Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

"Severdigheter" i Groruddalen?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 23:23   #21
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Severdigheter" i Groruddalen?

Nå merker jeg at det er rett før jeg blir litt snurt selv.

Gammel 19-12-08, 23:23   #22
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bodd et år på Kjeller.

Vil fremdeles gå på Teknisk muesum og rusle ned Akerselva og gå på cafe på Grunerløkka fremfor å se hva Kjeller har som jeg aldri så.

Gammel 19-12-08, 23:23   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Kanskje Groruddalen blir spennende om jeg tar øl nr. 3?

To glass champagne og ett glass rødvin hjalp i alle fall veldig. Det flaueste er dog at jeg ikke har noe forslag. Jeg er i grunnen bare kjent i det området Lille T kommer fra, og er ikke engang oppvokst her. Det er jo rasende fint i marka ved Grorud, men neppe på denne tida av året.

Gammel 19-12-08, 23:24   #24
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Norsk Form hadde flere av sine byvandringer i forskjellige områder av Groruddalen i høst ....
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...24/544432.html

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:24   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har bodd et år på Kjeller.

Vil fremdeles gå på Teknisk muesum og rusle ned Akerselva og gå på cafe på Grunerløkka fremfor å se hva Kjeller har som jeg aldri så.

Kjeller? Det er ca. 2 km unna der jeg vokste opp! er jeg snurt, altså. På den annen side er det ikke noe vakkert sted, akkurat, det skal innrømmes.

Gammel 19-12-08, 23:24   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det trenger ikke være på denne tida av året. Langtidsplanlegging er bra.

Gammel 19-12-08, 23:25   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg føler meg liksom ikke som noen Groruddøling......

Men jeg er kanskje litt det siden jeg har bodd der i 10 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:26   #28
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for tips, Lisa!

Er kafeen koselig nok, er det ikke så farlig med omgivelsene for øvrig.

Gammel 19-12-08, 23:32   #29
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Nordre Lindeberg gård skal være veldig fin!

http://www.bydel-alna.oslo.kommune.n...indeberg_gard/

Først nå så jeg den. Takk for tips!

Hva kan man gjøre i nærheten av Lindeberg, da, tro? Finnes det noe turområde der?

Gammel 19-12-08, 23:45   #30
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Først nå så jeg den. Takk for tips!

Hva kan man gjøre i nærheten av Lindeberg, da, tro? Finnes det noe turområde der?

Hvis du drar opp i Lindebergåsen så har du Østmarka (det blir riktig), der har jeg vært MYE som barn.

Gammel 19-12-08, 23:50   #31
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pleier ofte å gå rundt Steinbruvann. Man tar bane/buss til Grorud og går derfra, eller evnt buss 62 og går av på Skogstad. På søndager er det en kafè som er drevet av det lokale idrettslaget som er åpen.

Jeg ser at Lillomarka utgår, men det er en fin tur å ta bane til Ammerud, buss 62 til Alundamveien og gå innover til Lilloseter. Der er det en hyggelig kafè. Et alternativ her er å gå av på samme bussholdeplass, men å ta seg en tur rundt Alunsjøen i steden for. Der er det ikke noen kafè, da.

Andre turtips i Groruddalen (uten kafè):

Fra Bånkall gård går det en kultursti, men jeg er usikker på om vær og føre er det beste akkurat nå. Da kommer man over til Romsås, og kan ta bane hjem derfra.

I området ved Rødvedt finnes det noe som heter Hestejordene, der er det også veldig fint å gå. Blant annet kan man gå til Salamanderdammen

Hølaløkka vannpark er også fin, men når det ikke er snø og kaldt ute.

Vi har drevet med turorientering i bydel Grorud i sommer, og funnet mange fine tursteder vi ikke visste om.

