|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Jeg syns 2 år høres litt tidig ut. Ungen vil nok prøve skiene og i beste fall stabbe noen meter noen ganger i løpet av vinteren, men det blir nok ikke det helt store. 3 år er nok en mer egnet alder for å begynne med skigåing. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Synes akebrett høres bedre ut!
|
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Jeg hadde ikke kjøpt ski med bindinger og sko og det hele, men type billigere barneski der man fester med reimer rundt de vanlige vinterskoene. Kanskje dere kan låne av noen?
|
|
|
#24 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Lillebror på 3,5 nå var ikke så gira vinter som var. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
villende
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Kjøp ski der du fester skoene med reimer. Snupp fikk ski i fjor, 2 år og 3 måneder gammel og syns det var den beste julegaven. Han nektet faktisk å ta dem av seg etter at vi hadde spent dem på ham inne. Det var jo en litt dårlig vinter i fjor, men skiene ble faktisk brukt litt likevel. Og hver dag i påsken. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Storesøster får ski i år, og hun er vel akkurat året eldre. Og jeg har vel egentlig ikke troen på at hun kommer til å synes det er noe gøy nå heller. Men nå er ikke hun akkurat kjent som noe friluftsbarn |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Storesøster fikk ski til påske, da var hun 2 år og 4mnd.
|
|
|
#28 |
|
Står på egne ben
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Mine unger har hatt ordentlige ski fra de var rett over 2 år. Lillebror gikk sin første skitur her om dagen, og han er 2 år og 4 måneder. Han gikk ikke langt, men du så stolt han var, og det gikk bare så bra. Ordentlige ski med ordentlige skisko, men uten staver. De skipakkene får en jo ganske så billig nå. Vi har et par sånne ski hvor en bare spennen på skoa, men de la vi vekk igjen, for de er helt talentløse og ungene gjør ikke annet enn å krysse beina. Største tulla nektet å gå på ski i lange tider etter første gangen hun prøvde dem. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?
Enig. Hvis dere har vurdert ski ville jeg i det minste gått for ordentlige ski. Man kan finne både billige skipakker og greit utstyr brukt. Sånne reimer-over-skoa-ski ville jeg holdt meg unna.
|
|
|
#30 |
|
Einsam
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Minste arvet ski etter eldste, og i fjor vinter da hun var 2,5 år gikk hun mange turer på over en kilometer, og lengste tur var hele lysløyperunden på nesten 3 km. Gikk så fint som bare det. Eldste hadde ikke hatt tålmodighet til det samme på den alderen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?turbo fikk ski det året han var 2 år og 7 mnd.og fikk nye ski i fjor. og burde ha nye men kjøper heller nye sko. alt for lange ski suger.
|
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Hvor lange ski skal du ha? |
|
|
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Vi kjøpte ski til snuppa jula før hun ble to (altså 1 år og 11 måneder). Hun brukte dem umiddelbart. Noe stort skitalent er hun ikke, men hun har fått prøvd seg.
|
|
|
|
#35 |
|
intro
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Takk for alle svar! Vi har supre akebakker rett utenfor stuedøra, så akebrett eller kjelke vil nok være gjevt.
|
|
|
|
#38 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Det var sånne ski vi kjøpte til snuppa da hun var 2.
|
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
Hun kommer neppe til å klare å "slite ut skiene" om hun får nye, så det er litt "bortkastet" sånn jeg ser det, om man skal telle litt penger her. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Toern min fikk sine første ski tre måneder før han ble 3 år. Han brukte dem en god del. Eldstemann fikk da han var 3 år og det var disse skiene toern arvet. |
|
|
|
![]() |
|
|