Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

System i rotet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvordan har dere det hjemme?
System i rotet 43 48,86%
System i systemet 14 15,91%
Rot i systemet 18 20,45%
Rot i rotet 24 27,27%
Annet 1 1,14%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 01:23   #21
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: System i rotet?

På en god dag har vi system i rotet, men for det meste har vi vel rot i rotet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 05:44   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rot, ja - system, nei. Om vi har oversikt i rotet er vel mest avhengig av hvor lenge det er siden vi ryddet. Jeg velger å tro at vi ikke har system, men iallefall et snev av oversikt i rotet. (Jeg har oversikt - jeg har alltid vært rotete og har teket - mannen, stakkars - han sliter litt mer)

Gammel 08-12-08, 07:52   #23
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan ikke skryte av at jeg vet hvor jeg har alt i er hen, men ganske grovt så har jeg oversikt.

Har kaste-dager, skippertak-dager og finsorterings-dager. Men har også en god del, nå-flyter-det-over-av-rot-dager!!

Gammel 08-12-08, 08:47   #24
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Desidert rot i rotet. Har akkurat flyttet og holder på og pusse opp.
Pleier å ha system i rotet.

Gammel 08-12-08, 08:47   #25
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg valgte annet.

Hos oss er det system i rotet, rot i systemet, system i systemet, rot i rotet osv.
Det hele bunner i for liten plass, og for mange mennesker/ting.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 08:52   #26
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette burde være en flervalgspoll. Normalt har jeg system i systemet, men akkurat nå er jeg barselkvinne på flyttefot mellom kasser jeg ikke helt har pakket selv eller pakket ut selv, så jeg bruker mye tid på å lage nye systemer, flytte rundt på ting og finne de nye stedene ting skal bo. Så nå er det rot i systemet, altså.

Jeg er så lat, at jeg helst vil ha alfabetisert, sortert og orden på alt, så jeg finner det jeg vil ha umiddelbart. Også er jeg oppvokst med en mor som lever i et salig kaos og finner det ubehagelig. Det blir så mye dårlig stemning av folk som banner og skriker og leter etter skibukser, kvitteringer eller skiftenøkler i siste liten og overalt, fordi det er like sannsynlig at skibuksen er på kjøkkenet som at skiftenøkkelen er på badet.

Gammel 08-12-08, 09:07   #27
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det nokså strøkent på overflaten, men har det rotete i skap og skuffer. Men jeg vet hva som er hvor i rotet...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 09:27   #28
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Tja, system i rotet enkelte steder - men også litt rot i rotet enkelte steder (stooort lagerrom uten system). Har litt mangel på oppbevaringsløsninger her i huset, men vi jobber med saken.

Gammel 08-12-08, 09:32   #29
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Den dumme rydder og rydder, geniet behersker kaos."

Selvsagt har jeg system i rotet.

Gammel 08-12-08, 09:40   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hvordan jeg ligger an i forhold til andre, hvor detaljert man skal være for å ha det ryddig. På overflaten så er det nesten alltid ryddig hjemme hos oss. Men det kan være rotete i skuffer ja.

F.eks så har jeg to skuffer for svakstrømselektronikk på boden. Men i hver skuff så er det rotete, nettverkskabler, videokabler, lydkabler, transformatorer og slikt ligger hulter til bulter.

Jeg oppbevarer alle bruksanvisninger i en eske, men de er ikke sortert internt. Slike ting. Men jeg trenger sjelden mer enn et kvarter for å finne nesten hva som helst, så jeg antar at jeg er ganske ryddig. (?)

Gammel 08-12-08, 09:45   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme har to skuffer for svakstrømselektronikk i boden. Og en perm for bruksanvisninger.

Jeg mener det er ryddig, selv om man ikke har feks alfabetisert bruksanvisningene.

Gammel 08-12-08, 12:11   #32
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Vanligvis har eg system i systemet, men i det siste har det blitt meir og meir rot i det. Eg skal komma sterkt tilbake når fødselen forhåpentligvis har kurert bekkenløysinga. Rot plagar meg ikkje hos andre, men eg liker det ikkje i heimen.

Gammel 08-12-08, 12:37   #33
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Vi har det nokså strøkent på overflaten, men har det rotete i skap og skuffer. Men jeg vet hva som er hvor i rotet...

Sånn er det hos oss også.

Gammel 08-12-08, 14:20   #34
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

FlyLady. Jeg har prøvd å lære meg det i fire år og har fortsatt bare en ren kjøkkenvask, alt annet er kaos. Grrrrr.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 14:22   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

System i rotet, men rot i systemet.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 14:22   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

FlyLady. Jeg har prøvd å lære meg det i fire år og har fortsatt bare en ren kjøkkenvask, alt annet er kaos. Grrrrr.

Sorry men nå måtte jeg bare fnise litt, det var så bittert og så morsomt dette.

Gammel 08-12-08, 14:42   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme: Jeg kjenner meg igjen. Det er esker for det meste, men inni eskene er det litt fritt frem. Det er fordi det ellers vil ta for lang tid å legge ting på plass. Hvis man må hulle og datere hver eneste kvittering og bruksanvisning som skal på plass, så blir det aldri gjort.

Men akkurat nå er det en stund siden vi røsket skikkelig opp i systemene våre, så ting begynner å skli ut. Det hater jeg.

Gammel 08-12-08, 14:54   #38
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Rot i systemet. Jeg hater rot iog elsker systemer, men er også bra på å rote.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 15:09   #39
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sorry men nå måtte jeg bare fnise litt, det var så bittert og så morsomt dette.

Mannen min synes også jeg er morsomst når jeg er bitter.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:00   #40
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Dette burde være en flervalgspoll.

Jeg haket av for flervalgspoll. Ble det ikke det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.