Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ordning & Reda søkes ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 18:02   #21
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordning & Reda søkes ...

Jeg bruker mobilen som huskelapp. Legger ting rett inn i kalenderen der med varsling.

For øvrig lurer jeg på hvor mange vedkubber det norske folk sender med ungene sine i løpet av et år...

Gammel 05-11-08, 18:10   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

*abbonnere*
Hønni beskriver vår hverdag til punkt og prikke i første innlegg. Men tannfeen har kommet for sent tre av åtte ganger, og sist gang det var foreldrekaffe på skolen, kom Storesøster hjem og hentet meg.

Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:10   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vel, i dag klarte mannen å glemme å hente barnet.

Gammel 05-11-08, 18:15   #24
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette hørtes kjent ut. Men, det går an å forbedre seg, tro meg.

Skriv ALT inn på aktivitetskalenderen med en gang. Skaff en stor med god plass!! Legg inn huskelapper på mobilen til ting man absolutt bør huske i god tid. F.eks. at de skal ha med ting på skolen.. Når posten åpnes, er det veldig raskt å skrive inn f.eks. foreldremøte og klokkeslett. Samme med bursdager og andre ting.. Jeg skriver inn mye, men det hjelper meg også.
Heng timeplan i plastlomme på veggen, godt synlig. Stygt og ulækkert, men veldig praktisk.

Legg frem klær dagen før.

Ha en veggholder til andre papirer. Vi har en med flere hyller som er kjempepraktisk, og vi kan sortere, og går gjennom denne en gang i uka (da er det uansett fullt).

Dette er det viktigste for meg, og jeg bruker minst en time hver kveld på forberedelser til dagen etter..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:25   #25
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:abonnerer:

Selv så har jeg erfart at det å legge frem klær til meg selv og jenta pluss lage matpakke OG finne frem alt som skal være i "skole"veska mi på kvelden gjør morgningen MYE lettere. Gjør jeg det ikke om kvelden, så blir det fort stress om morgningen når jeg plutselig ikke finner lommeboken, nøklene, en bok e.l.....

Gammel 05-11-08, 18:27   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Observatøren:

Jeg er nok også en type som har ting i hodet. Som elsker å ha kontroll og oversikt, og som regel har det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:32   #27
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis er alt i hodet og ting er på stell. Da blir aktivitetskalenderen og huskelistene litt overflødige. Men når det blir alt for mye på jobb og hjemme, som nå, rakner liksom alt, og da kaver vi så mye at vi ikke klarer å hente oss inn.

Før det bikker da. Som nå.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:33   #28
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, Observatøren, det er trøst i at det aldri har skjedd her.

Ennå...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:41   #29
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er avhengig av å føre ting inn i aktivitetskalenderen vår. Både for min egen del, og for at mannen ikke skal bli like overrasket hver gang det er planleggingsdag eller en tannlegetime.
I tillegg prøver jeg å f.eks legge klær i sekken tilsvarende det som ble sendt hjem vått samme dag, ha pølsesnurrer eller noe annet til å ha med på tur i fryseren.
Ukeplanene til ungene henger på kjøleskapet, og jeg har brukt merketusj for å markere ting vi må huske ekstra på - gym, svømming, tur osv.

Men alt dette hindrer meg ikke i å glemme ting innimellom eller å gjøre noe i siste liten altså.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:47   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Observatøren:

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Ok, Observatøren, det er trøst i at det aldri har skjedd her.

Ennå...

Bare vent … Det er morsomt å bli oppringt på jobb, altså. Og mannen satt tilfeldigvis utilgjengelig på kafe og drakk vin.

Gammel 05-11-08, 18:48   #31
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Som de andre her over er gjøre ferdig ting på kvelden før.
Ellers:

Sørg for å ha diverse mat i huset slik at dere kjapt kan endre middag om dere ikke har lyst på det opprinnelige.

Legg regningene et fast sted ( her henger de på kontoret ved pcen) og legg inn alle når du er innom netbanken.

Skriv opp handleliste etterhvert som dere kommer på ting.

Gammel 05-11-08, 18:49   #32
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Bare vent … Det er morsomt å bli oppringt på jobb, altså. Og mannen satt tilfeldigvis utilgjengelig på kafe og drakk vin.

Å hjelpe meg. Regner med han får høre det noen år framover.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:50   #33
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Obs:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:53   #34
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Å ordne ting dagen før er alfa og omega her. Kaos hvis ikkje det er gjort. Føler da at alt går på halv tolv. Er alt gjort klart og ting er i orden kvelden før går det som ein drøm. Plan for både barnehage og skole heng på kjøleskapet og aktivitetskalenderen heng ved sida av.

Gammel 05-11-08, 19:27   #35
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Vel, i dag klarte mannen å glemme å hente barnet.

Det har mannen min også klart.

Gammel 05-11-08, 19:38   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er imponert over dere som har flere barn og klarer å ha hele familiens tannlege/frisør/legetimer, foreldremøter og andre møter, aktiviteter for barna, planleggingsdager og alt annet i hodet, uten å skrive det ned noe sted. Mye av dette får man jo beskjed om uker og måneder i forveien. Da hadde jeg aldri klart å føle meg trygg på at ikke noe ble glemt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:43   #37
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en middagsliste på kjøleskapet med mat vi kan lage hvis vi ikke finner på noe annet. Da har vi de aller fleste ingrediensene liggende til disse rettene (eks: pasta carbonara: flesk i fryseren, matfløte med lang holdbarhet i kjøleskapet). I perioder følges den slavisk, andre ganger har jeg inspirasjon til å finne på noe nytt.

Gammel 05-11-08, 20:05   #38
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er imponert over dere som har flere barn og klarer å ha hele familiens tannlege/frisør/legetimer, foreldremøter og andre møter, aktiviteter for barna, planleggingsdager og alt annet i hodet, uten å skrive det ned noe sted. Mye av dette får man jo beskjed om uker og måneder i forveien. Da hadde jeg aldri klart å føle meg trygg på at ikke noe ble glemt.

Jeg tror det er bare en vanesak. Jeg har kalenderen til midten av januar i hodet, full av aktivitetet på forskjellige dager. I tillegg kommer det noen planleggingsdager i barnehagen i mai.
Fra midten av januar er vi i utgangspunktet uten planer med unntak av faste dager for trening for de to eldste. Jeg har plottet inn fotballcuper i april og juni til neste år, når vårsemesteret starter på fotballtreningen til våren og ferier mm frem til neste sommer. Praktisk.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 20:37   #39
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette med vedkubber var nytt for meg. Dette er noe som hører skolegangen til, altså? Vedkubber i sekken?

Jeg må definitivt bli flinkere til å ordne ting kvelden før. *abonnerer*

Gammel 05-11-08, 20:45   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Supertriks: Gifte seg med en levende almanakk/organisator/strukturator som aldri glemmer noe.

Ulempen er seff at hun aldri glemmer _noe_.

Takk. Jeg er gift med en mann som er veldig takknemlig for at jeg er hun som husker på alt. Jeg derimot holder på å bli sprø av nettopp det at jeg må huske på alt.

Dette hadde vært ganske deilig å bare en gang i blant se at ting bare ordnet seg uten at jeg trengte å gjøre det selv ....... forøvrig ikke helt sant. Jeg trenger ikke alltid gjøre det selv, men i så fall må jeg gi beskjed om at det skal bli gjort og deretter håpe på at det blir husket.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.