Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Et "utgått-på-dato" spørsmål m/poll!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Ville dere spist koteletter som er gått ut på dato for to dager siden?
Ja, ingen fare med det. 46 41,07%
Er du gal? I søpla med det! 56 50,00%
Annet (spesifiser) 10 8,93%
Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 14:21   #21
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et "utgått-på-dato" spørsmål m/poll!

Hadde luktet på de først.
Datostempling er jo kun veiledende.
Det skjer ikke noe magisk med maten når datospemling er passert.
Jeg lukter eller smaker på mat før jeg kaster det.
Altfor mye god mat blir kastet her til lands.

Mer skeptisk til farseprodukter enn reint kjøtt mht holdbarhet.

Gammel 23-11-08, 14:25   #22
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg stoler på øyne og nese, og bruker selvfølgelig kjøttet dersom jeg ikke oppdager noe galt med det.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 14:37   #23
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg lukter på maten, og lukter det greit, så spiser vi det.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 14:39   #24
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg pleier og lukte på kjøttet, lukter det ok bruker jeg det.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 17:13   #25
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde luktet nøye, stekt og smakt på før jeg serverte det.

Gammel 23-11-08, 17:16   #26
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde luktet og vurdert deretter.

Gammel 23-11-08, 17:46   #27
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Her går utgåtte kjøttvarer rett i bosset!
(søpla for dere som ikke skjønner hva boss er. )

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:33   #28
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag kastet vi fire biffer som var siste forbruksdag 26.11. Kjøpt i går, hos Meny. De luktet rett og slett kadaver. Så det er ikke alltid bare dato man bør forholde seg til.

Gammel 23-11-08, 18:40   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det er tragisk at så mange "gladelig" kaster brukbar mat. Jeg er glad jeg ikke tenker sånn. Her spises maten med mindre den er bedervet, og koteletter (som stekes svært godt) som er 2-3 dager på overtid og lukter greit pg ser greie ut, vil jeg betegne som svært så brukbar.

Gammel 23-11-08, 18:41   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I dag kastet vi fire biffer som var siste forbruksdag 26.11. Kjøpt i går, hos Meny. De luktet rett og slett kadaver. Så det er ikke alltid bare dato man bør forholde seg til.

Dere skulle jo tatt de med tilbake....

Gammel 23-11-08, 18:49   #31
Enot
Nybegynner

Enot sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Enot har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ingen lukt eller "slim" og jeg hadde brukt de

Enot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 19:24   #32
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Lukter det greit så er de spisbare, men ikke som tartar.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 19:30   #33
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Nå er kotelettene fortært.

Kjøttet bestod lukt- og smaktestingen min.

Jeg finstrimlet det, og stekte det på veldig høy varme, akkurat som planlagt. Sammen med Tsatsiki og gresk salat ble det helt fantastisk godt.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 19:35   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, går det ut 21.11. 20.59, så spises det ikke etter 21.

Jeg er temmlig fleksibel, så lenge det ser bra ut, lukter greit og gjennomstekes. Og det har gått bra med meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 19:36   #35
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hvis de lukter og ser bra ut hadde jeg spist de.

Gammel 23-11-08, 19:52   #36
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rett i spøla her også. Er litt pysete på utgåtte varer...

Gammel 23-11-08, 19:57   #37
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde stekt de godt og spist de dersom de ser fine ut og ikke lukter - datoen er veiledende, og som regel er den en indikator for hvor lenge det minst er holdbart, og hvor lenge det dermed er lov til å selge det. Har det vært oppbevart kjølig, samt lukter fhv. ferskt, hadde jeg ikke hatt noe problem med å spise det.

Gammel 23-11-08, 20:25   #38
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Her hadde de helt klart gått i søpla. Både jeg og mannen hysteriske når det gjelder datoer.

Gammel 23-11-08, 20:34   #39
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Dere skulle jo tatt de med tilbake....

Har tatt vare på dem altså. Det var vel egentlig "forkastet" som var riktig ord.

Gammel 23-11-08, 20:54   #40
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Lukt og farge er avgjørende for om jeg hadde spiste kjøttet eller ikke.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.