|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bordskikk og barnHos oss er det også sånn at alle barn sitter til alle barn er ferdig med å spise. Det kan dog hende at barnet som er ferdig med å spise får sitte på fanget til morfar mens det venter på andre barn ...
|
|
|
#23 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Bordskikk og barnJeg forventer ikke at barn skal sitte ved bordet i timesvis, som man jo ofte gjør i selskaper, men en vanlig hverdagsmiddag burde de fleste greie. (Jeg reagerer sjelden på at andres barn går fra bordet, men forventer at man ikke lar de bråke og løpe som idioter rundt oss som fortsatt spiser.) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Bordskikk og barnMine er ikke av den flinkeste sorten her. Det forventer jeg heller ikke, men jeg forventer at guttene spør om det er greit at de går fra. Begge to er skikkelige skravlebøtter og om de sitter med noen som vet å skravle så blir de gjerne sittende ganske lenge.
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bordskikk og barnAkkurat slike ting er snuppa ekstremt veloppdragen på. Det ser faktisk ut til at hun trives med å sitte ved bordet, forutsatt at hun er aktivt med i samtalen.
|
|
|
|
#26 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bordskikk og barnAner ikke ved hvilken alder. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Unik
|
Sv: Bordskikk og barnHer i heimen sitter alle ved bordet til alle er ferdig med maten.
|
|
|
#28 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bordskikk og barnHvis alle skulle vente til alle barna er ferdig, hadde det blitt lange middager her i huset. Snorkfrøken starter før og slutter lenge etter.
|
|
|
#29 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Bordskikk og barn
Slik gjør vi det også. Mye hyggeligere for alle parter. Vi krever selvsagt litt mer jo eldre de blir. 13-åringen må kunne sitte litt lenger enn 5-åringen f.eks. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Bordskikk og barnMine måtte sitte til de hadde spist opp en passe mengde mat, ellers kom de tilbake og ville ha mat omtrent idet jeg hadde ryddet av bordet. |
|
|
|
#31 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn er det her og, selvsagt unntak for de aller minste. Vi har det slik at vi ikke kan være sammen over flere dager med folk som ikke vil følge denne regelen, for da spiser våre barn aldri. Jeg syns dette er en grei regel i juleselskaper også, men mine barn må alltid spørre vertskapet om de får går fra bordet.
|
|
|
#32 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bordskikk og barnJeg har ikke lest hele tråden, men tenker at de bør gjøre det når de har lært det?
|
|
|
|
#33 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: Bordskikk og barnHos oss sitter alle med bordet til alle er ferdige. Et unntak er babyer. Det har aldri vært noe problem. Barna sitter fint og vi gir dem mye positiv oppmerksomhet ved bordet. Måltidene varer aldri i timesvis hos oss, det har vi ikke behov for. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sist redigert av Enhjørning : 11-12-08 kl 09:22. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bordskikk og barnOm det er flere barn der for dem ikke gå fra før alle har spist opp å få gå fra, om det ikke er ett barn som er veldig treig til og spise så det drøyer ut i det uendelige. Men jeg har det også bedre uten mas ved bordet om å få gå i fra hele tiden. Nå er det skjeldent vi er på noe som krever timesvis, men man sitter noen ganger litt lengere å da får dem gå fra etter enn liten stund. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tankefull
|
Sv: Bordskikk og barnVi er fornøyd så lenge 4-åringen sitter til han er ferdig å spise.
|
|
|
#37 |
|
Tankefull
|
Enig i dette!
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Bordskikk og barnJeg er ikke så striks på at de skal sitte lenge ved bordet hjemme, men i selskap så må de sitte til desserten er ferdig, så sant det ikke er umenneskelig lenge da. |
|
|
|
#39 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Bordskikk og barnVi praktiserer at barna skal sitte ved bordet til alle barna er ferdige med å spise. Dette gjelder først og fremst for 5-åringen vår, men snart-2-åringen skal også lære dette snart. Til nå har han brukt lang tid på å spise, men nå begynner han å ville avslutte måltidet ganske raskt. Jeg synes dette er aller viktigst når det er flere enn våre egne barn til bords, ellers blir det ikke matro for noen.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bordskikk og barnVed middager sammen med andre med barn praktiserer vi også at barna venter til de andre barna er ferdige. Men unntak kan gjøres, siden seksåringen til tider bruker lang (og da mener jeg lang) tid på måltidene.
|
![]() |
|
|