Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Velg deg en sangstemme

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 10:48   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velg deg en sangstemme

Jeg liker best rene stemmer, uten vibrato, skrik og skrål, potet i halsen eller for mye vokalonani.

Den stemmen er liker aller best er Tracy Thorn fra Everything but the Girl. Hun synger blant annet bare helt nyyydelig på denne Massive Attack-sangen:

(Kilde:
(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)
)

Ellers så synes jeg Lisa Ekdahl har en fantastisk stemme.

(Kilde:
(Kilde:

)
)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 11:00   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ellers så synes jeg Lisa Ekdahl har en fantastisk stemme.

Hun er så voldsomt nasal, synes jeg.

Blant menn tror jeg kanskje jeg ville valgt meg Michael Stipe - blant damer vet jeg ikke. Mannen ville sikkert sagt Solveig Slettahjell.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 11:05   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hun er så voldsomt nasal, synes jeg.

Synes du det? Jeg liker heller ikke voldsomt nasale stemmer, men jeg synes ikke hun faller inn under denne kategorien i det hele tatt.

Men jeg er enig med deg når det gjelder Michael Stipe.

Gammel 08-01-09, 11:22   #4
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skunk er kul, evt Cher.

Uten tvil Andrea Bocelli om annet kjønn.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 11:25   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aretha og James, seff.

(Har sansen for Duffy også, altså. Må innrømme det.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:08   #6
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg skulle velge en stemme av motsatt kjønn; Caleb Followill (vokalist i -Kings of Leon). Hvis jeg skulle velge meg en stemme av samme kjønn, så blir det Janis Joplin.
Men jeg kunne faktisk tenkt meg Celine Dions stemme også - den er nydelig, men kanskje akkurat for perfekt til at jeg ville ha satt den på førstevalgsplassen. Men det er mange der ute med en stemmeprakt jeg "misunner", men som ikke huskes her og nå.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 22:43   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hm. Kanskje Martina som sang med Tricky? Jeg driter i pent, men særegenhet henger høyt.

Også hun Beate som sang i Folk&Røvere. Fantastisk.

Martina er noe for seg selv, ja. Hun Beate, er det ikke hun som er/har Beady Belle?

Selv syntes jeg det var vrient å skulle velge ut en. Jeg liker stemmene til bl.a. P.J Harvey, Heather Nova, Laurie Anderson, Rickie Lee Jones, Lotte Lenya, Ute Lemper, Diamanda Galas, Skin og Mazzy Star, men jeg lurte lenge på å velge denne kvinnestemmen:

(Sinead O'Connor)

... men her er hva jeg landet på:

Björk - her med the Sugarcubes - har en fantastisk og ikke minst spennende stemme.

Når det gjelder mannlige stemmer kunne både Sivert Høyems, Nick Caves og Elvis sin stemme vært noe å ha, men jeg velger meg:

Johnny Cash!!!

Sist redigert av ~TM~ : 08-01-09 kl 22:48.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:05   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Mann: David Bowie.
Kvinne: ... ... ... David Bowie.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 11:28   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Kanskje Martina som sang med Tricky? Jeg driter i pent, men særegenhet henger høyt.

Ellers synes jeg Macy Gray har en kul stemme. Også hun Beate som sang i Folk&Røvere. Fantastisk.

Egentlig prøver jeg å finne ut hvem det var jeg sa akkurat dette om for bare noen uker siden.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:48   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Skulle gjerne hatt talentet til Fat Joe og Lill Wayne.

(Kilde:
(Kilde:

)
)
Eller talentet til Magdi Ytreeide Abdelmaguid og Chirag Patel.

Sist redigert av Avelonia : 08-01-09 kl 13:03. Årsak: Legge til gutta
Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:14   #11
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

I dag ville jeg valgt k d langs stemme. I morra kan svaret være et annet.

(Kilde:

)

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:36   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg eeelsker Lisa Ekdahl!

Men om jeg kunne velge, ville jeg nok valgt D'albello.
Vidunderlige damen.

Motsatt kjønn? Robert Plant, kanskje.

Gammel 08-01-09, 13:48   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Men om jeg kunne velge, ville jeg nok valgt D'albello.

Åååh. Flashback til 80-tallet:
(Kilde:
(Kilde:

)
)

Gammel 08-01-09, 11:34   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vibeke Saugestad!

Gammel 08-01-09, 11:49   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Vibeke Saugestad!

Jeg studerte engelsk sammen henne på Blindern. Ergo hadde jeg Crown Imperial Love på hjernen et helt år. Slitsomt.

Gammel 08-01-09, 11:56   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg studerte engelsk sammen henne på Blindern. Ergo hadde jeg Crown Imperial Love på hjernen et helt år. Slitsomt.

Jeg er i gang med den nå, jeg også. Og jeg liker (eller likte, i alle fall) Lisa Ekdahl, altså.

Forresten ombestemmer jeg meg - det er jo disse to man skulle ha vært - Sivert Høyem og Ane Brun:

(Kilde:

)

Denne sangen til Ane Brun er helt fantastisk:

(Kilde:

)

Gammel 08-01-09, 12:40   #17
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg er i gang med den nå, jeg også. Og jeg liker (eller likte, i alle fall) Lisa Ekdahl, altså.

Forresten ombestemmer jeg meg - det er jo disse to man skulle ha vært - Sivert Høyem og Ane Brun:

(Kilde:
(Kilde:

)
)

Denne sangen til Ane Brun er helt fantastisk:

(Kilde:
(Kilde:

)
)

Du har god smak Elin!

Gammel 08-01-09, 12:00   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har ufattelig dyp stemme, men jeg elsker å synge Lift Me, så lenge jeg kan være Sivert Høyem.

Gammel 08-01-09, 12:30   #19
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Renee Fleming

eller Radka Toneff

Gammel 08-01-09, 12:42   #20
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Karen Carpenter og Jeff Buckley.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.