Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Julepynt!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 09:38   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julepynt!

Her er litt mer av jula i fjor iallefall:

Advent:

Amaryllis:

Spisestuebord:

Glassengler:

Nisser i trappa:

Diverse:

Tulipaner:

Engler:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:38   #22
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jula her er hovedsaklig hvit og sølv, med innslag av rødt.
Kjøkkenet går i rødt, hvitt og litt gull mens resten av huset går i hvitt og sølv.
Jeg er verken glad i nisser eller engler. Her blir det pyntet mye med kuler i vaser og på fat, en "million" hvite lys og massevis av blomster, svibler, julestjerner og amaryllis.
Juletreet har kun pynt i sølv og sølv med hvitt på. Jeg liker det stilrent og enkelt og ikke for fargesprakende, bortsett fra kjøkkenet, der er det koselig med skikkelig rødt jul.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 10:42   #23
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh, vi har nå litt forskjellig. Jeg kan i hvert fall ikke si at vi holder oss til en spesiell farge. Vi har i utgangspunktet en ganske så hvit leilighet med fargerike innslag ellers. Jeg liker fugler til juletreet, og liker bedre juletre med salig blanding av diverse enn stilrene juletre. Vi har små juletrelys da, og ikke glitter. Vi skal ikke kjøpe noen ny julepynt i år, men lage en del. Vi har et relativt stort forbruk av silkepapir i førjulstida, og er svært glade i å pynte med blomster.

Gammel 28-11-08, 13:25   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Her er litt mer av jula i fjor iallefall:

Glassengler:

Sånn grein har jeg lyst på. Hvor får jeg kjøpt det?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:28   #25
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

I blomsterbutikk. Heter Trollhassel.

:skal selv kjøpe:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:39   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tipset Obelix!

minibolle mai 2012
Gammel 28-11-08, 14:21   #27
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

I blomsterbutikk. Heter Trollhassel.

:skal selv kjøpe:

Eller Лещина обыкновенная "конторта" som det heter på russisk. Fant jeg ut i går, etter intens googling. Nå gjelder det bare å finne ut hvor de selger det.

Gammel 28-11-08, 15:37   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sølv, hvit og kanskje noen lyse pasteller. Det synes jeg er fint. Jeg liker kun en litt dypere rødfarge til jul, mye som er såkalt "julerødt" får jeg helt noia av.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 15:40   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Advent: hvit og lilla, mest lys og blomster.
Jul: Hvitt, rødt, rosa og sølv. Mest lys, blomster og engler. Noen få nisser som ungene har laget, julekrybbe. Juletre uten glitter og kuler, men med filt, halm, sink etc.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 16:18   #30
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Eller Лещина обыкновенная "конторта" som det heter på russisk. Fant jeg ut i går, etter intens googling. Nå gjelder det bare å finne ut hvor de selger det.

Nesten alle blomsterbutikker har sånne.
Mestergrønn har alltid.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 16:19   #31
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jo, men jeg skal kjøpe det i Moskva.

Gammel 28-11-08, 20:28   #32
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Tror ikke jeg helt husker hva som ligger i kassene med julepynt jeg. Ymse helt sikkert. Alltid like spennende å åpne eskene og se nøyaktig hva som befinner seg der.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 20:29   #33
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som husker om jeg kjøpte røde pynteputer til sofaen i fjor?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 20:34   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker masse rart, men jeg har tenkt at gutta skal få velge hva vi skal bruke av alt vi har. Så da blir det vel litt hummer og kanari. Men det er det samma, huset vårt er lite og rotete uansett.....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 21:03   #35
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hos oss er det hummer og kanari i heimen Har ingen faste farger eller stil. Normalt liker jeg ikke dill og dall, men når det skal pyntes til jul liker jeg å dra fram julekulene med alle minnene de bærer. Jeg startet for 5 år siden å kjøpe med meg julekuler når jeg er ute på reiser, så jeg må alltid mimre når jeg tar opp disse kulene.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 21:39   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Man knekker av en i hagen! (Jeg har hage på 10 kvadratmeter eller noe sånt, men vrihassel har jeg! (Det heter ikke trollhassel, som enkelte kaller det. Det er noe annet.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 23:25   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Man knekker av en i hagen! (Jeg har hage på 10 kvadratmeter eller noe sånt, men vrihassel har jeg! (Det heter ikke trollhassel, som enkelte kaller det. Det er noe annet.)

Har ikke hage.

Vil ha hage!

minibolle mai 2012
Gammel 28-11-08, 23:35   #38
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja det ser jeg nå etter å ha googlet litt.
Jeg kunne ikke huske hva det het og damen i blomsterbutikken sa Trollhassel.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 23:36   #39
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Juletreet vårt finnes ikke stilfult, men det er fullt av minner og vi kunne ikke tenkt oss noe annet. Vårt tre har plass til det både våre unger og venners unger har laget. Her har vi også julepynt etter de som ikke er blandt oss lenger. Det blir mange gode minner og "husker du?" historier, når vi pynter treet sammen med ungene.

slik er det hos oss og. Her er det julekuler etter besteforeldrene mine, en tromme jeg lagde da jeg var 3 år, papirlenker, flagg +++
Akkurat slik jeg synes det skal være. For meg er "trær med stil" slik gamle folk har .... Tror ikke jeg har kjøpt noe særlig julepynt selv.
Ungene har lyst på et eget tre på loftsstua i år, så blir det kanskje ørlite bedre plass på treet nede...

Ellers er det noen nisser og engler rundt omkring.

Gammel 28-11-08, 23:39   #40
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vårt juletre er langt fra stilrent, men det blir likevel kjempefint hvert år. Her finner du røde, gullfargede og glasskuler, gullfugler, Kari Trestakkfigurer, Karen Blixen julepynt i gull og noen bastfigurer + julepynt dom storesøster har laget.

Ellers blir det litt engler og nisser og MANGE røde lys. Elsker stearinlys i advent- og juletiden.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.