|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du julestressa?Så lenge jeg får unna julegavene i god tid er det lite stress. Jeg hater å styre med gavene i siste liten!
|
|
|
#2 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Blir du julestressa?
Julehøytid hos oss = kos, kos, kos. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du julestressa?Jeg prøver å få unna vaskinga i november. Julegaver kjøper jeg gjennom hele året og regner med å få unna de siste nå i november. Julekortene har jeg også tenkt å bestille nå, samt skrive dem slik at de er klare for sending rundt advent (venter litt med å sende dem). Elsker desember med juleverksted, baking, innpakking av gaver, julepynting m.m Syns det er koselig å gjøre ting sammen med ungene. Vi koker drops, lager gelegodt, triller vokslys, baker kakemenn og jojo-kaker, vi ser julefilmer sammen, pynter hus m.m Har veldig mye fri i desember i år og skal nok få unna alt jeg ønsker, uten å stresse. gleder meg!
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Blir du julestressa?Jeg liker best å dra til en eller annen syden i jula...... (evt romjula) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Vi vurderer det neste år, gleder meg som en unge allerede.
|
|
|
#6 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Blir du julestressa?Jeg stresser ikke, det hender jeg f.eks handler gaver tett opp til julaften. Vi vet ikke hvordan jula feires i år, vi bygger et hus som mest sannsynlig ikke blir ferdig til jul. Pappa er syk, så det gjør også at det er vanskelig å planlegge. Får ta det som det kommer! Tror ikke det blir storvask her, vi skal snart flytte likevel.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Jeg gleder meg!
|
|
|
#8 |
|
nygift
|
Sv: Blir du julestressa?Jeg koser med i førjulstiden, med tanke på gaver og slike ting, men så fort jeg kommer på jobb blir jeg litt stresset.
|
|
|
|
#9 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du julestressa?Jeg koser meg skikkelig i førjulstiden, og lar ikke stresset ta meg.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Blir du julestressa?Jeg stresser ikke, jeg koser meg. Begynner å handle inn julegaver i Oktober, alle kalendergavene er allerede klare (har gått og småhandlet i ny og ne). Jeg er sykemeldt nå, så da benytter jeg anledningen til å vaske tak, vegger, skap og skuffer (noe jeg ikke orket i fjor). Når 1 desember kommer skal vi kose oss. Vi skal bake sammen, vi skal på julekonsert, på besøk, ha juelverksted sammen med venner, pynte sammen. Ja nyte livet og adventstiden.
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Stort sett kan man vel bare vite det dersom de forteller det selv. (Og det er det jo mange som gjør.)
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Blir du julestressa?Nei, julen stresser meg ikke. Men eksamen i desember forårsaker en del hjertebank og kaldsvetting.
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Blir du julestressa?Her er det heldigvis mørketid da, så rundvask utgår med høye kneløft. Det mest stressende med jula er å finne gaver til alle tante-og onkelungene våre, synes jeg. Spesielt de som har passert ti år. Og til foreldrene våre. |
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Blir du julestressa?Nei.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Blir du julestressa?Nei. |
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Blir du julestressa?Julestress ja - nei. Jeg tar det på forhånd jeg så jeg rekker å roe godt ned lenge før jul. Feks vasker jeg alle gulvene i løpet av oktober november, så er det bare å støvsuge på lillejulaften. Så handler jeg julegavene på nett - rubb og stubb dermed er det å reise rundt og julehandle forkortet til en tur eller to innom postkontoret. |
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Blir du julestressa?Vel, i fjor var det den jævligste julen og førjulstiden ever, så det kan bare bli bedre.
|
|
|
#19 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Blir du julestressa?Jeg begynner med julegavene allerede på januarsalget, og har det unnagjort i god tid før 1. desember.
|
|
|
#20 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Blir du julestressa?Her er nesten alle julegavene kjøpt og laget ferdige, grisekjøttet er i fryseren og nedvaskingen av huset gjorde vi tidlig i høst, så Desembermnd skal vi bare kose oss og bygge forventningen frem til jul. |
|
|
|
![]() |
|
|