Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Det er ganske mange som skyter opp raketter nå

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-08, 12:26   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ganske mange som skyter opp raketter nå

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jeg foretrekker heller lite eller ingen raketter framfor kaos som dette.

Hadde mine barn vært med på noe sånt, hadde jeg vært rasende i lange tider etterpå!

Gammel 31-12-08, 12:57   #22
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det tar av når ungdommer gjør slikt desverre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 15:40   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Det tar av når ungdommer gjør slikt desverre.

Jeg har opplevd 50-åringer som har sendt raketter bakkelangs etter hverandre, så alder er ingen garanti.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det i år igjen: fulle folk og sprengstoff går veldig dårlig sammen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 15:44   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der som skjedde i Randaberg sentrum er helt sykt, men det sykeste er at man burde kunne forutsett det. Det skjer hvert eneste år i Randaberg. Hvert år. "Politiet stod maktesløse og så på." Javel? Men de visste om det. De visste at dette kom til å skje.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 15:45   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg spurte Fibi men hun mente det ikke gikk an å se noe sivilisasjon fra der hun bor.

Nei, det tror jeg hun har rett i!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 18:51   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde mine barn vært med på noe sånt, hadde jeg vært rasende i lange tider etterpå!

Jeg også! Jeg hadde egenhendig marsjert dem til politiet, dratt dem etter ørene om jeg måtte, og bedt dem melde seg.

Heldigvis fikk vi se litt "harriketter" i går. Ungene var i hvertfall strålende fornøyde.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 21:45   #27
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er mange batteriraketter som går rimelig høyt da?
Jeg klarer ikke se forskjell på en rakett med styrepinne og en batterirakett i alle fall. Bortsett fra at et batteri skyter opp mange i gangen.

Er det ikke aldersgrense på kjøp av fyrverkeri?
Politiet burde da kunne beslaglegge fyrverkeri båret av mindreårige i såfall? Og hvilke mennesker kjøper fyrverkeri for at mindreårige skal få bruke dem?

Gammel 01-01-09, 22:14   #28
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har naboer som elsker å skyte opp raketter når som helst, hele vinterhalvåret. Det er guttungene 4 stk i alderen 8-16 år, som gjør det, uten voksne. Roping og hyling, de er fra en annen kultur og er dermed ekstra høyrøstede...

Det er dritirriterende når man har småbarn som sover ute om dagen (20 meter unna) eller som skal leke i gata - og en rakettredd katt!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:21   #29
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Det er pinnestyrte som er forbudt, ja.
Jeg var ganske så fornøyd med rakettene i år og merket lite forskjell på i fjor og i år.
Så mange flotte kunstverk på himmelen og er glad for forbudet.

Gammel 01-01-09, 22:24   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vi har naboer som elsker å skyte opp raketter når som helst, hele vinterhalvåret. Det er guttungene 4 stk i alderen 8-16 år, som gjør det, uten voksne. Roping og hyling, de er fra en annen kultur og er dermed ekstra høyrøstede...

Det er dritirriterende når man har småbarn som sover ute om dagen (20 meter unna) eller som skal leke i gata - og en rakettredd katt!

Oj, du kan jo (og burde?) kontakte politiet her, dette er jo forbudt. Kanskje du kan legge en lapp i postkassen deres der du skriver at du setter pris på om de kan holde oppskytningene sine til nyttårsaften, siden det tross alt er forbudt ellers. De er jo, for å gjøre det hele enda bedre, mindreårige. Dette er jo snacks for politiet.

Gammel 01-01-09, 22:46   #31
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har opplevd 50-åringer som har sendt raketter bakkelangs etter hverandre, så alder er ingen garanti.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det i år igjen: fulle folk og sprengstoff går veldig dårlig sammen.

Men akkurat dette gjaldt ungdommer

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:52   #32
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oj, du kan jo (og burde?) kontakte politiet her, dette er jo forbudt. Kanskje du kan legge en lapp i postkassen deres der du skriver at du setter pris på om de kan holde oppskytningene sine til nyttårsaften, siden det tross alt er forbudt ellers. De er jo, for å gjøre det hele enda bedre, mindreårige. Dette er jo snacks for politiet.

Ja, jeg snakket til dem idag og sa irritert: "Er dere snart ferdig? Vi har en liten jente som prøver å sove ute i vogna si". Da hadde de holdt på med småskyting og smell 1 time, men de ga seg ganske raskt. En annen nabo snakket til dem forrige uke. Men fortsetter de i morgen, skal jeg ringe politiet og forhøre meg litt med dem. Men lapp i postkassa er ikke dumt!

Gammel 01-01-09, 22:56   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja gjør det, det er jo ikke sikkert de faktisk er klar over at det er forbudt, kanskje det vil skremme dem litt at de bryter loven?

Gammel 01-01-09, 23:16   #34
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske det ble totalforbud mot at menigmann skulle få håndtere fyrverkeri.
Så mye tull og kaos som det blir utav det.
De holder jo på hele romjulen, holdt på hele natten i natt og har fortsatt i dag.
Husker for 2 år siden, da var det noen gutter som syntes det var så morsomt å skremme hunden min at de bare måtte skyte opp et par til den 13 januar.
Jeg var så forbanna at jeg knapt visste hvor jeg skulle gjøre av meg, sånn bortsett fra at jeg lå kangflat etter hysterisk bikkje.
*sur og grinete fyrverkerihater*

Gammel 01-01-09, 23:40   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Jeg er tilhenger av felles, kontrollerte oppskytninger av fyrverkeri.
Eks. borettslag/grendelag eller samfunnshus, på torget i sentrum o.l.
For barn kl 2000 og ellers kl 2400.

I går kveld gikk vi ut med barna i 20-tiden for å se litt raketter (vi pleier ikke kjøpe selv) - men det var svært lite å se. Kl 24 derimot var det jo storslått fyrverkeri, og jeg prøvde å vekke 4-åringen, men det var klin umulig.

Gammel 02-01-09, 00:39   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg er også tilhenger av offentlige oppskytninger, men når man bor langt ute i helvete får man ikke se det (der vi feirer nyttår hvert år). Jeg synes det er bittelitt trist om det ikke skal være en eneste rakett på himmelen kl 24 på nyttårsaften.

Gammel 02-01-09, 09:28   #37
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Ja, det er ganske stusselig om det ikke er noe fyrverkeri!
Da kanskje den enkelte familie kunne sende inn en enkel søknad på forhånd, hvis det skulle være i kontrollerte former.

Gammel 11-01-09, 15:39   #38
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Gjett hvem som eksploderte, løp ut som en furie i dag og kjeftet på naboene! Barna stod der, gutter 10-12 år og faren også. De hadde sendt opp noen smellerter, og det brant litt (men sloknet raskt) i den andre naboens hage. (Vi bor i rekkehus)
Jeg freste at det var forbudt å sende opp raketter utenom nyttårsaften, og at hvis de fortsatte kom jeg til å ringe til politiet - dessuten hadde vi barn som sov ute i vogna nå!

Så gikk jeg. Og stille ble det.

Egentlig er jeg sjokkert og bittelitt flau over meg selv som ble så sinna. Men aller mest var det innmari moro, for nå har jeg gått grundig lei av smelling, røyk og brennende raketter i andres hager - i tide og utide!
Jeg hadde kanskje vært hakket mer stolt om jeg kunne si det på en mindre sint måte, men det gikk ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.