Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er lego et herk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er lego et herk?
Ja, det blir bare rot med det 8 7,02%
Ja, det er kjedelig å leke med, og det blir bare rot 6 5,26%
Vi har ikke lego 2 1,75%
Nei, men vi trives i kaoset 72 63,16%
Nei, vi har det fint sortert slik du beskriver 19 16,67%
I coldn`t care less / dustepoll 7 6,14%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 16:11   #21
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er lego et herk?

Vilt kaos, også kastes bruksanvisninger med en gang. Da blir det kreativitet!!

Gammel 28-12-08, 16:12   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først bygger man etter oppskrift, og så kan man bruke delene til å bygge fritt. Et rigid system med alle pakkene sortert i bokser eller tingene stående på en hylle er ikke noe for oss. Lego er ikke herk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 16:32   #23
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kjedelig å leke med og blir bare rot.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 16:32   #24
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Lego er gøy!
Jeg har enda legoen fra jeg var barn. Nå står den pent nedpakka på loftet sammen med barnas lego og venter på neste generasjon. Lego stimulerer og får fram kreativitet

Gammel 28-12-08, 16:38   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes lego er utmerket å leke med, og hele poenget er i mine øyne kreativ lek. Å alltid bygge etter bruksanvisning tar bort poenget spør du meg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 17:02   #26
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

PingleDM.

Ja.

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Ja.
Mannen min har bygget på et Star Wars-skip i hele romjulen. Et par dager til nå, så er det klart for knusing. Svigermor liker nok ikke oss siden hun kjøpte dette til sjuåringen.

Poden fikk også starwars-kreasjon til jul. Vi har ikke tatt den frem enda. Han får vente til noen kan hjelpe ham, eller han kan sitte uforstyrret med bruksanvisingen uten at admini kommer og ødelegger alt.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg liker ikke sånne Star Wars-legosett og lignende, der man må passe på å ikke miste deler og må bygge etter en viss modell. Jeg liker bare helt vanlig lego som man kan bygge hus og lignende av. Skikkelig bruke fantasien, i stedetfor å bygge etter en modell. Jeg synes vanlig lego er kjempeartig.

Ja, det er kjekt med lego sånn sett, men jeg blir så stresset av alle disse lekene som går i stykker. Litt dumt å ha lego brannstasjon og lego togbane og starwarslego, og brannbil,sykebil, politibil, kostebil osv osv når man aldri får lekt med det fordi det er som å lete etter nålen i høystakken når man skal ha tak i en del (dersom man husker hvilke deler som skal til).

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes lego er utmerket å leke med, og hele poenget er i mine øyne kreativ lek. Å alltid bygge etter bruksanvisning tar bort poenget spør du meg.

Hm ... så jeg bør egentlig bare gi opp lekene og ikke bry meg med at de er ødelagte så lenge ungene har det gøy?

Men da er det jo ikke noe vits i å ønske seg noe nytt lengre. All den tid vi har nok lego til å bygge noen byer liksom.

Kanskje jeg bare skal lime de viktigste tingene (togene hvertfall) og la resten være til fri lek og ikke bry meg med at det ikke er i orden?

Gammel 28-12-08, 17:04   #27
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Lego er gøy. Og dessuten, etter å ha bygd dingsen en gang er delene ikke fredet lenger, og kan brukes til fri fantasi-greier.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 17:07   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Først bygger man etter oppskrift, og så kan man bruke delene til å bygge fritt. Et rigid system med alle pakkene sortert i bokser eller tingene stående på en hylle er ikke noe for oss. Lego er ikke herk.

Før hadde jeg lego-komplekser; tenkte at jeg burde være like flink som mammaen til storebrorkompisen - full orden og tegninger i perm.
Men vi er bare ikke der.
Så ja til fribygging etter at det hele er konstruert etter tegning første gang!

