Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvis du skulle invitert Hellstrøm på middag ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 12:17   #21
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle invitert Hellstrøm på middag...

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Vår egen hjemmelaget gravlaks med tilbehør. Den liker de som i utgangspunktet ikke liker slik mat.
Så lenge maten hadde vært laget av gode råvarer og allt ellers vært hjemmelaget så ville han nok vært fornøyd.

... den som jeg har drømt om i så mange år, og ennå ikke smakt.

Gammel 17-12-08, 12:20   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle invitert Hellstrøm på middag ...

Ett eller annet som sikret at han ikke kom tilbake. Hellstrøm er skummel.

Gammel 17-12-08, 12:24   #23
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg og syns han er skummel... Dritskummel!

Jeg tror jeg måtte prøvd meg på en rådyrstek jeg altså.
Og så ringt brosjan for noen gode råd og tips.

Men maten hadde sikkert blitt slakta uansett....

Gammel 17-12-08, 12:27   #24
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle invitert Hellstrøm på middag...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

... den som jeg har drømt om i så mange år, og ennå ikke smakt.

Da får du komme hit da. Vi har en fisker som hvært år forsyner oss med villlaks. Gravlaks laget av oppdrettslaks er ikke godt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:28   #25
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser for meg at han sitter og plukker fra hverandre middagen som han gjorde på de restaurantene i programmet sitt jeg da, han er vel (kanskje?) ikke slik privat.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:34   #26
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Slenger meg på de som sier taco eller hjemmelaget pizza jeg, for det lager han sikkert ikke så ofte sjø

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:34   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg ser for meg at han sitter og plukker fra hverandre middagen som han gjorde på de restaurantene i programmet sitt jeg da, han er vel (kanskje?) ikke slik privat.

Vel jeg vet ikke... en mann som har kalvenyrer i sitt private kjøleskap, men ikke vanlige matvarer...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:35   #28
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han hadde jo ferdigpizza i fryseren da.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:37   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøvde han seg ikke med å påstå at den var planta?

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:40   #30
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Prøvde han seg ikke med å påstå at den var planta?

Jo, men det tror jeg ikke noe på.

Han vet dessuten godt at nordmenn flest bruker ketchup. I en av bøkene hans er ketchup en ingrediens i en saus.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:51   #31
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Hellstrøm er nok igrunn ein matsnobb.

Men vanlig, enkel mat, hadde han nok likt. Slik som kjøttkaker og mat i den gata der.

Gammel 17-12-08, 12:55   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Flammkuche. (Aner ikke om det skrives sånn). Det er pizzabunn med creme fraiche, mozzarella og spekeskinke som fyll.
Med lavkarbobunn.
Bountykake eller noe sånt til kaffen.

Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:01   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokker pleier å like husmannskost så jeg hadde laget kjøttsuppe. Eller kanskje den gode vidundergryta mi med lammeskanker, rødvin, appelsinskall, kanelstang og tomater. Sellerirotmos til. Den gryta er umulig å mislykkes med og smaken kan røre en stein.

Gammel 17-12-08, 13:35   #34
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gulasj tenker jeg, med få, reine smaker oppi. I hvert fall ikke noe som skulle danderes og stables i høyden for å komme til sin rett. Det måtte jo bare blitt feil.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:06   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Gulasj tenker jeg, med få, reine smaker oppi. I hvert fall ikke noe som skulle danderes og stables i høyden for å komme til sin rett. Det måtte jo bare blitt feil.

Tacolodd utgår altså?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:07   #36
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Bacalao med en god italiens rødvin til.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:08   #37
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kokker pleier å like husmannskost så jeg hadde laget kjøttsuppe. Eller kanskje den gode vidundergryta mi med lammeskanker, rødvin, appelsinskall, kanelstang og tomater. Sellerirotmos til. Den gryta er umulig å mislykkes med og smaken kan røre en stein.

Har du lagt ut oppskrift på denne før? Hvor får man tak i lammeskanker egentlig?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:15   #38
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Da skulle han jaggu fått lov å lage magen sjæl.

Dette var min første tanke også. Jeg eier ikke kulinariske evner i den retning han ville vært fornøyd med så her hadde jeg nektet plent å lage noe som helst til han. Dermed basta!
Muligens pølse i brød/lompe med ketsjup hadde vært den beste idèen her i huset.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:40   #39
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vel jeg vet ikke... en mann som har kalvenyrer i sitt private kjøleskap, men ikke vanlige matvarer...

Derfor ville han nok likt å få servert "vanlig mat".
Må bli ensomt om han skal være så snobbete som programmene kan gi inntrykk av

Gammel 17-12-08, 14:43   #40
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Flammkuche. (Aner ikke om det skrives sånn). Det er pizzabunn med creme fraiche, mozzarella og spekeskinke som fyll.
Med lavkarbobunn.
Bountykake eller noe sånt til kaffen.

Har du oppskrift på Bountykake?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.