|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva gjør du med julekortene du får? | |||
| Jeg tar godt vare på alle som kommer og har en anseelig samling. |
|
24 | 33,80% |
| Jeg tar vare på kort med bilder på, de andre går i søpla |
|
19 | 26,76% |
| Jeg tar vare på dem til etter jul, da går de i søpla |
|
18 | 25,35% |
| Jeg ser på dem og kaster dem umiddelbart |
|
1 | 1,41% |
| Jeg kaster dem uten å se på dem |
|
0 | 0% |
| Jeg får ikke julekort, jeg er Viggo Venneløs |
|
3 | 4,23% |
| Annet, spesifiser gjerne. |
|
6 | 8,45% |
| Deltakere: 71. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg tar vare på en god del, ikke alle. De fleste med bilder og noen andre som er spesielle. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?De står fremme til, tja, sikkert februar. Deretter kommer kortene med bilde inn i et album hvor jeg i tillegg klistrer inn alle takkekortene vi får. Tror første kort i albumet er fra 1997.
|
|
|
#23 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Henger de opp, når julepynten pakkes ned så legger jeg de sammen med adventspynten. Så ser jeg gjennom året etter så jeg ikke glemmer å sende de som sendte meg kort ifjor |
|
|
|
|
|
#24 |
|
ctrl+z
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg kaster dem. Jeg synes det er koselig til en viss grad, hvis det er unger jeg bryr meg om og er glad i. Jeg kaster likevel kortene, fordi jeg ikke har plass til å ta vare på så mye.
|
|
|
#25 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Kortene henges opp med små klesklyper på en rød snor på veggen over kjøkkenbordet. Det gjøres med en gang vi får dem. Så ser vi på kortene og snakker om bildene og personene hver dag mens vi spiser. Jeg gjemmer alle kortene i en eske til neste jul - da kaster jeg de uten bilde/personlig preg og limer de med bilde/personlig preg inn i et album. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg er en samler |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?
Er det formildende hvis jeg presiserer at jeg resirkulerer?
|
|
|
#29 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Alle julekortbilder blir hengt opp på ei dør i gangen. Der henger de til jeg tar dem ned. Fjorårets kort ble tatt ned i går. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?De står til utstilling i jula, og så settes de inn i et album som jeg har til alle slags takkekort. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Først henger de på snorer på veggen hele julen, og så limes de inn i et stort album. Det begynner å bli en del.
|
|
|
|
#32 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg får ikke så mange, men setter stor pris på alle jeg får - særlig de med bilder. Har de hengende på oppslagstavla til det ikke er plass til dem lenger. Da havner de i en skuff. Skulle ønske jeg var flink og klarte å sette slikt inn i album, men jeg klarer ikke å få gjort det med bilder av mine egne barn en gang.
|
|
|
#33 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Frem til 2006 er de integrert i familiealbumet. Takke- og julekortene kommer kronologisk.
|
|
|
|
#34 |
|
Fjott
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Annet, spesifiser gjerne.
|
|
|
#35 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?
Dette er jo meg.
|
|
|
#36 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?I adventen og julen henger de fremme til pynt. Når jeg rydder vekk julepynt så tar jeg vare på alle med foto på, jeg har en plan om å samle i album, men enn så lenge er de bare samlet i en stor konvolutt sammen med takkekort. De vanlige julekortene tar jeg vare på til neste advent. Da får jentene bruke dem til å klippe ut julemotiver og lime på nye julekort. Veldig populært. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ferdig!
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Lar de henge framme i jula. Pakker de deretter opp og ned i esken med julepynt noen år før de blir kastet. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Henger de på kjøleskapet og putter de inn der det passer.
|
![]() |
|
|