Gammel 28-12-08, 17:24   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LIME Lego?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 17:25   #30
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vi har det med ting kommer an på hvilken mening vi tillegger dem. Jeg ser at dere har fred med at de ikke blir bygd igjen når de er bygget en gang, og at det er ok med bare fri bygging etter det. Det høres jo ganske ok ut, så jeg tror jeg adopterer den holdningen. Legoen er kommet for å bli. Ungene liker det, og pappan liker det, så da nytter det ikke å stresse liksom.

Gammel 28-12-08, 17:26   #31
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

LIME Lego?!

Ja? Det går jo an? Det er jo kjedelig å aldri kunne bruke togbanen fordi togene ligger spredd rundt omkring.

Gammel 28-12-08, 17:34   #32
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hvordan vi har det med ting kommer an på hvilken mening vi tillegger dem. Jeg ser at dere har fred med at de ikke blir bygd igjen når de er bygget en gang, og at det er ok med bare fri bygging etter det. Det høres jo ganske ok ut, så jeg tror jeg adopterer den holdningen. Legoen er kommet for å bli. Ungene liker det, og pappan liker det, så da nytter det ikke å stresse liksom.

Vi tar vare på bruksanvisningene, så det _kan_ bygges opp igjen om vi ønsker det.

Gammel 28-12-08, 17:41   #33
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan være lurt å spare på bruksanvisningene. Vi har mistet mange av bruksanvisningene til de første legopakkene vi fikk, men de nyeste har vi spart på. Lego e kjempegøy!! Men det e selvfølgelig et must å ha et sted å putte "reservedeler" eller deler fra kræsjete kunstverk...

Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 18:10   #34
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi tar vare på bruksanvisningene, så det _kan_ bygges opp igjen om vi ønsker det.

Når de bare ligger i en bunke og tas frem for å brukes og så slenges i en eller annen kasse, eller trakkes på osv. Så forsvinner de etterhvert. Det også stresser meg.

Finne et system for å ta vare på bruksanvisninger. :noterer:

Gammel 28-12-08, 18:13   #35
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har egen eske til bruksanvisningene. Burde kanskje hatt en perm, men siden de er såpass forskjellige i størrelsen har eske fungert best så langt.

Gammel 28-12-08, 18:35   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange klosser, raserte byggverk og fri bygging for det meste. Strålende kreativ lek, det er jo mye bedre enn å bare bruke dem som enhver annen leke. Så har vi en bunke bruksanvisninger vi har tatt vare på sånn i tilfelle noen skulle ha lyst til å lage det opprinnelige byggverket igjen.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:02   #37
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er lego et herk?

Vi har en perm med plastmapper til bruksannvisningene.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:27   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fant ikke noe alternativ som passet. Lego er et herk på en måte, men det er kjekt likevel, og jeg gleder meg på ungenes vegner når de får det til jul.

Men, som jeg sa i en annen tråd: Jeg liker ikke alle de avanserte spesialgreiene som finnes nå for tiden. At man bare skal bygge en ting av dette, og delene er deretter. Minsten vår raser alt med en gang vi har brukt timesvis med å bygge. På en måte er jo det ok, det SKAL bygges med, men det blir aldri bygget opp igjen. Aldri. Og jeg liker heller ikke alt alt blandes, for det er så demotiverende, det har jeg merket på duploen. Vi var dumme som ikke oppbevarte duploen hver for seg. Nå ligger alt i en mølje og blir knapt lekt med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:41   #39
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset er det bare 8 åringen (og jeg )som liker/klarer å bygge etter bruksanvisninger. 8 åringen bygger først etter bruksanvisningen, så raser han det etter x antall dager, og bygger noe mye finere og mer fantasifullt selv. I starten syns jeg det var dumt at smådeler ble borte og sånt, men når jeg ser hva han klarer å bygge på egenhånd så bryr jeg meg ikke om det. Det viktigst er at legoen blir lekt med, og at han koser seg med det han bygger.

Men jeg innrømmer glatt at smådeler som ligger der man minst venter det er noe herk!!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:43   #40
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden forlanger at vi tar vare på alle bruksanvisninger og setter sammen flyet hans gang på gang....

Ikke kjempemorro, for leke med det kan han bare glemme siden det knekker bare han tar i det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.