Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vis oss ditt juletre!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 00:50   #21
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis oss ditt juletre!

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 08:45   #22
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøper tre og pynter lille juleaften. Vi pleier å kjøpe tre hos de samme selgerne hvert år, og snuppene er med pappan sin og kjøper. De har målestreker over hvor høye jentene har vært når de har vært med hver jul, så da er det ekstra hyggelig og gjenta tradisjonen hvert år.....

Gammel 18-12-08, 10:51   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ut i skogen på juletrehogst i morgen.

Gammel 21-12-08, 20:56   #24
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Så mange fine trær. Vi har kjøpt tre i dag, og jeg fant rosa kuler.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 01:30   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dårlig mobilbilde av treet mitt i fjor. Jeg gadd ikke ta bilde av treet nå, siden det er omtrent 100 % likt, bortsett fra at jeg har stjerne i toppen i år.

Gammel 22-12-08, 02:01   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Treet mitt er for høyt. Jeg har ikke sag. Blir det bra å klippe det godt i toppen, om jeg tar litt av tuppene på de fire kvistene rundt toppen også?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg upyntetjuletre.jpg (23,3 KB, 117 visninger)
Gammel 22-12-08, 02:15   #27
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Treet mitt er for høyt. Jeg har ikke sag. Blir det bra å klippe det godt i toppen, om jeg tar litt av tuppene på de fire kvistene rundt toppen også?

Ja, det vil jeg tro. Ikke sikkert du trenger klippe de fire kvistene rundt toppen heller. De bøyer seg kanskje litt nedover når/hvis du henger noe på de? Stjernen kamuflerer sikkert litt også.

Her pyntes ikke treet før lillejulaften. Regner med at svigerfar og guttene skal ut i skogen på gården og hugge tre i morgen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 02:21   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha fugler i toppen. Tror ikke de er så tunge at de bøyer seg. Jaja, får nett sjå da an.

Gammel 22-12-08, 06:49   #29
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gjorde det,men gjorde det i går så kan ikke garantere for hvordan grana reagerer litt senere i jula på det....

Gammel 22-12-08, 09:52   #30
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal ha fugler i toppen. Tror ikke de er så tunge at de bøyer seg. Jaja, får nett sjå da an.

Det blir sikkert fint! Ikke no stjerne i toppen her heller.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:00   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke de beste bildene, men:

Juletrekjøpet overlates ikke til gubben flere ganger. "Lite og lubbent", sa jeg.

Gammel 22-12-08, 10:01   #32
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Dårlig mobilbilde av vårt tre. Skjeve lys, kuler som ikke er helt jevnt fordelt, meksnodie plasseringer på perlegirlandrene, en salig blanding av Europris, Nille, barnehagepynt og Georg Jensen, og til og med fargede lys. Men hjemmekoselig, og helt perfekt, synes femåringen som hadde hovedansvaret for pyntingen.

Og ikke minst; SELVHOGD!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:07   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt står i nettet sitt ute i vinterhagen og akklimatiseres så vidt. I kveld kommer det muligens inn på kontoret, for mellomlanding, før det skal pyntes i morgen.

Gammel 22-12-08, 10:36   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Nydelig tre, Fibi!

Niobe: er du misfornøyd med tre-valget? Det var jo et helt perfekt tre!!

Herr Kanin sendte meg avgårde på juletre-handel med ønske om et litt høyt, smalt og tett tre. Jeg hadde ønske om få barnåler på gølvet. Jeg endte opp med et tre jeg ikke husker hva heter, men det oppfylte alle kravene til Herr Kanin, og det skal visst muligens drysse noe mindre enn vanlig gran, så får vi se.. Det skal pyntes på lille julaften, og tas ned igjen så fort nyttårsrakettene har smelt fra seg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:15   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt plastikktre i år, og begynte i går den møysommelige jobben å få satt det opp. Jeg hadde 80 lyspunkt som skulle festes, og det viser seg at 80 smålys bare holder til halve treet. Neste år kjøper jeg et sett med 200 lyspunkt, og da skal jeg bare la de stå på treet når jeg pakker det bort.

Skal få tatt bildet når det er ferdigpyntet.

Gammel 22-12-08, 11:32   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter det lille julaften.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:38   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VI pynter det også i morgen. Men treet er innkjøpt da. Gubben har kjøpt det og jeg lurer virkelig på hvordan det ser ut.

Gammel 22-12-08, 12:57   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har egen tråd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 19:36   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Her er juletre, med litt close ups av pynt siden det er vanskelig å se. Et ekte sammensurium av ulike pyntestæsj, just the way it's supposed to be:

Gammel 22-12-08, 19:38   #40
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Dårlig mobilbilde av vårt tre. Skjeve lys, kuler som ikke er helt jevnt fordelt, meksnodie plasseringer på perlegirlandrene, en salig blanding av Europris, Nille, barnehagepynt og Georg Jensen, og til og med fargede lys. Men hjemmekoselig, og helt perfekt, synes femåringen som hadde hovedansvaret for pyntingen.

Og ikke minst; SELVHOGD!

Farga lys.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.