Gammel 20-12-08, 00:10   #32
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for mange nyttige tips IOA! (Endelig en med god lokalkunnskap! )

Gammel 20-12-08, 00:33   #33
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tja.
Rustadsaga: nydelige boller, et par geiter og den samme gjengen som sitter på kafeen dag ut og dag inn. Fint å gå tur innover marka. KAn gå rundt Nøklevann, bade i Nøklevann, leie kano, evt. gå på ski på isen, pilke.
Gå innom Plantasjen etterpå og se på alle fuglene, skilpaddene og fiskene.
Har kafe.

Tur langs Alnaelva er nevnt.

Tvetengård: har innimellom kafe, kanskje får dere se gårdsspøkelset også.
Har innimellom konserter. Har hester.

Lindeberg gård.
Kan kombineres med en tur på IKEA. Ballrom og kafe. Kan til og med spise middag her.

Ta banen til Ellingsrudåsen og gå inn til Mariholtet. Gå innom Sarabråten på vei hjem. Kan evt. avslutte med kaffe hos Jålebeinet eller meg. Dårlig med middagsservering hos sistnevnte. Arken og Heiko bor heller ikke langt unna.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 00:56   #34
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Vi pleier ofte å gå rundt Steinbruvann. Man tar bane/buss til Grorud og går derfra, eller evnt buss 62 og går av på Skogstad. På søndager er det en kafè som er drevet av det lokale idrettslaget som er åpen.

Jeg ser at Lillomarka utgår, men det er en fin tur å ta bane til Ammerud, buss 62 til Alundamveien og gå innover til Lilloseter. Der er det en hyggelig kafè. Et alternativ her er å gå av på samme bussholdeplass, men å ta seg en tur rundt Alunsjøen i steden for. Der er det ikke noen kafè, da.

Andre turtips i Groruddalen (uten kafè):

Fra Bånkall gård går det en kultursti, men jeg er usikker på om vær og føre er det beste akkurat nå. Da kommer man over til Romsås, og kan ta bane hjem derfra.

I området ved Rødvedt finnes det noe som heter Hestejordene, der er det også veldig fint å gå. Blant annet kan man gå til Salamanderdammen

Hølaløkka vannpark er også fin, men når det ikke er snø og kaldt ute.

Vi har drevet med turorientering i bydel Grorud i sommer, og funnet mange fine tursteder vi ikke visste om.

Det går også ann å gå fra parkeringen til Lilloseter og til Steinbruvann (tar bussen til Alundamveien og fra Skogstad). Da kommer man også forbi Krutthuset ved Steinbruvann.

Nordtvet gård har også åpent noen dager i uka. Husker ikke når.

På Hestejordene er det fine områder for aking når det er snø. Om sommeren beiter det kuer der. Det går også ann å gå gjennom skogen og komme ned på Årvoll. Vil man ha en litt lengre tur kan man gå opp til Grefsenkollen.

Fra Romsås kan man også gå opp på Røverkollen. Det syntes eldste min var kjempespennende. De gikk med barnehagen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:08   #35
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Det er veldig fint å gå tur rundt Lutvann (men kanskje ikke på denne tiden av året). Ellers ligger Lindeberg/Lindebergåsen rett ved marka, med flere markerte turstier.

Har du det Oslokartet som ble sendt ut i forfjor eller noe, der står det markert mange turstier, også i Groruddalen.

Tveten gård kan også anbefales, veldig hyggelig sted (men usikker på åpningstidene).
Ellers har du Linderud gård også http://www.linderud-gaard.no/ .

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:10   #36
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Så flott med så mange konkrete turtips! Takk skal dere ha!

Jeg må ta fram kartet etterpå og sjekke nøyere.

Gammel 20-12-08, 11:11   #37
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Biltema er bra, med kafeteria rett nedenfor.

Gammel 20-12-08, 11:12   #38
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Gammel 20-12-08, 11:13   #39
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

For øvrig kan du jo kombinere med et besøk hos LaLuna. :groruddalbeboer:

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:22   #40
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Ikea??

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.