|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kundeSkriv et brev til dem, og be de svare skriftlig. (Og legg ved regning!
![]() |
#22 |
Nå da?
|
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kunde
Men, seriøst: dette er ingen løsning. BESTRID regningen hos inkassobyrået slik at du slipper mer trøbbel. Selv om man har alt på det tørre hjelper det ikke når slike papirmøller satt i gang. Kaste regninger i søpla vil aldri løse en sak, bare gjøre det verre.
![]() |
#23 |
Opp og ned
|
Ga de jo beskjed forrige gang at dette var siste gang jeg ringte dem, at de fikk bare gå videre med regningene sine, jeg er ikke skyldig dem noe og kommer aldri til å bli det. Sa at nok var nok, denne måndelige terroren fra dem orker jeg ikke mer. Det er ikke mitt ansvar lengre, de har hatt 9 mnd. på seg til å rette opp feilen, er nesten så jeg annmelder dem. Aner ikke under hva? Terrorisering, at de setter meg i en stresssituasjon. Jeg har mer en nok en å drive å skrive brev og ringe til det møkkaselskapet der.
![]() |
#24 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Alexa har rett. Det nytter ikke å brenne regningene. Er papirmølla i gang, må du ta opp kampen.
![]() |
#25 |
Opp og ned
|
Hvorfor skal jeg egentlig det når det er de som gjør feil? Hvorfor skal jeg ha så sinnsykt mye jobb med det når feilen ligger hos dem?
![]() |
#26 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kundeDu må ringe inkassoselskapet når kravet fra dem kommer, og bestride kravet.
![]() |
#27 |
Introvert optimist
|
Selvfølgelig kan du det!
![]() |
#28 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kundeEnig med røkla - du må sørge for at du har et skriftlig dokument som viser at du bestrider kravet. Gå på forbrukerportalen.no - der kan du klikke & klage.
![]() |
#29 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kundeEn ting til, hva skal jeg gjøre videre for å slippe dette maset?
![]() |
#31 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kunde500 i timen, pluss mva. Sett opp en time per samtale, minst. Betaling per 30 dager. Klin gjerne til med noen heftige administrasjonsgebyrer også. Avslutt følgebrevet med en kort informasjon om at dersom ditt navn blir koblet til en inkassosak på grunn av feil fra dem, vil du kontakte advokat samt kreve erstatning for følelsesmessige påkjenninger.
![]() |
#33 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kundeDa har jeg fått tak i loggen over telefonsamtalene. 10 ganger har jeg vært i kontakt på telefonen for å få stoppet dette, samt at de jeg er kunde hos har hatt kontakt med dem 3 ganger.
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kundeJeg sier som de over, du må bestride kravet. Og meld gjerne ifra til forbrukerombudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kundeSaken har ikke gått videre til inkassofirmaet enda, hvis jeg har forstått det rett?
![]() |
|
|