|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Men selv om vi ikke hadde bilsikring, så hadde vi i alle fall barnesikring på bakdørene. Så de fikk vi ikke opp innenfra (i fart f.eks.) + at vinduene var for tunge til å rulle opp til at vi klarte det selv. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er født i 1980, og jeg hadde et svart sete med orange seler. Satt i midten, og det var festa på ryggen på noe vis. Minste lillesøstra mi var den første som fikk et sete etter dagens standard, hun er født i -88.
|
|
|
#24 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg husker at jeg fikk en bilpute ...
|
|
|
#25 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er født i 1971, og jeg har en far svært opptatt av sikkerhet, generelt sett. Pappa lagde barnesete selv han, med seler og det hele til oss. Når vi ble litt eldre satt vi i oransje 5-punkts seler som man ikke kunne bevege seg 1 cm i. Slike som rallybil-kjørerne har nå.
|
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er født i 1974 (34 år altså) og vi satt i datidens seter da vi var små (søsteren er født i 78). Det var selvfølgelig ikke dagens standard, men det var beltestol, og så hadde jeg et sånt fint bord man kunne dra opp på siden så vi kunne ha bøker og tegnesaker.
|
|
|
#27 |
|
Lett rørt
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg låg i bagen når jeg var baby, også var det nok en form for barnesete (forovervendt), og etter det hadde jeg pute med rygg. Jeg er født i 1982.
|
|
|
#28 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"
Noe i den duren satt jeg i også- sete var i plastikk!
|
|
|
|
#29 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Da jeg var liten kjøpte foreldrene mine "state of the art" bilsikring.
|
|
|
#30 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg husker jeg syntes mor og far var kjempestrenge, fordi jeg ikke fikk lov å sitte på kne i baksetet og se ut av vinduet.
|
|
|
#31 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er født i 71 og husker fremdeles bilturene fra Haugesund til Nordland med mamma og pappa i framsetet, all bagasjen på taket og meg og broderen bak i stasjonsvogna med baksetene slått ned. Der lå vi som konger på skumgummimadrasser, med soveposer og en haug Donaldblader
|
|
|
|
#32 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bilsikring i "gamle dager"
På denne måten har jeg også krysset Sør-Norge ved flere anledninger. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Fire unger, hund og katt på madrasser bak i range roveren. Det var veldig behagelig. Bagasjen fulgte etter i tilhenger. Jeg er født i 67. |
|
|
|
#34 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er 37, og jeg var 13 da vi fikk oss bil med belter i baksetet for første gang. Fram til da satt broren min og jeg løse i baksetet. Husker godt en lek vi hadde som het Knesittisving. Den gikk selvsagt ut på å sitte på kne i baksetet sånn at vi ikke så svingene og falt til sida. Veldig morsomt.
|
|
|
#35 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg vet ikke om jeg satt i barnesete som liten, det tviler jeg på. Vi hadde ikke bil så jeg regner med at vi heller ikke hadde bilsetet stående til de gangene vi kjørte bil. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Ikke mye barnesikring da jeg var lita heller nei. Det var å sitte i baksetet uten seler, og jeg satt vel stort sett i midten, godt lent forover for å høre hva mamma og pappa snakket om. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er snart 33 år og jeg hadde fremovervendt bilstol da jeg var liten . En fryktelig klam stol i svart skai/plastikk med knall oransje seler . Absolut ikke det minste komfortabel , men sikkert mye bedre enn ingenting . Da jeg vokste ut av stolen måtte vi alltid bruke bilbelte . |
|
|
|
|
|
#39 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Lillebror, som er født i 79, hadde svart sete med orange belter. Usikker på om jeg brukte den først, jeg er tre år eldre. Etter at jeg hadde sutret lenge over at bilbeltet gnagde meg på halsen, fikk jeg en bilpute. Da var jeg 6-7 år.
|
|
|
#40 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er 34 år og satt i en svart plastikkbilstol med oransje seler da jeg var liten. Vi borret hull for å sette krokene til den fast, tror jeg. Men som baby tror jeg at jeg bare lå i bagen.
|
![]() |
|
|