Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Familiebilder på veggen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 20:36   #21
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Familiebilder på veggen?

I trappehuset (heter det virkelig det i en "vanlig" bolig?) henger brudebilder av mine to sett med besteforeldre, et bilde av morfar og et bilde av farmor, brudebilde av mine foreldre, samt et barnebilde av min mor. Fra min manns side har vi dessverre bare brudebilde av hans foreldre. Alt i sort/hvitt.

I stua henger vårt (store) brudebilde (som kanskje byttes ut med et familiebilde en gang) og diverse bilder av gutta. I tillegg henger det også et bilde av min 6 mnd gamle nevø som vi fikk til jul.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:39   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

vi har babybilder av ungene i stua, og et bilde av eldstemann i trappeoppgangen. Det bildet er i grunnen i største laget. Så har vi litt småbilder i gangen og trappeoppgangen oppe ved soverommene. Jeg synes familiebilder er koselige, og skal ha flere i den trrappeoppgangen oppe når jeg bare får ut finger'n, vurderer å kjøpe like rammer slik at det blir en form for helhet der. Enten det eller så må jeg ha veldig forskjellige rammer. Det vi har av kunst er det stort sett familie som har laget, det synes jeg også er koselig. Med unntak av et skrekkelig stygt bilde vi har over sofaen - det er et veldig bonderomanitsk bilde som er en kopi av etellerannet, vi har bare ikke funnet noen høvelig erstatning ennå.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:43   #23
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

På eine veggen i stova henger det nokre bilder av ungane.

Henger nokre rammer med plass til fleire bilder på veggen ved trappa. Der må det fiksast litt snart. Irriterer meg kvar gong er går i trappa og ser at det mangler nokre bilder der enno

Gammel 11-01-09, 20:44   #24
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

For øyeblikket har vi ikke bilder oppe i det hele tatt, men etter hvert henger vi vel opp bryllupsbildet vårt og noen bilder av guttene. Regner med at vi fyller opp veggene mer hvis vi en gang i tiden får barnebarn.

Foreldrene mine har bilder av både oss ungene og barnebarna, og så har de en "anevegg" med arvebilder av en del av pappas tipper i rekke flere hundre år bak i tid. Det er litt stilig synes jeg, men passer ikke i alle hus. Vi spøker med pappa om at han også må la seg male så han kan få plass på aneveggen en gang. Broren min gleder seg ikke så veldig til han skal arve.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:47   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Sånne voldsomt digre forstørrelser av brudebilder og slikt synes jeg som oftest br litt harry.

Jeg er enig og synes vårt er altfor stort. Men det henger nå der, jeg har lyst å henge det på soverommet eller i kjellerstuen, men mannen er ikke enig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:50   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi knapt nok bilder opp av noen, men jeg kjenner at trappeoppgangen er en fin plass å ha bilder av familie og sånn. Tror jeg skal ha det som prosjekt jeg.

Gammel 11-01-09, 20:56   #27
Skvetten
Passiv

Standard

Nei det har vi ikke.
Før i verden da vi hadde stort hus hadde vi det. Da var det meg og Plutten, slekten på min side av familien tilbake til oldeforeldrene. Det rare er at jeg egentlig ikke liker sånne familievegger så jeg er i grunnen glad vi ikke lengre har plass til det.

Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:59   #28
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en vegg i stua hvor jeg har 1 års bildene av ungene og brudebilde av oss henger også oppe.
Så har jeg en vegg i gangen hvor jeg har hengt opp noen små bilder og der har jeg brudebilde av mine foreldre, mine svigerforeldre, min mormor og morfar, barnebilde av mannen, og noen av besteforeldrene hans.

Gammel 11-01-09, 21:10   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har en del i trappeoppgangen, og et par i stua. Ellers er det mest av barna. Har brudebildet av foreldrene mine + brudebilder av mine besteforeldre + mine foreldres konfirmasjonsbilder. Har også fått tak i et gammelt bilde av stedet min farfar kom fra (som etternavnet mitt kom fra), og dåpsbildet av pappa. Har i album og digitalt liggende veldig mange gamle bilder som jeg har skannet inn når jeg er hjemme nordpå. Og mer skal det bli.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 21:23   #30
Røsslyng
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har etter nøye granskning funnet ut at jeg synes familiebilder på veggen er koselig. Foreløpig har vi et stort bryllupsbilde av oss og ettårsbilde av gutta i stua. Har noen bilder av barna i kjellerstua og noen på veggen i trappa. Har planer om å få flere på veggen i trappa og gangen oppe.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:09   #31
Lille Blomst
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lille Blomst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har ingen familiebilder på veggene her. Men har planer som å ta bilde av alle tre barna sammen. Da skal det forstørres (ikke så alt for stort) og henges opp på kjøkkenet.
Liker ikke så godt sånne STORE bilder på veggen jeg heller.

Lille Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:11   #32
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har familiebilder i små rammer jeg har arvet fra moderen av foreldre, besteforeldre, søsken, barn og nieser/nevøer på pianoet .

Gammel 17-01-09, 22:19   #33
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Vi har mye familiebilder hengende rundt omkring i hele huset.
Noen bilder av nieser og nevøer, ellers er det mest av våre egne barn.
I kjellerstuen har vi en bildevegg, og oppe på stuen henger det et stort bilde av hvert av barna. Ellers er det småbilder litt overalt. Synes det er koselig, jeg.

Gammel 17-01-09, 23:00   #34
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke så veldig glad i at fotografier av familiemedlemmer står fremme. Pr. i dag har vi 2 bilder av barna tatt av fotograf, de står på TV-benken. Det holder, synes jeg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 23:26   #35
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Vi har begynt på en familiebildevegg i stua, med bilder av poden og familien hans. Noe er nye bilder, annet er fra vi var små (scannet og forstørret). Så lenge det er gode fotografier (og selvfølgelig nydelige motiver ) og fine rammer synes jeg en slik ramme-collage kan være et dekorelement i seg selv.

Gammel 21-01-09, 22:46   #36
Strilajento
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2008
Strilajento har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har hatt før, og skal ha igjen når gangen er ferdig, en samling bilder i forskjellige størrelser med ca like rammer i et system på ene veggen i trappa. Synes det er fint. Ellers har vi ingen fotografier i stuen o.l.

Strilajento er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:54   #37
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Ja vi har mange familiebilder på veggene. Har to stuer pluss ei lita spisestue og dermed en del vegger. Vi bor i et gammelt hus og da synes jeg det passer med en del bilder. Ønsker meg mer system her og der, men det tar tid å få det til.

Gammel 26-03-09, 23:21   #38
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Gammel tråd, men..

Dere som har familiebilder; har dere forskjellige bilder i forskjellige størrelser og rammer?
Jeg trenger sårt inspirasjon. Vil gjerne henge opp bilder av mine kjære og nære, men så vil jeg ha litt "system" i det.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 08:35   #39
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Limboline: Vi har både farger og svart-hvitt-bilder i forskjellige størrelser, men i relativt like rammer. Alle våre rammer er sånne "bestemorsrammer" i metall.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 08:36   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har noen få familiebilder i en hylle, men når vi en gang i tiden får pusset opp stua har jeg planer om å gjøre litt mer utav det.

Store fotografbilder fra bryllup, barn og familiebegivenheter kommer aldri til å finnes hos oss. Jeg liker bedre å bruke hverdagsbilder. Både jeg og mannen sysler litt med hobbyfotografering og da kommer det innimellom gode blinkskudd.

Dette var jo en gammel tråd, jo.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 27-03-09 kl 08:39. Årsak: Så at tråden var gammel.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.