|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Urimelige dyre julegaver??
Jeg er kanskje dum, men jeg skjønner ikke helt hva du mener her... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Urimelige dyre julegaver??
Jeg tenker på tv'er i julegaver, ønskelister for venners søsken, sende ut ønskelister på dyre gaver osv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Urimelig dyre julegaver??Jeg merker ikke noe press. Jeg koser ræva av meg med å strikke/lage/handle julegaver, opplever ikke noe press i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Urimelig dyre julegaver??Og jeg ønsker meg masse, masse! Både billig og dyrt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Live and let live
|
Sv: Urimelig dyre julegaver?Jeg synes det er dumt å bli fornærmet over ønskelister med dyre ting på. Unger ønsker seg dyre ting, og foreldre har kanskje ikke råd til å kjøpe noe av det. Da er det jo kjekt om noen kan gå sammen og spleise på noe av det som barna ønsker seg. Det er jo ikke sånn at man automatisk forventer at noen alene skal kjøpe de dyre tingene.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Urimelig dyre julegaver?
Nei, men jeg får prestasjonsangst og mener at egen kreativitet og tiltro til mine gavekjøpings/lagingsevner blir tvilt på. Og så synes jeg noen er i overkant ambisiøse i listene sine. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Live and let live
|
Å. I min omkrets, så ringer de til hver bursdag og jul for å spørre hva ungene ønsker seg. Dersom jeg ikke har skrevet ned på en liste, så kommer jeg ikke på noen ting. Det gjør vel ingen forskjell for deg om jeg hoster det opp fra hodet mitt, eller fra et papir eller et dokument på maskinen min om du spør liksom?
|
|
|
#11 |
|
|
Nei, det er det der med å få levert en bunke svært fyldige ønskelister på papir som trigger noe i meg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Urimelig dyre julegaver?Tja.. Hannah (3 år) får gave til rundt 500 kr + fra oss familien.
|
|
|
#14 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg syns dette var dyrt. Vi kjøper sjelden noen gaver til hverandre, med mindre vi kjøper noe vi trenger sammen. Ungene er for små til å trenge dyre gaver, de blir like glade for en pappeske. Det samme er det med de små tantebarna (med mindre jeg finner noen flotte klær). De store onkelbarna får 300 kr i cash, det er den faste taksten til jul og bursdag. Til søsken blir det bare en liten ting. Mannen har en fast tradisjon med søstra (hver jul i 35 år) at de utveksler en stor sjokolade. I tillegg får søsken og besteforeldre en hjemmelaget kalender. (Oi, den må jeg lage snart).
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Vi er ikke så mange da, så jeg synes ikke det blir så dyrt?
|
|
|
#16 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Urimelig dyre julegaver?Ja, antall folk spiller selvsagt inn også. Vi har såpass mange i nærmeste familie at vi MÅ skjære til beinet. Særlig når det altså er 2 gaver pr. pers. Hvis det er snakk om å kjøpe en dyrere og en billigere gave, får de alltid den dyreste til bursdagen. I jula drukner de uansett i mengden.
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Sv: Urimelig dyre julegaver?Vi prøver å holde oss kansje nøkternt. Blir ofte 1000 kr til hverandre. Men i år får mannen Sko. Så egentlig så får han ikke noe for han må jo ha nye sko uansett ( han er av typen som har 1 par om gangen og nå trenger han nye). Gnomen får for 400kr. Men vurderer en bok i tillegg (kommer nok til å kjøpe akkurat denne boka uansett) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Urimelig dyre julegaver?Jeg tenkte jeg skulle gi barnehagebilde (innrammet) av ungene til besteforeldre og oldeforeldre, men jeg må si jeg ble usikker på om jeg var kjipern da svigerinna mi spurte om vi ville være med på å kjøpe moccamaster til svigermor til jul. Ikke for det, spleisen er jo grei nok den, men innrammet bilde av ungene kostet jo litt det også, og hun var klar over at det var det vi hadde tenkt å gi... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Urimelig dyre julegaver?Jeg tenker at til oldeforeldre er bare bilde veldig greit, men jeg er noe usikker på besteforeldrene, eller dvs jeg var egentlig ikke det før den jækla moccamasteren ble et tema |
|
|
|
![]() |
|
|