Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 17:18   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?

Jeg tror jeg som konfirmant hadde svart ja for å få sjans til å slippe noe av oppmerksomheten den dagen, men jeg hadde nok angret på svaret mitt i ettertid og syntes det var leit.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:20   #22
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville feiret 7-åringen dagen etter, og servert noe av restene sammen med noe nytt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:44   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke kombinert konfirmasjon og sjuårsdag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:49   #24
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke gjort det. Jeg synes det var ille nok å dele konfirmasjonsdag med min bror. På hans konfirmasjonsdag. (Min var 2 uker før.)

Gammel 08-01-09, 19:52   #25
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kommer ann på konfirmanten. Hadde noen spurt meg da jeg ble konfirmert om jeg ville dele dagen, så hadde jeg lykkelig sagt JA! Men om det er noen som gleder seg til konfirmasjonsdagen sin og til å få masse oppmerksomhet, så hadde jeg ikke spurt.

Gammel 08-01-09, 19:57   #26
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok ikke gjort det. Av hensyn til begge, en bursdag er jo en viktig dag for mange. Og jeg synes konfirmasjonsdagen skal få være litt spesiell uten å måtte dele dagen med et søsken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:02   #27
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke feiret sjuårsdagen samtidig med konfirmasjonen - men det er jo uansett lillebrors bursdag, så pakker ville jeg gitt den dagen. Hovedvekt på konfirmasjon, men ville ikke prøvd å skjule at det var et bursdagsbarn til stede.
Så ville jeg feiret bursdag dagen etter. Det hender jo man har selskapet på en annen dag enn selve dagen, av mindre grunner enn det.

(Den ene gutten min ble forresten konfirmert på min førtiårsdag, men det gjorde vi ikke noe nummer ut av altså).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:04   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg er midt oppi det samme.

Sønnen min konfirmeres på min og min stesøsters bursdag, den 10.mai.
Siden datteren min har bursdag 27 mai, velger jeg iår å slå sammen hennes og min feiring.

En konfirmasjon er en såpass stor dag at den dagen skal sønnen min få ha alene.

Jo, men dere er jo voksne da. Det blir jo litt annerledes.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:07   #29
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Ville ikkje feira dette saman. Begge dagar er jo store, men spesielt konfiramsjonsdagen, som berre kjem ein gong i livet er ein dag mange unge ser fram til. Lillebroren har jo bursdag, og må sjølvsagt få gratulasjonar, men feiringar ville eg lagt til ein annan dag, så begge to får merksemda fullt og heilt den dagen dei vert feira.

Gammel 08-01-09, 20:11   #30
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde ikke gjort det. I vår familie var konfirmasjonen til min eldste bror på bursdagen til min yngste bror, han ble da 12 år. Vi hadde konfirmasjon på lørdag, og bursdag på søndag. Selv om det er praktisk, og selv om de skulle ønske å gjøre det sånn tenker jeg at sånne dager bør man ha for seg selv. Konfirmasjon er jo en dag man bare opplever en gang i livet, så hvordan det blir vet man ikke før dagen er der. Og da er det dumt hvis det viser seg at det ikke var så greit å dele dagen med brorens bursdag likevel. Men bursdagsselskap dagen etter kan du jo stille med et stort restekakebord også.

Gammel 08-01-09, 20:13   #31
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ville ikkje feira dei sammen. Ville lat dei få kvar sin dag.

Gammel 08-01-09, 20:15   #32
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Får nesten ta med at det ikke ville vært veldig fokus på bursdagsbarnet da, bare at de kunne tatt med gaven hans så han fikk de den dagen.
Fokuset ville stort sett vært på konfirmanten, som forøvrig ikke er glad i å få all fokus på seg selv.
Har ikke bestemt meg enda for hva jeg skal gjøre, det er jo lenge til enda (7 juni).
Barnebursdagen for minsten blir nok fredagen før, mandagen etter reiser mellomste på leirskole så det blir litt ekstra med å pakke for han også.

En løsning blir det nok, men hvilken vet jeg ikke enda.
Takker dog for alle innspill.

Gammel 08-01-09, 20:54   #33
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg konfirmerte meg på samme dag som jeg fylte 14, helt greit syns jeg. Fikk dobbelt opp med gaver

Det fikk ikke jeg.

Gammel 08-01-09, 21:22   #34
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville ikke slått konfirmasjon og bursdag sammen. Synes konfirmasjon krever egen dag.

Bursdager har jeg slått sammen flere ganger - samboern min, moren hans, søstern hans og datteren min har bursdag på samme dag nemlig(og datterns lillesøster hos faren).

Gammel 08-01-09, 21:27   #35
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Jeg hadde heller ikke gjort det. Konfirmanten skal få ha dagen sin i fred, mener jeg. Selv om konfirmanten selv hadde vært enig. Men, jeg hadde aldri spurt.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, men faren er jo stor for at konfirmanten
1) føler seg litt skviset eller føler at h*n må være snill og si ja
2) oppriktig tror at det er en god idé, men skjønner på selve dagen at dette ikke var noen god idé likevel

Men det kan jo også selvsagt hende at det er ett fett for konfirmanten. Sønnen min hadde neppe brydd seg så mye om å måtte flytte dag / dele dagen med andre, men jeg synes likevel ikke at det er noe man trenger å utsette en konfirmant for.

Gammel 08-01-09, 22:01   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Voksenbursdag lørdag, og konfirmasjon søndag. Jeg ville ikke slått sammen selskapene.

Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 22:03   #37
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville ikke slått det sammen. Men som regel har man masse kaker igjen etter konfirmasjoner - hva med bursdagsfeiring dagen etter?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 22:56   #38
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

For meg ville det vært helt utenkelig å slå sammen disse to feiringene.
Av hensyn til begge, ikke bare konfirmanten.

En 7 åring syns det er stor stas å feire bursdag, men en konfirmasjon er tross alt en større dag. Så like mye at konfirmanten blir litt tilsidesatt syns jeg det blir feil for 7 åringen og som unektelig vil trekke det korteste strået denne dagen. De fortjener hver sin feiring, det er min mening.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 00:24   #39
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville heller ikke slått sammen dagene.
Syns begge dagene fortjener hver sin feiring.
Syns forøvrig det er helt greit å slå sammen bursdager.

Gammel 09-01-09, 09:27   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke slått det sammen.
Synes begge to burde få dagen sin i fred. Spesielt siden det er konfirmasjon.

Vi har dog slått sammen ungenes bursdag et par ganger for ene siden av slekta. De har tre uker mellom seg og det blir rimelig intenst med bursdager en periode i februar/mars.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.