Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du med julekortene du får?
Jeg tar godt vare på alle som kommer og har en anseelig samling. 24 33,80%
Jeg tar vare på kort med bilder på, de andre går i søpla 19 26,76%
Jeg tar vare på dem til etter jul, da går de i søpla 18 25,35%
Jeg ser på dem og kaster dem umiddelbart 1 1,41%
Jeg kaster dem uten å se på dem 0 0%
Jeg får ikke julekort, jeg er Viggo Venneløs 3 4,23%
Annet, spesifiser gjerne. 6 8,45%
Deltakere: 71. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 20:50   #21
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?

Jeg tar vare på en god del, ikke alle. De fleste med bilder og noen andre som er spesielle.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 20:52   #22
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De står fremme til, tja, sikkert februar. Deretter kommer kortene med bilde inn i et album hvor jeg i tillegg klistrer inn alle takkekortene vi får. Tror første kort i albumet er fra 1997.

Gammel 03-12-08, 20:52   #23
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henger de opp, når julepynten pakkes ned så legger jeg de sammen med adventspynten. Så ser jeg gjennom året etter så jeg ikke glemmer å sende de som sendte meg kort ifjor

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 20:56   #24
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster dem. Jeg synes det er koselig til en viss grad, hvis det er unger jeg bryr meg om og er glad i. Jeg kaster likevel kortene, fordi jeg ikke har plass til å ta vare på så mye.

Gammel 03-12-08, 20:56   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kortene henges opp med små klesklyper på en rød snor på veggen over kjøkkenbordet. Det gjøres med en gang vi får dem. Så ser vi på kortene og snakker om bildene og personene hver dag mens vi spiser. Jeg gjemmer alle kortene i en eske til neste jul - da kaster jeg de uten bilde/personlig preg og limer de med bilde/personlig preg inn i et album.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 21:36   #26
Camilla82
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er en samler Tar vare på alle kort,har de en pose

Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 21:49   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg kaster. Ganske umiddelbart.

Nei men Veronal, da!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 21:54   #28
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei men Veronal, da!

Er det formildende hvis jeg presiserer at jeg resirkulerer?

Gammel 03-12-08, 22:02   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Alle julekortbilder blir hengt opp på ei dør i gangen. Der henger de til jeg tar dem ned. Fjorårets kort ble tatt ned i går.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 22:24   #30
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

De står til utstilling i jula, og så settes de inn i et album som jeg har til alle slags takkekort.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 22:37   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først henger de på snorer på veggen hele julen, og så limes de inn i et stort album. Det begynner å bli en del.

Gammel 03-12-08, 22:57   #32
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg får ikke så mange, men setter stor pris på alle jeg får - særlig de med bilder. Har de hengende på oppslagstavla til det ikke er plass til dem lenger. Da havner de i en skuff. Skulle ønske jeg var flink og klarte å sette slikt inn i album, men jeg klarer ikke å få gjort det med bilder av mine egne barn en gang.

Gammel 03-12-08, 23:07   #33
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Frem til 2006 er de integrert i familiealbumet. Takke- og julekortene kommer kronologisk.

Etter 2006? Tja. Jeg tror de ligger i et skatoll jeg har mistet nøkkelen til... Får meg ikke til å kaste dem.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:13   #34
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Annet, spesifiser gjerne.
Jeg får ingen, men er da vitterlig ikke Viggo Venneløs.

Vennene mine har bare ikke helt startet med det der enda, for tenk!

Om jeg får noen skal de selvfølgelig spares på, leses og muligens henges opp.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:45   #35
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Ja, altså, jeg henger dem opp i jula. Og så rydder jeg dem bort utpå våren. Og da havner de et sted.

Dette er jo meg.
Eller jeg kaster de som det ikke er bilde på, men de med bilde havner ett eller annet sted. Tar også are på det som er litt spesielle.
Fant et her om dagen fra jula i fjor. Kusina mi som for tiden bor i Seits sendte et som jeg synes var veldig fint. Litt mere for seg gjordt en vanlige kort, så det ble tydeligvis tatt vare på.
(hadde ikke hjerte til å kaste det nå heller da)

Gammel 03-12-08, 23:49   #36
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I adventen og julen henger de fremme til pynt. Når jeg rydder vekk julepynt så tar jeg vare på alle med foto på, jeg har en plan om å samle i album, men enn så lenge er de bare samlet i en stor konvolutt sammen med takkekort. De vanlige julekortene tar jeg vare på til neste advent. Da får jentene bruke dem til å klippe ut julemotiver og lime på nye julekort. Veldig populært.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 01:11   #37
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper vanlige fotoalbumer som jeg limer takkekort, julekort, tegninger, minner, + div. i. En for hvert år blir det ca. :samler:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 01:13   #38
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Lar de henge framme i jula. Pakker de deretter opp og ned i esken med julepynt noen år før de blir kastet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 01:23   #39
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sparer på de med bilde/r.

Gammel 04-12-08, 05:11   #40
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger de på kjøleskapet og putter de inn der det passer.
Når julen er over ryddes de bort, men jeg finner dem som regel aldri igjen, kun noen få...:vims:
Tar vare på kort med personlige bilder. Generelt så får vi lite julekort og sender lite julekort. Bruker mail

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.