Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville dere sagt noe hvis ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 16:56   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men da får hun jo sympati for ting som ikke er reelle? Hva får hun utav det?

Jeg vet også om tilfeller av dette. Jeg syntes det er litt sykt jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:26   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

... da dette er bare for at hun vil ha sympati fra andre. Og dermed ikke skader noen.

Om det ikke skader noen er jo en definisjonssak. Om feks temaet er betydningsfullt og noen investerer tid og følelser på falske premisser og det viser seg etterpå at de er blitt lurt og løyet for, så er jo det til skade for dem.

Det kommer rett og slett an på tema det gjelder.

Gammel 13-12-08, 23:36   #3
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Om det ikke skader noen er jo en definisjonssak. Om feks temaet er betydningsfullt og noen investerer tid og følelser på falske premisser og det viser seg etterpå at de er blitt lurt og løyet for, så er jo det til skade for dem.

Nettopp. Det jeg opplevde var jo ikke til skade for meg på noen måte, men det å vite at man har investert både tid og følelser på noe (og noen) som var oppdiktet er en ganske kjip følelse. Jeg satt igjen både vantro og forbanna.

Det er helt sikkert synd på disse menneskene, men om man vet om folk som holder på slik så bør man absolutt si fra, syns jeg.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 09:03   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

For de som har genuine problemer og blir møtt med misstro er jo dette et problem. Mennesker med genuine problemer som trenger støtte og som blir møtt med misstro, skepsis og enkelte ganger hets fordi andre har "brukt opp" andres tid, krefter og sympati.

Jeg synes det er trist å ha blitt så mistroisk som en blir etter å ha blitt rundlurt noen ganger.

Vi hadde en i barselsgruppa vår. Etter vert var det mye som skurret men en ville jo ikke misstro noen med såpass mye problemer. Heldigvi så skøt hun seg selv i foten ved å annonsere et svangerskap med forventet nedkomstdato vel langt frem i tid. ( 10 måneder)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:00   #5
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om folk pynter litt på hverdagen sin og livet sitt er en ting, men å utnytte andre mennesker sine følelser og omtanke blir noe helt annet.

Sannsynligvis har den som gjør det problemer av noe slag, men man ser stadig mange mennesker på ulike forum som bruker mye tid og krefter på å støtte og hjelpe mennesker som er i en oppdiktet situasjon.

Det gjør meg forbannet på vegne av mennesker som virkelig kunne trenge hjelp og støtte noen ganger, men som gjerne forsvinner fordi de ikke når opp i forhold til diverse fantastiske historier, og gjerne heller ikke skriker så høyt at det blir oppfattet.

Jeg tar det meste med en klype salt der jeg ikke kjenner personen/nicket godt. Etter å ha sett en del epsioder rundt om, så blir man jo også mye mer skeptisk til hva man engasjerer seg i.

Er man sikker på at noen utnytter andre på noe vis, så syns jeg man skal si fra, selv om det kan bli en ubehagelig opplevelse.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:11   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det kommer helt an på situasjonen.

Om noen skryter om et mer spennende og luksuriøst liv enn det de i virkeligheten har, så værsågod. Dersom noen lyver om sykdom og ellers en trist livssituasjon, og andre mennesker innvolverer seg både følelsesmessig og ved å hjelpe med ting (penger, tjenester osv.) kunne jeg ikke latt det passere.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 17:01   #7
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Huff, det er mange av dem, skjønner jeg.
Personlig har jeg ikke kommet i den situasjonen.
Tror jeg...

Gammel 13-12-08, 17:05   #8
Maia
Fullverdig medlem

Maia sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Maia er litt kul
Standard

Jeg har aldri opplevd det selv, men tror jeg hadde blitt litt sjokkert. Men jeg er nok ganske naiv også da som tror at folk flest er ærlige.
Om jeg hadde opplevd at noen av dem jeg kjenner fra nettverden hadde løyet, så tror jeg nok at jeg hadde kontaktet dem og spurt hvorfor. Jeg hadde nok ikke outet.

