|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva betyr julen for dere? | |||
| Fering av Jesu fødsel. |
|
29 | 17,79% |
| En høytid hvor man koser seg med familie og venner. |
|
133 | 81,60% |
| Tradisjoner som pakker, god mat og pynt. |
|
92 | 56,44% |
| Ikke så mye - en nødvendighet som må gjennomføres |
|
14 | 8,59% |
| Feirer ikke jul |
|
3 | 1,84% |
| Annet |
|
5 | 3,07% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva betyr julen for dere?Vi feirer først og fremst Jesu fødsel i jula, men vi koser oss også med tradisjonene knyttet til julen som baking,julenisse, pynt, familiekos, pakker, julestæsj, juletrefester og alt som hører jula til. Barna har stort sett fri hele romjulen.
Snuppene mine født -99 -02 og -05 Sist redigert av Go\jenta : 21-11-08 kl 18:38. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva betyr julen for dere?
Slik er mine tanker omkring jula også. Ungene er i full gang å øve til adventskonsert i kirken 30.november også. Vi gleder oss alle sammen !
|
|
|
#3 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva er det spm står nederst i signaturen din på gresk?
|
|
|
|
#7 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Jeg krysset av på de tre første alternativene, jeg. Vi feirer jul for å feire Jesu fødsel, og familie, venner, god mat og pakker er viktige ingredienser. Jeg er skikkelig juleglad.
|
|
|
|
#10 |
|
"De"
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Jeg elsker julen. Planleggingen, innkjøpene. Alle sterinlysene. Pynten som lukter. Appelsinene som lukter. Nakne barneben som løper opp trappen julaftenmorgen. Sangene. Duftene. Stemningen. Forventningene. ALT.
|
|
|
#11 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva betyr julen for dere?Nødvendighet som må gjennomførast.
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
![]() |
Sv: Hva betyr julen for dere?Vi feirer at Jesus ble født og kom som en gave til oss mennesker. Derfor gir vi gaver til hverandre. Det er det viktigste for meg. Men det utelukker ikke kos, god mat, familiebesøk. Vi pleier også å ha nisse og går i kirken på julaften. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva betyr julen for dere?Vi feirer ikke jul, vi er jo ikke religiøse. Er mer på linje med aC.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Vi feirer at sola snur, og at det går mot lysere tider. |
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva betyr julen for dere?I en annen tråd her et sted fikk jeg inntrykk av at pakker var utrolig viktig. Jeg hadde gjerne feiret jul fullstendig fri for pakker, men sånn blir det dessverre ikke. For meg handler julen om god tid, samvær, kos, og jeg liker ikke å innrømme det, men også mat.
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Her er det nada religiøst innhold, for meg er juledagene egentlig bare noe mas og kjas. Jeg liker best adventstiden, med kakebaking og stearinlys og julekalender og sånt.
|
|
|
#18 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva betyr julen for dere?For oss er jula tradisjon med god mat, rolige dager og samvær med venner og familie. Ungene setter nok alle mest pris på gavene på julaftten. Jula har ikke noe religiøst innhold for oss, men ungene, i alle fall de to eldste, vet at mange feirer Jesu fødsel. Gjennom skole og barnehage får de fleste norske barn lære om de kristne kulturarven. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hva betyr julen for dere?Krysset av for alternativ 2 og 3 jeg.
|
|
![]() |
|
|