Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 12:29   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Jeg kunne ikke levd sånn. Jeg må ha dusj og strøm på hytta til og med.

Skulle gjerne hatt noen av strikkaplagga til guttungen deres da.

Gammel 18-01-09, 22:44   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Der ingen skule tru at nokon kunne på (Nrk)

Huset mitt er til salgs snart.
6 km til nærmeste matbutikk. Vann fra egen kilde.
Låve med plass til dyr har vi også. Naust og båt, 150 meter til sjøen.

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:44   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Og hvorfor flytter du?

Gammel 18-01-09, 22:50   #4
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Og hvorfor flytter du?

Mest sannsynlig til OSLO, eller omegn

Haha, jeg syntes det sto hvor jeg skulle flytte.
Altså - jeg flytter fordi det ikke lar seg gjøre å bo der rent logistikkmessig. Ikke hvis jeg vil jobbe - og det vil jeg jo
Dvs - jeg vil jobbe på et sykehus, og det er umulig rent tidsmessig i forhold til barn, for pendling 5-6 mil hver vei hver dag tilsier at jeg ikke får verken levert eller hentet i bhg/SFO.

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:06   #5
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Gammel 18-01-09, 22:49   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så hele programmet og satt egentlig bare og tenkte huff, huff... At de har lyst og greier å leve på denne måten er vel en ting, men jeg hadde aldri villet leve så primitivt. Jeg fikk litt vondt i magen ved tanken på den lille gutten som labbet rundt der alene med foreldrene, men vi så jo selvsagt bare en brøkdel av livet deres.

Gammel 18-01-09, 22:51   #7
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg så programmet og ble imponert. De hadde en slik ro over seg, virket det som. Ville ikke likt utedusjen om vinteren, eller hva med vaskemaskinen som en måtte sykle for å få i gang. Ellers så virket hun veldig bevisst på sine valg og stod for dem. Mulig jeg kunne levd slik i noen år, men hadde ikke gått slik gammeldags kledd.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:56   #8
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne ha klart det. Men jeg måtte hatt internettilgang, TV, og muligheter for varm dusj.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:19   #9
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg kunne ha klart det. Men jeg måtte hatt internettilgang, TV, og muligheter for varm dusj.

Ja, lurer på hvordan de gjør det på vinteren, om alle tre bader i den baljen som minstemann hadde i klippet fra sommeren...

Jeg blir forresten imponert. Imponert på samme måte som at noen frastår fra snop, alkohol, slutter å røyke og velger bort å ha bil.

Gammel 18-01-09, 22:57   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gøy å se på, men jeg hadde kjedet livet av meg om jeg skulle levd så isolert som mange av de gjør....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:26   #11
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dere som forlokkes av et slikt liv... Hva er det som frister?

Behovet for å velge helt annerledes?

Gammel 18-01-09, 23:28   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg ble overrasket over at de ikke serverte hjemmebrygget øl. Ølbokser passet liksom ikke inn i bildet.

Det slo meg også. Såpe og garn og kjøtt og melk og hva-har-du, men å brygge øl? Nei det blir for komplisert.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:29   #13
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ble veldig imponert, men innser jo fort at jeg aldri hadde orket å leve sånn. Ikke fordi jeg er for urban, men fordi jeg er for lat.

Gammel 18-01-09, 23:29   #14
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Standard

For min del er det vel det med å klare seg selv. De som lever slik har ervervet seg kunnskap om de virkelig viktige tingene, hvordan skaffe seg mat og lignede. Og så det at det virker ut til å være utrolig lavt stressnivå.

Og så har jeg sett mye Emil i Lønneberget opp gjennom årene, så jeg har nok et overdrevent romantisk bilde av hvordan det skulle være.

Gammel 18-01-09, 23:30   #15
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg har behov for å være annerledes altså. Jeg tror jeg ville kjent mer på hva familien og vennene mine ville trodd om meg om vi brøt ut og startet et liv som i programmet.

Gammel 19-01-09, 18:56   #16
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Og så har jeg sett mye Emil i Lønneberget opp gjennom årene, så jeg har nok et overdrevent romantisk bilde av hvordan det skulle være.

For meg blir Emil i Lønneberget Science fiction i forhold til det livet de folka der levde.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:31   #17
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Naturen, roen og tilfredsheten. Ikke ta noe høytidlig, men leve i pakt med naturen. Jeg kunne faktisk tenke meg å levd slik, men ikke hele livet. Noen år ville vært en opplevelse.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:40   #18
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Naturen, roen og tilfredsheten. Ikke ta noe høytidlig, men leve i pakt med naturen. Jeg kunne faktisk tenke meg å levd slik, men ikke hele livet. Noen år ville vært en opplevelse.

Eller bare noen uker for min del. Ville lært utrolig mye av det.
Og kanskje det ga mersmak!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:39   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I den grad det fristar så er det tanken på å oppleve å meistre kvardagen utan å vere avhengig av forbrukskjedet som samfunnet er bygd opp rundt. Samfunnet har jo etter kvart vorte så logistisk lagt opp at sjølv små uventa problem kan skape store konsekvensar for folk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:54   #20
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

I den grad det fristar så er det tanken på å oppleve å meistre kvardagen utan å vere avhengig av forbrukskjedet som samfunnet er bygd opp rundt. Samfunnet har jo etter kvart vorte så logistisk lagt opp at sjølv små uventa problem kan skape store konsekvensar for folk.

Der satte du ord på det jeg mente. Tenk å virkelig bare klare seg selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.