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:06   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det kommer nok helt an på situasjonen og type løgner tror jeg.

Gammel 13-12-08, 23:13   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok litt naiv og tror på det folk skriver. Stort sett, i hvert fall. Jeg har frekventert ulike fora i mange år nå, og har jo vært borti noen merkverdige episoder. Jeg har aldri skjønt at det var løgn før noen har fortalt meg det. Oddsen for at jeg skulle avslørt løgn selv er altså ikke veldig stor, men skulle det skje tror jeg ikke jeg ville kringkastet det. Jeg hadde vel holdt meg til å sladre om det til forumvenner tenker jeg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:15   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er nok litt naiv og tror på det folk skriver. Stort sett, i hvert fall. Jeg har frekventert ulike fora i mange år nå, og har jo vært borti noen merkverdige episoder. Jeg har aldri skjønt at det var løgn før noen har fortalt meg det. Oddsen for at jeg skulle avslørt løgn selv er altså ikke veldig stor, men skulle det skje tror jeg ikke jeg ville kringkastet det. Jeg hadde vel holdt meg til å sladre om det til forumvenner tenker jeg.

Her må jeg si meg veldig enig.

Jeg er også så naiv og så ærlig om det lille jeg selv forteller/legger ut, at jeg aldri hadde klart å avsløre en løgner.
Men er fullstendig klar over at enkelt "lager" et liv.

Gammel 13-12-08, 23:18   #12
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Når dere vet at noen lyver grovt om ting de sier på nett. Om personen de er, livet de lever, hendelser osv osv. Ville du sagt noe?

Just wonder.

Det vil jo avhenge mye av hvordan jeg vet at vedkommende lyver. Når ting kommer via, via, noen som kjenner noen som vet noe om noen som kjenner, osv ... så tillegger jeg ikke det ikke særlig betydning, nei.

Om naboen feks hadde fortalt hvem h*n var på FP og jeg leste ting som ikke harmonerte med RL så ville jeg tatt det opp med h*n, ja. Uærlighet skjult bak anonymitet, det at internett ikke er "virkelig", har jeg ikke sansen for.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:18   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det hadde vært noe som gikk inn på meg hadde jeg sendt en pm til vedkommende og sagt hva jeg mener, spurt hva som foregikk.
Hvis det var noen som jeg visste løy om penger, statussymboler og slike "uviktigheter" hadde jeg nok himlet med øynene, fnist litt og bare latt det passere.

Gammel 13-12-08, 23:23   #14
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, jeg tviler på om jeg hadde sakt noe. i allefall ikke om det er løgner om ting som ikke kan skade noen, men er så naiv at jeg tror på alt jeg leser, regner med at folk er ærlige.

Gammel 13-12-08, 23:27   #15
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer an på hva det var. Hadde det gått utover noen andre så hadde jeg sagt fra til begge, men hvis personen hadde løyet på seg en større eller mindre årsinntekt så hadde jeg ikke sagt noe. Det er vel slik her som ellers at man ikke nødvendigvis forteller alt eller pynter litt på det overfor fremmede?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:33   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Om noen lyver på seg penger eller andre filleting bryr jeg meg ikke. Om noen over tid fremstiller seg selv på en måte som man skjønner ikke er helt reell fniser jeg litt, men tar det ikke opp med vedkommende. Men da folk lyver på seg dødssyke barn og liknende, da reagerer jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:42   #17
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det HP sa.

Gammel 13-12-08, 23:45   #18
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Er det bare jeg som ble nysgjerrig nå?

Jeg tror jeg ville sagt fra. Men hvis det å si fra på noen måte hadde ført til større ubehageligheter for meg enn det nett-løgnene eventuelt gjør, ville jeg latt være.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:48   #19
Maia
Fullverdig medlem

Maia sin avatar

Maia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Er det bare jeg som ble nysgjerrig nå?

Nei! Jeg er ufattelig nysgjerrig men prøvde å late som ingenting..

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:51   #20
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er og nysgjerrig og prøver å late som ingenting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.