Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 19:18   #1
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?

Veldig fornøyd! Acsas rygg trenger myke senger, mens min trives best rett på gulvet. Med dobbel tempur-madrass har vi faktisk en seng som fungerer for oss begge!
Anbefales til alt annet enn turbruk, til tross for prisen.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 11:16   #2
atlped
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
atlped er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg veide vel ca 40 kg når vi kjøpte den. Jeg ønsker meg en hel tempurseng, men det koster jo en del, og da er det bedre med en overmadrass enn ingenting.

Det har dukket opp et rimeligere alternativ til Tempur, både på madrass og overmadrass. Ca. en tredjedel av prisen. sjekk www.viscostar.no. Har selv en overmadrass derfra, og er knallfornøyd.

atlped er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:13   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Tempurmadrass var av de jeg vurderte da vi skulle investere i en seng god for rygg og bekken. Jeg har hørt at madrassen er litt plundrete i den kalde årstiden, fordi den blir så hard og stiv.

Det stemmer, men det tar ikke lang tid før den er passe.

Sånn reisepute har jeg også tenkt på. Hvorfor husket ikke jeg det til jul?
Jeg hadde med meg Tempurputa ved begge innleggelser i forbindelse med fødsel (lå inne lenge) og fikk Tempurmadrass på sykehuset siste gang (men med plastikktrekk så det var veldig klamt).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:09   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min overmadrass er fra midten av nittitallet. Det går an å bare kjøpe overmadrassen slik jeg har gjort. Da kaster man ikke bort store forumuer om det ikke faller i smak.

Mannen min har vanlig overmadrass og han ligger på min side når jeg ikke er hjemme.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:10   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker tempurputa mi, og ønsker meg tempurmadrass.

Kiropraktoren jeg gikk til en gang i tiden hadde tempurmadrass på hytta, for der skulle han virkelig slappe av, så der satset han virkelig på komforten, sa han.

Gammel 10-01-09, 19:14   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best mediummadrasser. Det med fasthet på madrass avhenger vel også veldig av vekt?

Det som er spesielt med senga vi har er at den skal passe alle vekttyper, dvs. opp til 140 kg. Geleén skal tilpasse seg slik at det blir riktig trykk uansett vekt. Den har iallefall vært helt super for meg, merker stor forskjell på avlastningen når jeg f.eks legger meg over i en forholdsvis ny og god IKEA-madrass vi har kjøpt.

Gammel 10-01-09, 19:17   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips.

I følge vekt skulle jeg visst hatt en mykere madrass enn det jeg føler er best.

I det siste har jeg følt at ryggen min får hvilt seg bedre på hotell enn når jeg sover i egen seng. Det må da være et tegn på at jeg trenger ny madrass.

Gammel 10-01-09, 19:19   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DM: Jeg så at det var -30 % på sånne rammemadrasser fra Tempur nå.

Gammel 10-01-09, 20:40   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er egentlig ikke noe svar da på HI sitt spørsmål.

Jeg sliter fortsatt med bekkenet og har gjort det siden jeg ar gravid med eldste.
Nå har jeg en myk seng med sånn latex madrass øverst (tror det er det)
Den former seg perfekt etter kroppen min og for første gang på lenge sover jeg godt om natta.
Før jeg fikk denne sengen måtte jeg gjerne et par ganger i måneden vekke eksen (vi ar gift på den tiden) for å få han til å snu meg. Jeg hadde havnet på siden og alt låste seg totalt for meg.

Gammel 10-01-09, 21:26   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk låne en tempurmadrass for å prøve om det var noe for meg. Det var det ikke. Jeg fikk ikke sove i det hele tatt og var lykkelig da jeg leverte den tilbake. Nå skal det sies at jeg er magesover og det er sikkert ikke det ideelle når man har tempurmadrass.

Gammel 10-01-09, 21:32   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg mente bare at Tempur er styggdyrt, og at er kjent for å ha en egenvekt som bly bare litt mer uhåndterlig og for å ikke kunne brettes uten skade, så som liggeunderlag på telttur er det nok et spektakulært dårlig valg. Men i alle andre henseende er det et glitrende madrassmateriale som jeg anbefaler på det varmeste i alle senger som står stort sett i fred. Burde jeg ha lest tråden?

Sånn ja. Kan det ikke brettes uten skade? Jeg har foreslått telttur for mannen med tempuren. Han nekter. Men jeg så forresten på lenken LilleT har at de har et reisesett som "bare" veier 7 kg. Jeg husker når tempuren vår kom, så hadde de levert den hos naboen istedet og HP var ute på jobb, og jeg med vond rygg, og SÅ utålmodig bakset meg avgårde med den steintunge pakken nedigjennom bakken.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg fikk låne en tempurmadrass for å prøve om det var noe for meg. Det var det ikke. Jeg fikk ikke sove i det hele tatt og var lykkelig da jeg leverte den tilbake. Nå skal det sies at jeg er magesover og det er sikkert ikke det ideelle når man har tempurmadrass.

Jeg får til å sove på magen på den når jeg har en pute under magen.

Gammel 10-01-09, 21:33   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tempur kan "knekke" hvis den brettes, den må rulles.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:34   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Tempur kan "knekke" hvis den brettes, den må rulles.

Kan man merke det, eller se det om det er skjedd?

Gammel 10-01-09, 21:35   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke, jeg har ikke prøvd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 11:36   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en møkkarygg og sov tidligere på Tempur-madrass, helt fantastisk. Den måtte jeg venne meg til, føltes egentlig verre den første uken eller så, men så ble det rent paradisisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 16:07   #16
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har en møkkarygg og sov tidligere på Tempur-madrass, helt fantastisk. Den måtte jeg venne meg til, føltes egentlig verre den første uken eller så, men så ble det rent paradisisk.

Ja man trenger å ligge seg inn på den. Men etterpå… Åh aldri mer annen madrass.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.