|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?DM - den der var jo _genial_!!! Hvis jeg nå har skjønt det riktig så klarte jeg å sette sånn at fotoer tagget av meg kun kan sees av meg - hehehehe..... Så kan han ha det på profilen sin så mye han gidder. |
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Jeg vet ikke om du er trygg, selv med de instillingene. Jeg fant et bilde en ikke søkbar person hadde lagt ut, kun fordi en av våre felles venner hadde kommentert bildet.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Pong - jeg driver og tester Dm sin metode først. Hvis den fungerer slik jeg tror så skal det gå an å sørge for at ingen får se bilder tagget til meg unntatt meg. Så kan dusten heller sitte der og lure på hvorfor det er noe feil med det bildet. |
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Safran - sukk - da får jeg håpe han responderer på en vesentlig tøffere melding. |
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Smilefjes: Det er taggen som ikke blir synlig for andre enn dine venner mener jeg. Bildet blir nok liggende med de innstillinger fyren har enten den er for hans venner, eller helt åpen.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Driver og tester her nå. Jeg tror at når jeg setter at bilder som er tagget til meg kun skal sees av meg, så kan ikke andre se dem, men det er mulig jeg tar feil. |
|
|
|
#8 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Dårlige nyheter i denne artikkelen: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=189520
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Jeg er temmelig sikker på at det fungerer slik som DM sier. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?:Kremt: Ens talent som kjeftesmelle er nok en gang bekreftet... |
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?
Be om å få bildet så du kan sladde det neste gang. Er bare å duse ut ansiktet ditt. Dette bør være uproblematisk og et bra kompromiss syntes jeg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Som jeg pleier å si - snille jenter kommer til himmelen. Vi andre kommer dit vi vil... |
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Om bildet er av flere mennesker og du ikke er "hovedpersonen" på bildet, så har man visstnok ikke rettigheter så lenge du ikke står der med navn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Jeg forundres stadig over folks motvillighet over å ha bilder på nett. Skjønner at uflatterende bilder og bilder tatt i veldig private settinger og settting som man ikke vil at andre skal se, ikke er noe ok å ha liggende, men ellers så ser jeg ikke problematikken. Dvs jeg kan se de, men realiteten er vel at de færreste blir misbrukt pr bilde og de færreste får konsekvenser som er fryktelige over å ha disse bildene her. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Joda, internet har kommet for å bli men det er mange grunner til at man ikke ønsker bilder av seg selv liggende på f.eks. facebook. Det er noen som har yrker som gjør at de ikke bør ha bilder av seg selv på nettet, ikke alle tenker over dette når de legger ut bilder. |
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Burde man ikke tenke litt over dette før man registrerer seg på steder som Facebook da egentlig? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Tagget av deg ja, men de hvor du er tagget av andre har du jo mindre kontroll på. Selvsagt har man strenge personverns settinger som man bør bruke. Selvsagt kan man ikke stole på noen, dermed er det kanskje ikke så lurt å gi så mye av seg selv på nettet. |
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Jeg ville ikke tagget noen jeg ikke trodde syntes det var ok. Dvs folk som har bilder av seg selv der fra før, bilder som andre har tagget, folk som er nogenlunde aktive osv. Er det en person uten bilde og profil som er besøkt en gang så ville jeg aldri tagget bildet. Det er jo stort sett snakk om folk jeg tilbringer tid med nå for tiden og som jeg faktisk kjenner godt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?
At du ikke ser problemet betyr jo ikke at andre ikke ser det. Man kan jo ha mange grunner for det, og derav bør man faktisk be om tillatelse før man legger ut bilder av andre. Noe annet er jo bare ufint.
|
![]() |
|
|