|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Det blir budsjettpinnekjøtt på oss i år. Fant til 99 kr på Obs. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?
Sånn har jeg alltid gjort også, men nå er slakteren nedlagt.
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Jeg kjenner kokker som kjøper pinnekjøttet på Rimi. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?I år kjøpte jeg forresten på Obs. I fjor kjøpte jeg på A. Idsø, som ifølge Eyvind Hellstrøm er Norges beste slakter. Jeg merker ikke den store forskjellen, selv om Idsø er en bra butikk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Jeg har kjøpt fra Bjorlilam i år, kostet 249 kr kiloen.
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Gryteklart pinnekjøtt fra Skjeggerød er overraskende godt til den prisen det koster. Tror jeg betalte kr 79 eller 89 for kiloen på Prix. For å få noe bedre enn det tror jeg en må kjøpe noe helt spesielt og veldig dyrt slag. Det er bedre enn mye jeg har smakt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Det beste kjøttet jeg har smakt er fra Birkeland i Bergen og Vossalam tror jeg det het. Siste var erstatning en butikk hadde tatt inn fordi de hadde feilberegnet hvor mye som kom til å bli solgt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
er her
|
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Norfjord sitt pinnekjøtt er et utrolig godt pinnekjøtt med tanke på prisen. Gryteklart kjøtt er enkelt, men overhode ikke å foretrekke. Jeg liker pappa sitt pinnekjøtt best.
|
|
|
|
#9 |
|
Glad
|
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Er fra Nordfjord selv, men tror jeg skal utvide horisonten når jeg handler årets julemiddag. Tar turen til Ultra mandag kveld, og noterer meg villsau og Johs. (hva var etternavnet igjen..?) som vant NM i kjøttprodukter i klassen urøkt pinnekjøtt.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Johs. Jacobsen kanskje?
|
|
|
#11 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Jeg har kjøpt pinnekjøttet på Rema 1000 i år også. Kjøpt der før og er godt fornøyd. Ikke bare kjøttet, men tilberedningen har litt og si. Jeg vet om folk som kan lage festmåltid av rimelig kjøtt og folk som kan spolere et festmåltid selv med dyrt kjøtt
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Når jeg først er i denne tråden, hvor mye beregner dere pr pers? Jeg er helt blank på dette, men vil ha det til jul. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Jeg har kjøpt 500 g, men tror det greier seg med 300 g siden jeg har kjøpt bog. Mye mer kjøtt på det. Kjøper ingen av dere pinnebog/ fenabog? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glad
|
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Jeg vet ikke hva pinnebog/fenabog er.
|
|
|
#17 |
|
Teller ned
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Nå er økologisk pinnekjøtt fra Norgården fortært og jeg er strålende fornøyd, store og fine pinner med mye kjøtt. Skal garantet kjøpes igjen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Altså, det er jo samme kjøttet, men fra en annen del av dyret. Mye mer kjøtt på det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Lagde pinnekjøtt fra Nordfjord igår og syns ikke det smakte så verst. var jo veldig rimelig (99kr kg) også. Gikk med omhu gjennom stabelen og fant noen veldig bra partier med masse kjøtt |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Billig og bra pinnekjøtt?Jeg kjøpte røkt pinnekjøtt på Rimi. Tror det kostet 99 kr kiloen, og det var masse kjøtt på, og smakte veldig godt. Husker dessverre ikke hvem som var produsent.
|
|
![]() |
|
|