Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: når står partneren din opp i forhold til deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når står du opp i forhold til partneren din?
Jeg står opp først 43 25,29%
Vi står opp omtrentlig samtidig 31 18,24%
Jeg står opp sist 62 36,47%
Jeg er alene 6 3,53%
Vi bytter på det 28 16,47%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 21:03   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: når står partneren din opp i forhold til deg?

Samtidig i ukedagene og annenhver dag i helgene. Hva skal jeg svare da?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:04   #22
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg står opp først og dusjer (vanligvis 6.45 eller 7), så vekker jeg mann og barn. Jeg bruker lengst tid på å stelle meg om morgenen, så det er mest praktisk sånn.

Slik gjør vi det også. Men litt tidligere enn dere, da.. :misunnelig:

Gammel 06-01-09, 21:04   #23
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg står opp sist.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:07   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg står opp 1 timer før han på hverdager, rett og slett fordi jeg skal ha bilen og levere i barnehagen før jobb 7.30, mens han skal gå med guttene til skolen kl 8.
I helgene sover vi like lenge, men bytter på hvem som stikker ned og får i barna litt mat.

Gammel 06-01-09, 21:12   #25
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi står opp først sånn ca annenhver dag. Om nettene er det alltid mannen som er oppe om en av ungene er våkne. Vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men etter at jeg var ferdig med nattamminga har jeg sovet meg gjennom det meste av bråk og ståk fra barnerommet. Stakkars mannen min - han klager ikke en gang.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:13   #26
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Mannen er snill og lar meg ligge litt og strekke meg/morgenkose med Sverre. I mellomtiden steller han seg og får storegutta opp + starter på matsmøringen. Noen dager får jeg til og med en tekopp på senga før jeg virkelig opp.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:21   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg står opp først, stort sett hver eneste dag. Og om mannen står opp først f.eks i helgene så må han legge seg når jeg står opp, han er jo trøtt stakkars

Gammel 06-01-09, 21:22   #28
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi bytter på.
Nå er han sykemeldt (langtid) og jeg jobber mest kveld, så da står han opp om jeg har jobbet kvelden før.
I alle år har vi stått opp en dag hver i helgene.

Da jeg jobbet fulltid stod jeg alltid opp først og ordnet barna så de var klare til han skulle levere dem i barnehagen.

Gammel 06-01-09, 21:29   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg står opp først, stort sett hver eneste dag. Og om mannen står opp først f.eks i helgene så må han legge seg når jeg står opp, han er jo trøtt stakkars

Hææ? Får du legge deg igjen de dagene han står opp da?

Gammel 06-01-09, 21:30   #30
Left
Passiv

Standard

Vi bytter på. Nå er ikke dette en aktuell problemstilling i uka, for da er han jo sjelden hjemme...
Er han hjemme, og jeg skal på jobb (praksis) så er det jeg som står opp først. Da sover de til de våkner av seg selv, og han følger dem til bhg. Hvis jeg har fri, eller skal på skolen, så står han opp først. Han er mye flinkere til å stå opp tidlig. Ett pip fra klokka, og han står midt på gulvet nesten.
Han er flink til å gjøre sitt når han er hjemme. Det har han nok fått høre er en kosekvens av å ha en sånn skitjobb

I helgene står vi opp hver vår dag.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:30   #31
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han står først opp på hverdager, men i helgene bytter vi på. :bortskjemt:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:32   #32
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mannen er et sovedyr og trenger laaang tid på å våkne og har valgt å begynne sent på jobb så jeg står alltid opp først i uka og smører matpakker og ordner frokost. Om barna våkner så kler jeg på lillebror. Vekker mannen og drar når jeg er sikker på at han er helt våken.

I helgene våkner han heller ikke så lett så om gutta våkner tidlig så får de noe å spise/drikke og så legger jeg meg igjen når gubben våkner.

Gammel 06-01-09, 21:33   #33
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står opp først. Og sist.. alt ettersom.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:51   #34
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi står opp omtrent samtidig. Vi er begge (alle tre) like trøtte om morgenen...I helgene er det LilleVenn som står opp først

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:55   #35
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hææ? Får du legge deg igjen de dagene han står opp da?

Jada, om jeg vil så. Men jeg har nok mindre søvnbehov enn han så det er sjelden jeg gjør det. Og han må stå opp av og til han også altså, som i dag når lillebror hadde holdt meg våken store deler av natta, og da fikk han selvsagt ikke legge seg når jeg sto opp.

Gammel 06-01-09, 22:29   #36
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Hverdagene står jeg opp først. Når jeg er ferdig på badet, vekker jeg mannen. Når han er ferdig, vekker jeg Knotten og kler på ham mens mannen smører matpakken og gjør klar sekken hans. Så spiser vi frokost sammen. Jeg lusker til bussen halv sju og mann og barn forlater hjemmet pr bil et kvarters tid senere. (Barnehagen er rett ved der hvor mannen jobber, så det går ikke mye ekstra tid på levering.)

Om natta er det alltid jeg som må opp hvis Knotten våkner, for mannen sover gjennom det meste. Han hører ikke vekkeklokka heller.

I helgene bytter vi på å stå opp først.

Gammel 06-01-09, 22:33   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står opp cirka ti minutter før ham.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:36   #38
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

3 hverdager står jeg opp før alle. og er ute av døra før de andre står opp.(har 7 mils kjørevei (en vei)for å komme til praksis plassen) så da er det mann som må ta ungene.de står vel ikke opp før 7.30.kler på seg og ut døra.
2 dager hverdager har jeg studiedag. å for å slippe å kjøpe ned og så hjem igjen så tar mann ungene med seg når han drar litt før kl 8.
en dag i helga er hannes sove dag. han bruker som oftest å sove lenge på lørdager.

Sånn har det vært dette skoleåret. Før så var det jeg som bestandig tok ungene for at mann jobbet 5skift.og når han begynnte på dagtid så jobbet han fra kl 07. så da sto han opp lenge før oss. spes da jeg gikk på skole her. begynnte jo ikke før kl 9.20 fleste dager. åh det var hærlig

Sist redigert av Honda : 07-01-09 kl 08:57.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:41   #39
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I helgene ligger vi alle sammen og later oss så lenge vi vil. Noen fordeler er det med å ha barn som liker å sove (selv om de kan være vanskelige å få uta av dyna på ukedagene).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:46   #40
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Hverdager: Jeg står opp 10-15 minutter før mannen. Det tilsvarer bortimot den tida jeg bruker ekstra på hår og sminke, tenker jeg.

Helg: I teorien har vi en annenhverdag-avtale, men i realiteten trenger ingen av oss stå opp særlig tidlig lenger når vi har fri. Ungene sover litt utpå, slår på barne-tv, tar seg en yoghurt og klarer seg ganske lenge uten voksen innblanding. Fordelen med å ha fordelt dagene, er at det ikke er noen tvil om hvem som må trå til dersom det skulle være behov.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.