|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Lås dem inn og kast nøkkelen!
Hadde man kunnet intervenere tidligere i form av fosterhjem for de mest vanskeligstilte barna mener jeg at man kunne hjulpet langt flere. Det er ikke tvil om at dersom man hadde benyttet seg av fosterhjem med fagfolk som fikk betalt for å gjøre denne jobben ville man sett gode resultater. Jeg håper at man på sikt kommer dit hen.
Det samme spørsmålet kan man stille seg om den sittende regjering. De bemanner ned barnevernet de også for å spare penger. For tiden er det såpass ille at det er marginal drift ved de fleste av landets institusjoner. Sørgelig men sant. |
![]() |
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Lås dem inn og kast nøkkelen!Ett eller annet sted i USA laget de en by som skulle bygges og bebos etter Andeby prinsippet. Folk skulle ha klippede plener, pene gardiner. Man skulle kle seg sånn med ikke slik og alt skulle passe inn i en meget strikt mal. Dermed skulle man være garantert lykke og harmoni, når alt som ødela for glansbildet var vedtatt borte. |
![]() |
![]() |
#23 |
godt brukt
|
![]() Sv: Lås dem inn og kast nøkkelen!En psykolog sa noe interessant på Tv her en dagen. At disse barna (ytterst liten gruppe som blir ekstremt voldlige) må gripes tak i allerede i barnehagen. Han mente at de trengte klare og tydelige grenser allerede (selvsagt) i barnehagen, men at mange kvidde seg for å ta de grepene når barna var så små. Men man kunne se tendensene allerede så tidlig mente han og det var da man måtte ta tak i dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
|
Jeg er tilbøyelig til å være enig med denne psykologen. Det er grunner til at disse barna utvikler seg slik de gjør. Fåtallet av dem har en antisosial personlighetsførstyrrelse i utgangspunktet men det er klart at mange utvikler sterke trekk som tenderer i en slik retning på grunn av det miljøet de eksponeres for. |
![]() |
![]() |
#25 |
Leser
|
Jeg vet ikke. Har ingen kompetanse på dette. Jeg vil tro det er mange faktorer som spiller inn. Tilgjengelighet på rusmidler, større mobilitet (i stedet for en "versting" på hver skole, kan man nå få gjenger), enklere kommunikasjon og et samfunn som dreier over fra sosialisme til individualisme.
![]() |
|
|