|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
Utstyret bør jo være på plass til sesongen/når det trengs, så er det ski som trengs og snøen kommer i november er det litt upraktisk å måtte vente til jul. Men i prinsippet sparer jeg gjerne de store tingene til ønskelista bursdag/jul, og deler gladelig ut tips til tanter, onkler, besteforeldre og faddere.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her får de også klær og utstyr i julegave hvis det trengs
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Både og. Storebror fikk Bergansjakke et år. Han trengte en allværsjakke, men i og med at merket var like viktig for ham som jakken, ble den dyr og dermed julegave. Dyre "unødvendige" klær blir fort julegave. I år får alle tre Liverpooldrakt, julegave fra hunden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg tenker at de godt kan få nødvendigheter i julegave, så lenge de har et snev moro av det. At det er litt stas å få, som ski, skøyter osv osv. Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt antiskimatte til badekaret, for eksempel, med mindre den var veldig morsom, da. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Det er sjeldent de får klær til jul av meg (og eksen, for dette er jo første året vi ikke er gift) Ski og annet utstryr har jeg er fine julegaver synes jeg.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Vel, selv har jeg fått sykkel til bursdagen og ønsket meg ski til jul.
|
|
|
#7 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg er enig med den delen av deg som er uenig med Helten. Ski og sykkel er fine gaver.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?De fleste barn i Norge har vel det de trenger og vel så det, av både leker, utstyr og klær. Jeg syns det er en trist holdning at ski, skøyter og sykler ikke kan være julegaver, fordi det er ting de likevel må ha. Jeg har fire barn, og selvfølgelig har det noen ganger vært sånn at andremann eller tredjemann arver skiutstyr og eldstemann får nytt til jul. Det har aldri vært noe problem, og har jevnet seg fint ut. Det er ikke sånn at det er bare den eldste som har fått noe nytt, eller sånn at de yngre bare har fått "morogaver" og arvet utstyr utenom. Jeg har heller aldri vært opptatt av millimeterrettferdighet når det gjelder pris på gaver til ungene. Hvis en trenger noe dyrt et år, som er nyttig, så er det en grei anledning til å kjøpe det i julegave, uten at det betyr at lillebror (som kanskje arver utstyret et par år etter) trenger å få leker for like mange kroner. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tåler regn
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Siden min datter har bursdag rett før jul, så blir det til at hun får en lett blanding av klær/utstyr og leker. Det samme gjør resten av familien. Problemet er at som regel er alt vinterutstyr på plass før hun har bursdag, og før det er jul. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
trenger lading
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
i grunnen akkurat det jeg mener (bortsett fra at jeg "bare" har tre barn
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ski, skøyter, kjelke og sykkel er flotte gaver, synes vi. Og det synes Frøkna også. Jeg synes det er en trist verden hvis ungene ikke kan få ting til jul og bursdag som de hadde kommet til å få uansett, og særlig hvis det er ting de selv har lyst på. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her kommer ski, skøyter og annet utstyr han trenger til å bli gitt i julegave.
Må si meg enig i det Maximilla skriver. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Originala
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ja, jeg kjøper praktiske og fornuftige ting uten å mukke. Jeg vil at barna mine skal lære seg å sette pris på også såkalte nødvendigheter. Om Knerten ble glad for fjorårets Mei tai eller kommer til å like senga han får av oss i julegave i år vites ikke, men Lillemor blir høyst sannsynlig glad for nye ski. Og som Ming skriver, vi har såpass oversikt over hva folk i familien kjøper, at vi vet at Lillemor for et eller annet barbiestæsj, og da er julekvelden fullkommen for hennes del uansett. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Javel
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her får de forskjellig sportsutstyr som julegaver, både akebrett, ski, skøyter osv. I år får eldste også håndballovertrekksdress.
|
|
|
|
#16 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg kan fint finne på å gi klær til barna til jul, men kjøper alltid en leke også. I fjor fikk dem begge to tripp, trapp stoler av mormoren og morfaren, og jeg synes det var veldig greit. Dette endrer seg nok om noen år, men enn så lenge synes prinsessen at det er kjekt med både leker og klær i pakkene |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Herremannen får klær og utstyr som julegave. Men som regel er jo klær noe vi skulle ha kjøpt uansett så jul er bare en anledning å gi ham det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
trenger lading
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?selvsagt får de utstyr og klær
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Vi gir gjerne (og vil gjerne at andre i familien gir) klær og utstyr som gaver. Klær har det ikke blitt så veldig mye av som gaver, men er det noe han trenger, sier jeg fra om det og blir glad hvis det også kommer. Jeg synes det er en litt merkelig idé at gaver bare skal være ting man egentlig ikke trenger (samtidig som jeg jo ikke ville gitt mat eller bleier eller noe sånt til barn, da). Jeg synes nok klær til jul gjerne kan være litt fine ting, eller dyrt ullundertøy eller sånt, så helt konsekvent er jeg nok ikke.
|
|
|
#20 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg har ikke engang tenkt på at klær og utstyr ikke skal være gaver, jeg....Ski, skøyter, sykler og klær er jo gnistrende gaver! Men jeg ville ikke gitt niåringen KUN klær til jul -han er ikke så fryktelig oppttatt av sånt enda. Men ungene ønsker seg stort sett ski, skøyter og sånt til jul og bursdag. |
|
|
|
![]() |
|
|