Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du lage rør med tunga?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-08, 09:02   #21
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du lage rør med tunga?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er du HELT sikker? Helt? Bombesikker. Det er nemlig så merkelig at jentungen vår kan det, men verken jeg eller faren hennes. Jeg mener å ha lest før at det IKKE er dominant.

http://www.uio.no/studier/emner/matn...popgen-Lab.pdf

Hun er nok byttet om på føden.

Gammel 30-11-08, 09:03   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ejg fant det ut da jeg googlet det. Men takk likevel!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 09:03   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

http://www.uio.no/studier/emner/matn...popgen-Lab.pdf

Hun er nok byttet om på føden.

Jøss. Nei, vi kan ikke fraskrive oss henne, det er helt sikkert. Jøss. Så snodig.

Gammel 30-11-08, 09:04   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg fant denne rapporten da jeg googlet selv. Men er det HELT sikkert at dette stemmer likevel?

Gammel 30-11-08, 09:09   #25
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kan vi det alle sammen.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 09:13   #26
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant denne rapporten da jeg googlet selv. Men er det HELT sikkert at dette stemmer likevel?

Om det IKKE stemmer burde legen min ha strøket i genetikk. Vi hadde nemlig en runde på dette i sommer, og da var han bråsikker på det, og at Mazkisen kunne være lettet når han og Mazungen kunne det, for jeg kunne det ikke, og min søster kunne det ikke hun heller, vår mor kunne det heller ikke.

Men en enkeltstående lege etter någre rødvinsglass en sommerkveld er kanskje ikke noe overbevisende bevis.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 09:16   #27
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Temmern kan det. Jeg kunne det ikke, men klarte å lære meg det. Lillebror har også lært seg det. Poden og Bonus kan det ikke enda.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 09:17   #28
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene mine bruker dette når de dier; blir det ikke vanskeligere for ungene å få laget vakum når de ikke klarer å krølle tunga rundt bryst"knoppen"?

Gammel 30-11-08, 09:28   #29
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan, mannen kan ikke, den unge mannens tunge ruller i en U når han hoster (så han kan også). Den unge damen har jeg ikke sjekket. Min mor trodde at hun ikke kunne, men etter en kveld med øving klarte hun det likevel (i voksen alder, altså).

Gammel 30-11-08, 09:41   #30
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Går det...

Men småtrollene får det ikke til enda...

Gammel 30-11-08, 10:03   #31
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Alle 5 i famililen her kan det.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 10:06   #32
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg kan ikkje, har ingen anelse om resten av gjengen.

Vekker tragikomiske minner frå ungdomsskulen dette. Der gjekk me nemlige i gjennom mangen slike ting. Urt sto rimelig aleine, som den einaste som ikkje klarte ditt og datt.

Gammel 30-11-08, 11:50   #33
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det står jo i lenka over at noen kan lære seg å rulle hvis de øver - da har de vel egentlig det dominante genet, men klarer av en eller annen grunn ikke å rulle uten øving. Kanskje du eller mannen er en av dem?

Gammel 30-11-08, 12:04   #34
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kan du lage rør med tunga?

Vi kan det, alle sammen.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 12:09   #35
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Vi kan lage rør av tungen alle sammen.

Gjelder det samme for å rulle tungen/vri den rundt og brette tungen?
Hos oss er det kun minstejenta som kan vri tunga. Ingen kan brette tungen.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 12:19   #36
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan vi. Alle sammen. Vi er også smakere (finner ikke lenke nå).

Gammel 30-11-08, 12:34   #37
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle kan det her hjemme. Jeg kan i tillegg folde tunga på en måte, til tre folder. Alle mine søsken kan det også, så det må være genetisk. Kan også sette tunga på høykant og slike ting.

Når det gjelder genetikk så finnes det vel alltid unntak, og at ting ofte er mer komplisert enn de ser ut for å være. Øyefarge for eksempel. Det finnes jo så mange fargekombinasjoner, og man arver ikke sine foreldres farge 100 % som regel. Men jeg kan ikke så mye om genetikk, bare vil tro at det i de fleste tilfeller er ganske komplisert?

Jeg har forresten en løs og en fast øreflipp. Det skal jo også være en sånn arvelig ting.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 12:38   #38
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Er det noen som ikke tør sjekke dette da?

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 13:15   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter en empirisk studie i stua for ca et halvt minutt siden, kan jeg fastslå at min kjære og jeg kan lage rør med tunga, men ikke søren om Storebror klarer det.

Gammel 30-11-08, 13:25   #40
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Jeg kan! Mannen kan ikke, og jeg vet at hun minste kan (ute med tunga støtt og stadig). De to andre har jeg ikke sjekka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.