Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den Waldorf-salaten man kjøper ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 22:37   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den Waldorf-salaten man kjøper ...

DM - mange har kål i, men jeg foretrekker bittesmå biter av selleri.
Jeg bruker denne oppskriften
3 epler (røde liker jeg best til dette) - skrelles og deles i biter
saften av en sitron - haes over eplene
10 store, blå druer - deles i to
3 stilker selleri - skjæres i biter (jeg tar forøvrig bare 2 som oftest)
100 gram valnøtter - hakkes (og jeg tar gjerne litt fler)

1 dl majones
1 dl kremfløte - piskes til krem og blandes inn i det andre "flytende"
1 dl creme fraische

Bland så alt sammen.

Gammel 29-12-08, 22:41   #22
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Er det mulig å lage melkefri waldorfsalat? Jeg har Erlet og sour supreme. Majones går fint.

DM?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 22:46   #23
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du har håndmikser, ja? Ellers kan du piske krem med vanlig visp, det er litt slitsomt, men fullt mulig. Er uten mikser for tiden og har gjort det flere ganger.

Jeg fascineres stadig av hva hel- og halvfabrikataprodusentene har klart å lure folk til å tro at er vanskelig.

Tja, hvis kjøkkenmaskinen går i stykker og man lider av feks leddgikt, senebetennelse eller andre lidelser så er det veldig vanskelig for ikke å si umulig å piske krem på egenhånd. (nå vet ikke jeg om så er tilfelle her da, jeg tok bare et eksempel fra min egen hverdag. )

Gammel 29-12-08, 23:07   #24
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Er det mulig å lage melkefri waldorfsalat? Jeg har Erlet og sour supreme. Majones går fint.

DM?

Jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått testet det enda. Gi meg en lyd om du tester da. (Det er Erlet jeg har tenkt på å teste med også.)

Gammel 29-12-08, 23:09   #25
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Lager selv og bruker kun krem og rømme.

Litt sitronsaft, bittelitt sukker.
Sure epler, stangselleri, ananas, druer og valnøtter.

Får alltid veldig mye skryt for den.

Gammel 29-12-08, 23:15   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke ananas jeg...

Gammel 29-12-08, 23:57   #27
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Waldorfsalat smaker ikke godt uansett hvor mye rømme du blander i

Kanskje hvis den hadde vært uten druer, epler og valnøtter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 10:13   #28
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Waldorfsalat smaker ikke godt uansett hvor mye rømme du blander i

Kanskje hvis den hadde vært uten druer, epler og valnøtter.

Og uten Waldorf!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 12:02   #29
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Granny Smith epler er best.

(Men har dere virkelig kål i? )

Nei, nei. Ikke kål! Jeg liker syrlige norske epler i.

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Tja, hvis kjøkkenmaskinen går i stykker og man lider av feks leddgikt, senebetennelse eller andre lidelser så er det veldig vanskelig for ikke å si umulig å piske krem på egenhånd. (nå vet ikke jeg om så er tilfelle her da, jeg tok bare et eksempel fra min egen hverdag. )

Jeg har hatt senebetennelse halve livet, så jeg vet at det ikke er så greit. Jeg begynte å trene pilates og siden det har jeg holdt senebetennelsen i sjakk. Og nå greier jeg altså å håndpiske krem, men jeg foretrekker å la mannen gjøre det.

Gammel 30-12-08, 12:03   #30
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hodekål i tynne, tynne strimler.

Gammel 30-12-08, 12:11   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker aldri majones, kun fløte/rømme eller fløte/creme fraiche. Og så må det være grønne epler, blå druer, selleristang og valnøtter. Ananas syns jeg blir for mye fruktsalat, og kål bruker jeg heller ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 13:00   #32
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Og uten Waldorf!

Da blir den aller best

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 13:10   #33
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Granny Smith epler er best.

(Men har dere virkelig kål i? )

Ja, tynne strimler av kål er knallgodt i. Gjerne rødkål. Det blir så crispy og herlig - mye bedre enn trælete selleri.
Og ellers: Grønne epler, ikke ananas og masse valnøtter!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 14:02   #34
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg kjøpt ingredienser til min aller første waldorfsalat. Hejjegud, så påvirket man blir her inne.

Gammel 30-12-08, 14:29   #35
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå har jeg kjøpt ingredienser til min aller første waldorfsalat. Hejjegud, så påvirket man blir her inne.

Nå må du nesten legge ut ingrediensene, så vi kan diskutere om det var et lurt valg av deg eller ikke.

Gammel 30-12-08, 14:29   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt litt av alt, unntatt nøtter. Og ingen kål heller.

Gammel 30-12-08, 14:37   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Jeg har kjøpt litt av alt, unntatt nøtter. Og ingen kål heller.

Selleri skal du ha, men ikke nøtter??

Men det blir sikkert godt. Jeg pleier å lage en liten porsjon uten nøtter jeg også, siden venninna mi er allergisk.

Gammel 30-12-08, 14:37   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jepp. Jeg digger selleri.

Gammel 30-12-08, 14:39   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selleri er djevelens verk. Tror det er den eneste grønnsaken jeg absolutt ikke liker. Nei, fennikel også. Dumme Peppes som har fennikel i pizzasausen!

Gammel 30-12-08, 14:45   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.