Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 15:49   #1
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det smaker jo bare saltvann?

Men den saltvannsmaken er ram og halvrøten. Konsistensen er i tillegg motbydelig!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:49   #2
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hmm... Noen høydare så langt har vært
-Kokte sauetarmer i Botswana
-Mopanelarver (en slags store tusenbein) i Sørafrika
-Assorterte tørkede innsekter på Oslo Vest (OK, de var importert fra Bangladesh)
-Piroger med geitehjerne-fyll i Bosnia-Herzegovina
-Gjæret hoppemelk i Indre Mongolia

...men det ekleste (muligens tett fulgt av hoppemelka som ikke vant seg på at jeg hadde blitt sjenket opp til ca. ni i promille av provinspilitisjefen først) er uten tvil Vestlandslefse, dvs sånn tjukk, glyen lefse med tykke lag av smør, sukker og kanel inni. Yuck!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 04-11-08 kl 18:56.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 17:02   #3
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke så veldig eksotisk, kanskje, men tørket reinsdyrhjerte har jeg spist mange ganger. Det smaker nydelig.

Gammel 03-11-08, 17:13   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ikke på så mye jeg har spist som jeg synes er "rart". "Auårshau" - uerhode - er det kanskje noen som synes er rart eller eksotisk, men det (og torsketunge) har jeg spist mange ganger i oppveksten, så det regner jeg også som "vanlig". Innmat og blodmat er helt alminnelig mat, slik jeg ser det; hjerte og tunge er bare muskler (altså vanlig kjøtt), og jeg har ingen prinsipielle problemer med rått kjøtt eller rå fisk. Snegler har jeg spist flere ganger, men det smaker egentlig veldig lite, synes jeg, så det virker litt poengløst. Rå kråkebolle er kanskje det jeg har spist som var mest uvant, og så har jeg spist en matrett med "tripe", altså tarmer (uten innhold ), som ikke var spesielt godt, men heller ikke spesielt ekkelt.

Jeg har aldri spist noe med hjerne i, og synes ikke det høres tiltalende ut. På den annen side blir det vel mye det samme som margen i margben, og det er jo godt, så hvem vet? Katt og hund høres heller ikke appetittvekkende ut, og ikke apekatt heller, og jeg ville ikke bestilt noen av delene, men kunne sikkert smakt om jeg fikk det servert og det var ordentlig tilberedt og sånt.

Gammel 03-11-08, 17:32   #5
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Marsvin.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 17:32   #6
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Struts og kanin. Det er eksotisk nok for meg. Verken spesielt godt eller spesielt ekkelt.

Sist redigert av leliane : 03-11-08 kl 17:33. Årsak: typ-o
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:16   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er svært sensibel for spesiell mat, så det er lite spennende jeg har smakt på.
En kule is med chevresmak er vel det mest underlige. Men det var faktisk veldig godt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:33   #8
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Har spist vilthjerte, men det er så lenge siden at jeg ikke husker om det var godt eller vondt.

Har spist hare, stram uvant smak, ligner ikke på noe annet jeg har spist. Men, det var ikke godt!

canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:27   #9
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det mest eksotiske jeg har smakt må være tørket bøffelkjøtt, og det var veldig godt! Ellers så er jeg nok ikke den som stiller meg først om det er test-smaking.

Lista blir nok lengre over ting jeg ikke vil smake på, enn eksotiske ting jeg ønsker å smake på.

Jeg drikker ikke melk engang når vi har kjørt over Svinesund . :særtvesen:

Gammel 04-11-08, 15:36   #10
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snegler og smalahåve.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:52   #11
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke fått tilbud om noe særlig ekkel mat, egentlig. Har smakt på/spist litt som kanskje er småeksotisk, eller ekkelt for de kresne (?): Smalahove, haggis, nyrer, rå kråkebolle (jo, det var skikkelig ekkelt) strandsnegler, råtten hai, torskehue og sånt.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:54   #12
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Er innmat ekkelt? Jeg har jo selvsagt spist hjerte og lever mye oftere enn nyrer.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:11   #13
Kneazle
Passiv

Standard

Eksotisk? Kenguru, struts, froskelår, alligator. Ikke spesielt spennende noe av det.
Ekkelt? Østers. Klarte ikke å svelge den hel, så jeg tygde. :kvalm:
Mannen min fikk servert rå kråkebolle på en sushibar i Tokyo en gang. Det er første gang jeg har sett ham brekke seg av noen form for mat. Han tåler fortsatt ikke at jeg nevner det.

Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 00:22   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Mannen min fikk servert rå kråkebolle på en sushibar i Tokyo en gang. Det er første gang jeg har sett ham brekke seg av noen form for mat. Han tåler fortsatt ikke at jeg nevner det.

Ha ha, ser vi er flere her som har smakt kråkebolle-sushi. Jeg elsker sushi, men der går grensa. Fysj, det smakte omtrent som det lukter av gamle kråkebolle-skall som man finner i fjæra. Når jeg tenker meg om er vel ikke kråkeboller egentlig så eksotisk, all den tid det vrimler av dem i norske farvann
Også har jeg smakt sånne ekle, slimete, gjærede soyabønner.

Struts har jeg smakt, og det var veldig godt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:14   #15
Koma

Koma sin avatar

Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Er innmat ekkelt? Jeg har jo selvsagt spist hjerte og lever mye oftere enn nyrer.

Innmat er skikkelig ekkelt, ja.
:spiserikkeleverpostei:

Gammel 03-11-08, 21:17   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at bever skal være spesielt ekkelt. Har spist bevergryte, og husker ikke annet enn at det smakte som nokså normalt kjøtt. Vilthjerte har jeg spist i massevis, etter å ha bodd sammen med en jeger i mange år. Det er egentlig ganske godt.

Skatevinger lærte meg å komme over min mors "spis opp alt du får servert".

Rå kråkebolle var heller ingen stor opplevelse, men det smakte mest salt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:19   #17
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har smakt på alt jeg har fått tilbud om, men om det er eksotisk vet jeg ikke helt.
Torsketunge (hverdagsmat), smalahove, snegle, rått-kamskjell (ny plukket), en rar ny-fisket fisk på Maldivene (rå), albueskjell, gaselle, froskelår, hvalkjøtt. Det var det jeg kom på i farta, men vet ikke hvor eksotisk eller underlig dette var da?

Gammel 03-11-08, 21:22   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hønsehjernesuppe.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:24   #19
Koma

Koma sin avatar

Standard

Mnja, jeg har jo drukket apehjerne da. Temmelig ufyselig.

Gammel 03-11-08, 21:25   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smalahåve.
Reinhjerte og bjørneterrin spiste jeg i går.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.