|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Ånei, det er ikke bare deg.. I natt drømte jeg faktisk at jeg hang den opp.
|
|
|
#3 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)1 søndag i advent er det tid for adventstaken og stjerna og vi henger ut lys på et par trær i hagen. Ikke før. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Henges ikke opp før 1.søndag i advent vel? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Nei, nei, og nei!
|
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Iset hengte sikkert opp sin for en måned siden.
|
|
|
#7 |
|
Opp og ned
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Jeg henger den opp neste helg sammen med julegardiner på kjøkkenet. Også kommer første nissefamilie fram, hjemmestrikkede nisser laget av mammaen min.
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Jeg gleder meg til å pynte huset til advent, men jeg venter til 30. november for da er det 1. søndag i advent.
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
![]() |
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?Julestjerna kommer opp lørdagen før 1. søndag i advent. Gleder meg veldig og har snikpyntet med lilla lys og duker. Har også kjøpt hvite azaleaer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Jeg syns julen mister både innhold og verdi om jeg skal begynne på den allerede i november. Neste helg blir det stjerner og advent og stas, men nå er det for tidlig. Og jeg gleder meg. Veldig.
|
|
|
#12 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)I min barndom hadde vi julestjerne, ikke adventstjerne. Den ble hengt opp lille julaften - samtidig med at treet ble pyntet.
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Det klør ikke akkurat, men blir jo koselig å få den opp, om jeg finner den da. MEn det blir ikke før neste helg.
|
|
|
|
#14 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Jo, jeg gleder meg til å henge opp julestjernen, men det blir aldri før 1.desember/1.søndag i advent. Kjøpte en ny en i går til å ha stående i kjellerstuevinduet - tror den blir så fiiin.
|
|
|
|
#15 |
|
blid
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Gleder meg veldig! Regner med at det meste kommer på plass lørdag den 29. nov. Da feirer vi mannens bursdag og da er det kjekt å pynte litt ekstra
|
|
|
#16 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)I år har jeg faktisk laget vår, siden julestjerna vår er hjemme i Norge.. Det lå en stjerne i leiligheten her, laget av kvister. Så jeg slang på en lysslynge som også har masse små, gjennomsiktige "klumper" på seg. Det ble så fint!
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)Åh, ja jeg gleder meg til neste helg. Man kan da ikke henge opp adventsstjerne før advent. |
|
|
|
#18 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?Jeg gleder meg til neste helg. Da blir det julegardiner, røde lys og adventstjerne.
|
|
|
#19 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?
Nananah! Nå banner du i julepyntekirka til svigermor. Kun sølv, hvitt og lilla frem til 4. søndag i advent. (Til nød noen engler.) DA først kan du ta frem nissene og alt det røde...
|
|
![]() |
|
|