|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tvehendt?Jeg er høyrehendt, men når jeg sminker meg legger jeg mascara på høyre øyet med høyre hånd og på venstre øyet bruker jeg venstre hånd.
|
|
|
#2 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Tvehendt?Jeg er ambidextrous.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Re: Sv: Tvehendt?
Det står i Tanums store rettskrivningsordbok. Bokmålsordboka har alltid hatt dårlig ordforråd.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 23-12-08 kl 15:46. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tvehendt?Venstrehånda mi er helt uten funksjon - med unntak av touch. Sånn ellers tror jeg at jeg har bedre kontroll på tærne omtrent.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Tvehendt?Venstrehånden min er så til de grader ubrukelig. Bruker min dominante hånd, den høyre til alt jeg. |
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Tvehendt?Etter å ha sett en ambi... ambidextrous? fyr spille biljard skulle jeg virkelig ønske jeg var det. :trener: Ellers lærte jeg meg å bruke venstrehånda ganske flittig da jeg gikk med småtælper på høyrearmen støtt og stadig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Tvehendt?Jeg oppfordrer mine slagverk-elever og mine fotballjenter til å bruke sin "svake" hånd/fot mer i det daglige liv, da de blir bedre i nesten alt av å mestre begge sider tilnærmet likt. Mulig det er annerledes når man trener opp den svake hånden kontra man er ambidexter i utgangspunktet, sånn i forhold til lærevansker/konsentrasjonsproblemer-teoriene?
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Tvehendt?Jeg er vel egentlig en venstrehendt som lærte å skrive med høyre, så jeg bruker venstre til å skjære, klippe, kaste, sparker, alt faller for det meste naturlig å gjøre med venste, men siden jeg skriver, bruker pc-musa, spiller golf etc med høyre, så er jeg litt forvirret noen ganger.
|
|
|
#12 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tvehendt?Jeg skriver med høyre hånd og kaster ball med høyre hånd. Jeg deler ut kort, skreller appelsin, åpner flasker, og visper med venstre hånd. I tillegg har jeg kniven i venstre hånd når jeg spiser med kniv og gaffel. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Tvehendt?Jeg var det mer tidligere.
|
|
|
#14 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Tvehendt?Jeg er høyrehendt.
|
|
|
|
#15 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tvehendt?Jeg bruker ikke den venstre til noe fornuftig i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tvehendt?Jeg er høyrehendt og klarer ikke bruke venstre til stort. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tvehendt?Jeg er høyrehendt. Før var jeg flinkere med begge, men etter en ulykke som i en periode førte til lam venstre hånd, så mistet jeg litt av koordinasjonen på venstre. Ble vel mer normalt høyrehendt etterpå.
|
|
|
|
#19 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tvehendt?Jeg er ambidekster.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tvehendt?Jeg er komplett høyrehendt, men mamma bruker begge hender mye. Pappa skriver med høyre, men er egentlig venstrehendt. Av barna er de to eldste høyrehendte. Minste er jeg fremdeles usikker på. Han har ingen favoritthånd enda, tror jeg. Muligens noe preferanser for venstre.
|
![]() |
|
|