Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nisser med masker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om nisser som har maske?
De er vel helt greit! 18 20,69%
Liker det kanskje ikke, men det er enklest 14 16,09%
Det liker jeg ikke 52 59,77%
Dustepoll! 3 3,45%
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-08, 14:39   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser med masker

Maske er helt genialt når nissen er velkjent.

Gammel 27-12-08, 14:53   #22
Solblomst
Passiv

Standard

Selvsagt må nissen ha maske. Nisse uten maske? Fysj!

Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 16:58   #23
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har løst det problemet med gjenkjennelse ganske enkelt - vi har ikke nisse. Derimot har vi en nisse som kommer om natta med adventskalenderne (som her i huset heter nissekalender) og så kommer nissen tilbake natt til julaften med nissegaver til julestrømpene og en fellesgave som legges under treet. Denne nissen trenger ikke å kle seg ut siden ungene må sove før h*n kommer.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 16:59   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg liker nissen best uten maske - med falskt skjegg. Falske briller har i tillegg gjort suksess i forhold til gjenkjennelse her i huset.

Hva?! Kan man ikke bruke ekte briller heller?

Gammel 27-12-08, 17:17   #25
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke nisser med masker.
Jeg ar vant til nisser med lusekofte, nikkers, strømper, støvler, tykk strikkelue og stort skjegg. Nissen vi leide av Alna ridesenter nå var akkurat sånn vi håpet. Hadde nisselue, rød nissefrakk, ullbukse og flott skjegg.

Gammel 27-12-08, 17:21   #26
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan skulle ellers mormor kunne forvandle seg til nisse?

Gammel 27-12-08, 17:23   #27
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvordan skulle ellers mormor kunne forvandle seg til nisse?

Nissekone?
Det har jeg vært en gang for ungene til brodern.
Ullkjile, skaller, rød lue, rødt sjal og briller.
Nissefar hadde så mye å gjøre at mor måtte hjelpe til

Gammel 27-12-08, 17:26   #28
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Nissekone?
Det har jeg vært en gang for ungene til brodern.
Ullkjile, skaller, rød lue, rødt sjal og briller.
Nissefar hadde så mye å gjøre at mor måtte hjelpe til

Min sønn ville definitivt ha kjent igjen mormor som utkledd nissekone altså. Jeg for min del kunne tenke meg å droppe hele nisseballetten. :kjip:

Gammel 27-12-08, 18:09   #29
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nisse med maske er spooky.
Har aldri skjønt greia med maske - nissen skal vel se koselig ut, ikke skummel?

Gammel 27-12-08, 18:22   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at maskene ser litt brannskadde ut jeg. Skikkelig stygge.

Gammel 28-12-08, 23:37   #31
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Så jeg invisterte i en nisselue med sjegg på, og den har vært en fulltreffer hver gang.
.

Hvor får man kjøpt slik?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:42   #32
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde nisse med maske, bare fordi vi ikke fikk kjøpt enkelt nisseskjegg.
Ganske unødvendig - og skummelt! - med maske på nissen, men et par ukjente briller e.l. for å gjøre personen litt mer ugjenkjennelig er jo greit.

Lillegutt (4) fortalte det til besteforeldrene dagen etter, at nissen hadde maske...

Hvorpå pappaen begynte å nekte for det, men da ble det litt for dumt. Får være måte på hvor mye man skal lure eller undervurdere et barn, men det er en annen diskusjon...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:05   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bror kom et år som nisse, iført maske og alt, trodde han var riktig så godt "gjemt."

"Det er pappa!" - Sa datteren på 2-3 år bestemt, "nissen har makne sko som pappa!"

Gammel 30-12-08, 18:45   #34
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Huff, stemte feil. Med maske så tenkte jeg på skjegg, vet ikke hvorfor.
Men jeg er heller ikke for en maske, det ser helt unaturlig og teit ut.
Mannen min og naboen byttet nisse i år, med hell. De hadde skjegg og hette.
Storesøster så at det ikke var den ekte nissen, men hun skjønner at den ekte har det veldig travelt.

Gammel 30-12-08, 21:40   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Storesøster så at det ikke var den ekte nissen, men hun skjønner at den ekte har det veldig travelt.

Hehe.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.