|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Ja, det gjør det, men ikke sånn at det bekymrer meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?For oss er det heller ikke den store effekten ennå: rentenedgang er jo bare positivt så lenge man har trygge jobber! Som sambo har og jeg satser på å få snart... Sist redigert av Lilleville : 13-12-08 kl 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Vi har jo tapt en masse penger på papiret, men det tenker jeg ikke så mye over.
![]() |
#4 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Merker lite eller ingenting til det. Både mannen og jeg har ganske så sikre jobber. Vi merker som andre sier: lavere bensinpriser og rentenedgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Vi har takk og lov sikre jobber begge to, og ikke har vi planer om hverken å selge hus eller kjøpe hus. Ikke har vi aksjer heller. Finanskrisen merker vi derfor bare som billigere diesel og bensin og lavere rente på huslånet.
![]() |
#6 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Privatøkonomisk har ikke finanskrisa noen stor betydning for oss. Vi har ingen planer om å selge bolig, og mannen har en trygg jobb i det offentlige (politiet får nemlig ikke mindre å gjøre i nedgangstider ...). Jeg er student, så jeg har ingen penger uansett.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Hm vi kunne kanskje vurdert å bytte bolig nå hvis det ikke hadde vært for finanskrisa, men det er ikke aktuelt før det igjen er greit å kjøpe før man selger. Jeg vil nemlig ikke ha hus hvor som helst... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Nei egentlig ikke.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Vi har ingen problemer på grunn av krisen. Snarere tvert imot nå som rentene faller, jeg har jo ikke så rent lite gjeld. |
![]() |
![]() |
#10 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Nei vi merker ingenting. Har lav gjeld så merker ikke noe der heller. Sambo har fått beskjed at han er sikker i jobben sin ( tømrer ) I dag begynte de nytt prosjekt. Bygge 12 sjøhytter langs en kai, inkl heishus. Luksushytter med andre ord. Venner og familie ringer han ned etter hjelp, han kunne jobbet døgnet rundt om han ville. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?
Ja, i noen grad. Vi er snart ferdige med å bygge ut og om her hjemme og nå mot slutten gikk vi tom for penger og måtte låne litt ekstra. Banken ville ha bevis for at det var sikkerhet nok i huset og vi har hatt takstmann. Salgstaksten vi fikk ligger langt under teknisk verdi på huset og takstmannen sa at dette skyldes markedet nå. Av den grunn få vi ikke de betingelsene vi normalt ville ha fått på lånet vårt, så for oss kommer dette til å koste en del mer enn forventet. Det går helt fint med oss, men det er sure penger å måtte ut med.
![]() |
#14 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Nei, overhodet ikke. Nesten tvert i mot, vil jeg si. Renta går jo ned, billigere drivstoff, og begge jobber. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Nei, det påvirker oss ikke i særlig grad personlig. Vi har ikke så høyt lån og har romslighet nok til å takle dårligere tider. Det som er et spenningsmoment er jo at mannen jobber i en bedrift som permitterer ansatte, selv om han nå ikke direkte er berørt.
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Jeg merker ikke noe!
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Påvirker finanskrisen deg/dere på noe vis?Jeg er alene med et relativt stort huslån og merker det jo på det, men det er fortsatt endel å gå på før det butter heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Off the map.
|
antageligvis er det mange mange år til du er pensjonist? Da tipper jeg at det vil gi en solid avkastning, selv om det er et stort 'tap' akkurat nå. Verre er det for de som har satt kortsiktige penger inn i aksjemarkedet, de må nok muligens realisere noen tap nå.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg vet |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|