|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Anne fra BjørkelyJeg også elsker Anne fra Bjørkly bøkene. Husker vagt serien. |
|
|
|
#4 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anne fra BjørkelyÅh ja, jeg elsket bøkene og satt klistra til tv'en. Går den nå altså? Må sjekkes!!
|
|
|
#5 |
|
søt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anne fra BjørkelySer på nrk.no at serien går fredager kl 15.05
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Anne fra BjørkelyJeg har også lest alle Anne-bøkene mange, mange ganger.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Anne fra BjørkelyJeg så også et glimt av serien hos moren min her en ettermiddag hun hadde hentet Vesla i barnehagen. Jeg har sett serien og lest bøkene utallige ganger. Bøkene står i hylla og leses med ujevne mellomrom, og jeg vurderer å kjøpe serien.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Anne fra BjørkelyJeg elsket Anne fra Bjørkely da jeg var liten. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anne fra BjørkelyJeg har kjøpt de to første bøkene og lest dem med fryd. Nå har jeg bok nr. 3 på vei i posten. Skulle gjerne sett TV-serien igjen, og er kjempemisunnelig på venninden min som er i barselspermisjon og får med seg alle episodene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Anne fra Bjørkely
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Anne fra BjørkelyÅh, bøkene er jo fantastiske! Men som det hippiebarnet jeg vokste opp som uten TV har jeg aldri sett serien.
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Anne fra BjørkelyMelder meg som Anne-fan. Har alltid elsket de bøkene. Skal kjøpe dem på engelsk nå, slik at jeg får lest dem i lengre og bedre versjoner, samt de to bøkene som ikke er oversatt. De norske versjonene er etter hva jeg etterhvert har skjønt brutalt forkortet og forenklet.
|
|
|
#14 |
|
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anne fra Bjørkely
Hvor mange bøker finnes egentlig?
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Sv: Anne fra BjørkelyDet er åtte bøker til sammen.
|
|
|
#16 |
|
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anne fra BjørkelyIIIk, da har jeg jo gått glipp av mye.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anne fra BjørkelyJeg elsket anne-serien da jeg var lita. Men syntes ikke noe om den etter at hun ble voksen og startet som lærer. Da dabbet interessen av, men det har kanskje noe med at jeg ikke lenger kunne identifisere meg med henne, og på den tiden hatet jeg alt som hadde med lærere å gjøre, he-he. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
villende
|
Sv: Anne fra Bjørkely*Drømme* Jeg har alltid elsket bøkene om Anne og henter dem med jevne mellomrom frem fra bokhyllen. De første seks bøkene har skikkelige eselører, og jeg vurderer å skaffe meg et nytt sett. De to (tre?) siste har jeg bare lest en gang da jeg fikk tak i en samlebok på et skolebibliotek i et annet land, og da jeg søkte etter dem på nettet så fant jeg dem ikke. Det jeg husker er at de var mye tristere enn de andre bøkene. (Og den ene handlet vel i hovedsak om Rilla?) |
|
|
|
![]() |
|
|