Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere svensk musikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-06, 12:08   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cornelis Wresvijk

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 03:47   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Cornelis Wresvijk

Vreeswijk....

Gammel 21-09-06, 12:12   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Yngvie Malmsten?

Gammel 21-09-06, 12:58   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jan Johansson "Jazz på svenska" og "Jazz på ryska" er nydelig. Den har vi i bilen til stor glede for oss alle tre .

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:14   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hører bare på Kent.

Gammel 21-09-06, 13:15   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 12:16   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, svenskene har masse god musikk.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:29   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg hører mye på svensk musikk. Lars Winnerbäck er en av mine favoritter. Kan man kalle han en moderne utgave av Cornelis Wresvijk, tro? (Nå tramper jeg antakelig Kasia på tærne ... ). Jeg elsker Imperiet! Jeg er gammel kent-fan, men liker ikke det de har gjort etter Hagnesta Hill.

Gammel 24-09-06, 00:13   #9
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Svenskene er superbra på å lage musikk og det går da ikke an å ikke nevne ABBA i en sånn her tråd?!!!?

Ellers er jeg veldig glad i Marie Fredrikson (Tro, en tid som vår, hus ved havet, sparvöga og mye mer .- hun er best på svensk), Lisa Nilsson, Niklas Strömstedt, Thomas Ledin, Peter Jöbäck. Likte veldig DaBuzz også.

Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 01:09   #10
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Vi är pojkarna som busar....

Tja, jeg har hørt mye på Tomas Ledin, Orup, Anders Glenmark Björn Skifs....

Og så favorittsangen
Du kom till mej, våren var som vackrast när du kom till mej, och om jeg vetat det jag vet nu när du fanns hos mej...nu är det för sent..

Og så klarer jeg ikke å huske hvem som synger den

Gammel 28-06-07, 23:17   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Og så favorittsangen
Du kom till mej, våren var som vackrast när du kom till mej, och om jeg vetat det jag vet nu när du fanns hos mej...nu är det för sent..

Det er favorittsangen det ja!
Og det er Nicklas Strömstedt...

Gammel 28-06-07, 23:37   #12
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Og så favorittsangen

"Sista morgonen" - åh du store den er fin! Og bringer frem de vakreste minner fra en sommer i Sandefjord da jeg var 15 og min 18-årige helt sang den for meg i måneskinnet på brygga

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 23:43   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

"Sista morgonen" - åh du store den er fin! Og bringer frem de vakreste minner fra en sommer i Sandefjord da jeg var 15 og min 18-årige helt sang den for meg i måneskinnet på brygga

Og jeg sang den i UKM et år.
Elsker den sangen!

Gammel 28-06-07, 23:57   #14
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og for dere som ikke har hørt skikkelig på teksten, se på

(Kilde: youtube.com)
= og HØR!

(Fant dessverre ikke Niklas, men teksten er jo den samme)

Sist redigert av Beathe : 29-06-07 kl 00:10. Årsak: Byttet link :)
Gammel 29-06-07, 00:11   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Og for dere som ikke har hørt skikkelig på teksten, se på

(Kilde: youtube.com)
= og HØR!

(Fant dessverre ikke Niklas, men teksten er jo den samme)

Jo, men det er jo en "Idol-versjon" som mangler hele verset om "den sommaren" og siste broa der "det händer att jag går förbi huset som du bodde i"...

Men det er en vakker, vakker tekst med en nydelig, sår melodi.

Her er teksten:

Du kom till mej
våren var som vackrast när du kom till mej
och om jag vetat det jag vet nu när du fanns hos mej
nu är det för sent

Förelskade
satt vi på balkongen och berusade
vi delade enn flaska till og älskade varandra till sömns

och när vi vaknade var rummet ljust
och gatan utanför var lika
full av liv och rörelse
som jag
Och i en säng på tredje våningen
drack vi te med mjölk och honung
du hade en gitarr og jag
spelade, du dansade

Den sommaren
vi åkte ut på Lidingö och hem igen
och körde på en fågel och begravde den
nånstans vid en sjö

När hösten kom
sa du att nu känns det som det börjar om
Men jag var bara tyst och tom
när hösten kom
och sommaren dog

Men det händer att jag går förbi
huset som du bodde i
det händer att jag ser dej då och då
vi trodde att vi fattade
vi blundade och skrattade
vi tog allting vi kunde få
jag undrar vad vi tänkte på

Den morgonen
jag minns dej där i fönstret sista morgonen
det hände nåt på natten
och på morgonen
var allting förbi

*gåsehud*

Gammel 29-06-07, 00:18   #16
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jo, men det er jo en "Idol-versjon" som mangler hele verset om "den sommaren" og siste broa der "det händer att jag går förbi huset som du bodde i"...

Jeg fant ut det ganske fort, så jeg endret linken (Håpet jeg var rask nok og at ingen merket det...)

Gammel 24-09-06, 01:10   #17
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Ja, det var jo Niklas.....

Gammel 24-09-06, 03:38   #18
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Er litt opp og ned hva jeg hører på, men liker Kent, Cornelis Vreeswijk, Eva Dahlgren, det er de jeg kommer på nå.
Carola er artig på fest, da selvsagt de gode, gamle - Främling, Fångad av en Stormvind osv.

Gammel 24-09-06, 09:36   #19
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

For min del er det ABBA som er aller størst. Jeg var sju år da de vant Grand Prix, og da var det gjort. Nå, 32 år senere, er jeg fortsatt like glad i dem.
Så det så.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 11:33   #20
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

For min del er det ABBA som er aller størst. Jeg var sju år da de vant Grand Prix, og da var det gjort. Nå, 32 år senere, er jeg fortsatt like glad i dem.
Så det så.

Joda, Abba må nok nevnes når man snakker om svensk musikk. Jeg har en "Gold" plate som jeg spiller nå og da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.