Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

PC vs Mac

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 22:09   #21
MikkelRev
Nybegynner

MikkelRev sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
MikkelRev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: PC vs Mac

ja sånn kan det gå

MikkelRev er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:18   #22
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MikkelRev, her.

har aldri hatt mac selv,men etter det jeg har hørt så er mac mye bedre å bruke til oppgaver som video/bilde redigering ++(kommer selvfølgelig også ann på hva slags spesifikasjoner maskinen har). sikkerheten i forhold til virus og slikt er så mye bedre enn pc. virus til pc fungererer ikke på mac.

Man bruker jo ofte de samme programmene da. Adobepakka f.eks.

Jeg har en Macbook pro og kjører paralels og har dermed både windows og mac os. Kan kjøre programmene jeg vil for begge plattformer, f.eks. outlook som vi bruker på jobb.

Jeg liker å kunne forholde meg til begge plattformene, og mener vel at vane har det meste å si i forhold til hva man liker og foretrekker.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:31   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis du hadde tenkt å kjøpe en bærbar mac og trenger ny vaskemaskin isteden, så drister jeg meg til å si at da kan du kjøpe både bærbar pc og vaskemaskin for prisen av en mac. :gjemmer meg så ikke drømmeprinsen ser meg, dette er et evig diskusjonstema i heimen:

Vi er én ihuga fan av hvert konsept hos oss. Fra min side ser det ut som mac'en er sykt mye bedre på feks å konvertere videofiler. Men på den annen side - da må du ha en stor og dyr en. Og hadde jeg kjøpt en pc til tyve tusen så skulle vel den klart de videofilene den også.

Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:31   #24
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Min vaskemaskin røyk to uker etter at jeg hadde kjøpt laptop. Var bare å ta fram kredittkortet da.

Gammel 24-12-08, 00:13   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vi er én ihuga fan av hvert konsept hos oss. Fra min side ser det ut som mac'en er sykt mye bedre på feks å konvertere videofiler. Men på den annen side - da må du ha en stor og dyr en. Og hadde jeg kjøpt en pc til tyve tusen så skulle vel den klart de videofilene den også.

Pris henger gjerne sammen med ytelse ja. Men ellers er det jo også forskjeller mellom programmer, og noen enkodere er raskere enn andre, men det kan også være ytelse på bekostning av kvalitet ("quick and dirty").

Sitter her for tiden selv med helt nyeste type Macbook Pro. Jeg synes strengt tatt man får veldig lite igjen for pengene sammenlignet med en PC til 10 000 kr mindre.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:09   #26
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Om du jobber innenfor skolevesenet/i universitetsverden får du 10% rabatt på en del Apple produkter. På min store herlige iMac ble det mange penger.

Har hatt den i 2 år nå, og er like fornøyd (men den er nå stasjonær, da...).

Gammel 25-01-09, 14:00   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av MikkelRev, her.

har aldri hatt mac selv,men etter det jeg har hørt så er mac mye bedre å bruke til oppgaver som video/bilde redigering ++(kommer selvfølgelig også ann på hva slags spesifikasjoner maskinen har). sikkerheten i forhold til virus og slikt er så mye bedre enn pc. virus til pc fungererer ikke på mac.

Men det kommer flere og flere trusler på Mac nå. For Windows er det ikke så mye snakk om virus lengre - det som gjerne folk går på er trojanere. F.eks. fra den siste uken:
- http://www.idg.no/computerworld/article118904.ece
- http://www.version2.dk/artikel/9665-...cen?nyhedsbrev

Og slike blir det nok bare flere og flere av.....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.