22
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

I fjor hang jeg opp lapp over ringeklokka der det sto: "Bank på døra, små barn sover"

For å unngå den evinnelige dørklokka når de to minste sover.

Vi endte opp med at ingen turde banke på, så vi hadde masse dumler igjen etterpå..

Mulig jeg gjør det samme i morgen...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:19   #23
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det trenger man ikke - man gir eget barn godteri også, det er jo Halloween!

Abselutt det jeg mener og.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:20   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, og Vesla får spise godteriet sitt samme dagen selv om det ikke er lørdag. :vill&gal:

Vill & gal mamma her også. Det er da en "høytidsdag". Jeg lar ikke akkurat være å servere godterier på julaften selv om det er på en onsdag.

Gammel 30-10-08, 10:21   #25
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Når ungene blir større så er det bursdager titt og ofte(de er 24jenter+ venninner og familie), det er alltid en festdag, alltid en snopedag utenom helgene.
Derfor er jeg streng mht godteriene!
Nekter dem ikke snop, de har lov å smake og kose seg.De har ingen problem med å legge restene i skapet og spare.

Gammel 30-10-08, 10:23   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år er det fruktkarameller, sånne hvite med forskjellige fruktsmaker. Jeg liker at det er innpakket, det blir så grisete med "løs" sjokolade. Da vi flyttet hit til bygda for fem år siden var jeg fullstendig uforberedt, ingen gikk Halloween på Majorstua hvor vi bodde før. Vi flyttet i sommer, og det er færre unger i gata her så jeg er spent på hvor mange som kommer.

Gammel 30-10-08, 10:27   #27
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

I mitt nabolag er halloween flyttet til nærmeste lørdag.

Det prøvde de seg med her i strøket også, så da gikk de både halloween og nærmeste lørdag. Vi delte bare ut godis på den ekte dagen.

Vi deler bare ut innpakkede greier, alt annet er klissete og uhygienisk. I år har vi sjokolademynter og sjokoladekuler innpakket som øyne.

Gammel 30-10-08, 10:28   #28
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Her får de ikke godteri hvis de kommer på forskudd.
Da gir jeg grei beskjed: kom tilbake når det er pyntet til halloween utenfor, det er ikke halloween i dag så vi har ikke noe godteri fremme.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:33   #29
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Som om vi trenger enda en anledning for godterispising. Men han får i hvert fall ikke gå rundt på dørene før han tar initiativet til det selv. :holder antihalloweenfanen halvhjertet opp fremdeles:

Gammel 30-10-08, 10:34   #30
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det prøvde de seg med her i strøket også, så da gikk de både halloween og nærmeste lørdag. Vi delte bare ut godis på den ekte dagen.

Det blir spennende å se om ungen følger dette eller ikke. Vi har akkurat flyttet hit og har ikke feiret Halloween før. Der vi bodde i Oslo kom det aldri noen barn på døren.

Gammel 30-10-08, 10:35   #31
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Som om vi trenger enda en anledning for godterispising. Men han får i hvert fall ikke gå rundt på dørene før han tar initiativet til det selv. :holder antihalloweenfanen halvhjertet opp fremdeles:

Den tror jeg ikke hadde gått her, når halvparten av ungen i barnehagen bor i området vårt. Så valget vårt er enten å bli med eller å dra bort.

Gammel 30-10-08, 10:38   #32
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke noe....

Gammel 30-10-08, 10:39   #33
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi deler bare ut innpakkede greier, alt annet er klissete og uhygienisk. I år har vi sjokolademynter og sjokoladekuler innpakket som øyne.

Jeg kjøper kun godteri som er innpakket. Jeg raider posene til ungene og kaster alt som ikke er innpakket.

Gammel 30-10-08, 10:42   #34
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kjem ingen på døra her, så det er ikkje noko problem.

Gammel 30-10-08, 10:44   #35
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Den tror jeg ikke hadde gått her, når halvparten av ungen i barnehagen bor i området vårt. Så valget vårt er enten å bli med eller å dra bort.

Pjokken min har ikke skjønt opplegget, og det har ikke de stakkars vennene hans heller, tror jeg.

Barna her i nabolaget går forresten uten voksne, og jeg har aldri sett noen så små som treåringer ute (kanskje med unntak av småsøsken som bare henger med).

Gammel 30-10-08, 10:45   #36
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Innpakkede greier, jeg hamstra inn fruktkarameller og sjokoladepenger da jeg kjøpte tacky pynt på nille. Vi setter ut gresskarlykt så de skjønner at de kan ringe på.

Hvor er den tråden vi kan skrive hvorfor/hvorfor ikke vi feirer halloween?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:50   #37
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Har ikke fått kjøpt inn annet enn små kindersjokolader enda. Tenkte meg en tur på nille, for der har de mye halloweengodteri. Kjøper bare det som er innpakket. Gir kun godteri på selve dagen (31. oktober).

Gammel 30-10-08, 10:55   #38
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt innpakket smågodt. Halloween-godteri. Vi fant noen ganske så kule bokser med godteri oppi. Disse boksene kan anvendes som lykter, hvor det er plass til lys oppi. Det er skjært ut spøkelsesfigurer i den ene boksen, og stjerner i den andre. Jeg tror det blir moro. (Jeg blir for øvrig virkelig lei meg om det ikke dukker opp noen småtroll i morgen, ellers ender jeg jo med å spise opp alt selv. )

Treåringen skal få spise godteri i morgen, selv om det er fredag. Helt klart.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Halloween 2008 001.jpg (98,7 KB, 34 visninger)
Filtype: jpg Halloween 2008 002.jpg (69,5 KB, 27 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:57   #39
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Juling. Det er vel ikke bare unger som kan knep?

Alternativt: små, innpakkede Tobleroner fra Tax-Free.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 11:18   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg virkelig gleder meg til neste år, da vi bor i hus og kan feire Halloween. Nå bor vi i blokk, og da er det jo fint lite vits å pynte utenfor, eller å i det hele tatt vente på at barn skal banke på siden ytterdøren er låst.

Neste år skal vi pynte masse utenfor, og jeg leker med idéen om å ha en ekte Halloween-bursdag for oktober-jenta mi. Jeg er jo grøsserfan på min hals og elsker denne dagen. Håper bare tradisjonen får grodd ordentlig fast her i Norge innen noen år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.