Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du fornøyd med boligen din?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 11:10   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg er veldig fornøyd. Vi flyttet inn for snart ti år siden, i et lite hus i enden av et sentrumsnært byggefelt. Har friareal på to sider av tomta, og stor tomt. Etterhvert har vi bygd garasje, og et påbygg på 80 kvadrat. Nå er huset stort,men ikke for stort, og veldig praktisk. Mangler oppussing av stua, da er alt tatt. (OG da er det vel å begynne med oppussing igjen. )

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:17   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Veldig fornøyd med huset og utsikten. Om jeg skal klage på noe, er det at kjøkkenet kunne vært to kvm større. Hater tomta.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:19   #3
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Nei. Huset er helt ok. 3 soverom, stue, kjøkken, bad, vaskerom og innvendig bod. Liten hage.

Men vi bor her bare midliertidig da, til det dukker opp noe annet. Har flyttet tilbake til hjemstedet vår, her er det ikke så mange hus som selges. Så når dette dukket opp så kjøpte vi det for å ha et sted å bo, og vi venter, og venter, på et større hus. Ønsker meg et hus med minst ett soverom ekstra og en stue ekstra. Mulig vi rett og slett må bygge det selv, det er nemlig en flott beliggende tomt vi kunne tenke oss.

Gammel 21-01-09, 11:31   #4
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke fornøyd ennå, men skal bli stadig bedre (vi har bodd her i ca. ni måneder og brukt ganske mye av den tida på å bli foreldre). Holder på å legge parkett i stua akkurat nå; etterhvert skal det samme skje i de fleste andre rom (der det ligger laminat nå). Og så skal det males og flikkes litt, osv.

Gammel 21-01-09, 11:33   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

OMG! Bor du i et stort gult hus omringet av en stor park sentralt i Oslo?

Haha - det var gult før....

Neida, det er et ganske vanlig hus fra 1969. Men det er stort og med mye vinduer og dårlig isolasjon og jeg liker å ha det varmt inne. Også er det sentralfyr, og med høye oljepriser blir det da innmari dyrt å holde det varmt.

Også ligger det åpent så all vind treffer det - det har mye å si når isolasjonen ikke er all verden.

Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 16:28   #6
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg er ikke det. Vi er veldig fornøyd med beliggenheten og naboene, men selve huset er vi ikke fornøyd med. Mye av det vi er misfornøyd med er selvsagt ting vi burde ha forutsett ville bli upraktisk, men vi var vel litt blendet av den utrolig kule fasaden på huset.

Det vi er mest misfornøyd med er soverommene, eller plasseringen av disse.
Vi bor i et rekkehus på 4 plan, og i og med at huset bare er 143 kvm så sier det seg selv at hvert plan ikke er så veldig stort.
Soverommene er spredd rundt i hele huset, noe jeg synes er et stort minus når en har små barn.
Vi har et soverom i kjelleren, et soverom og et kontor/lite soverom i første etasje og et soverom i tredje etasje. Når en har tre unger som helst skal ha sitt eget rom, så blir det vanskelig å løse på en måte som ikke er for risikabel med tanke på brann.
Foreløpig har vi løst det slik at guttene deler soverommet i første, minsta har soverom på kontoret i første og vi ligger i tredje etasje. Ikke optimalt det heller, men jeg tror det er den beste løsningen.

Ellers så er vi supermisfornøyd med at det kun er ett do, og det ligger i første. Veldig lite praktisk for meg som ligger i tredje og gjerne er på do et par ganger i løpet av natten. Vi har muligheten til å sette inn et do på vaskerommet i kjelleren, men det hjelper meg veldig lite siden jeg ligger helt på toppen.

Stue og kjøkken ligger i andre etasje, i en åpen løsning. Vi er forsåvidt fornøyd, men kunne tenkt oss en mye større stue.

Ellers så er det mange små feil på huset, vi kjøpte det nytt og forventet vel egentlig å få levert et mye bedre produkt.
Gulvet får store hakk bare en mister en gaffel på gulvet, og ser ikke ut nå etter knappe 2 år.
Malingen er av billigste sort, og er skjoldete flere steder. Dette har vi klaget på og vi har fått malt opp store deler av huset på nytt, men det ser fremdeles ille ut.
Vinduskarmene er voldsomt skjeve, noe som gjør at lamellene ikke henger fritt i hele vinduet. På sidene henger de fint, men på midten rører de vinduskarmen og kan ikke snues. Vi har klaget, men fikk beskjed om at det ble for mye arbeid å gjøre noe med det. Da måtte de ta ut vinduene og skifte alt, visstnok. Jeg føler at vi bør få en eller annen kompensasjon uansett, men vet ikke helt hva jeg kan be om. Kjipt er det ihvertfall å bruke nærmere 20.000 på lameller, og så henger de ikke som de skal.
I tillegg hadde de "glemt" å legge inn alle strømpunktene vi skulle ha. Vi hadde tegnet inn hvor vi skulle ha lamper og ville ha disse rett ut av taket sånn at vi slapp fullt av ledninger i taket, men de hadde rotet bort tegningene og dermed glemte de dette. Flere stikkontakter manglet også, og det er rimelig kjedelig når vi hadde gitt klar beskjed om hvor de skulle være.
Som "kompensasjon" kom det en elektriker etter en måned og monterte lampene i taket for oss, men da med synlige ledninger. Synes ikke akkurat det var mye til kompensasjon.

Ja, vi er visst misfornøyde med ganske mye, vi.

Gammel 21-01-09, 22:36   #7
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

alle som noensinne har bodd i blokk, spesielt med barn, vet hvor jævlig det er. Heldigvis skal vi flytte.

Du har visst bodd i feil blokk, med feil naboer?

Vi bor i blokk, med barn, og stortrives!
Har ikke fått tid til å pusse opp så mye det året vi har bodd her, tatt badet og hengt opp noen flere skap på kjøkkenet, men det er vårt og det er nesten 20 kvm større enn der vi bodde før. Vi er begge oppvokst i villa på landet, og til tider hadde det vært kjekt med en liten hageflekk (og en ekstra bod eller noe til akebrett/vogn etc.) men vi er fornøyd med vår deilige 3 roms, minibalkong og alle parkene i byen som vår tumleplass.

Gammel 22-01-09, 11:00   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

NEI! Vi bor i blokk. Jeg trenger vel ikke å si så mye mer, alle som noensinne har bodd i blokk, spesielt med barn, vet hvor jævlig det er.

Neida. Vi har bodd i blokk i tretten år, de siste seks med barn, og synes det er helt OK. Det hadde vært fint med uteplass, det er sant, men jeg synes det er veldig greit å ikke ha ansvaret for et hus fra tak til kjeller. Hvis man har noenlunde greie naboer (og det har vi hatt hele tiden), er det helt fint å bo i blokk, synes jeg.

Med det nye barnerommet, "biblioteket" og det nyoppussede badet er jeg i stor grad fornøyd med boligen vår, ja, selv om den gjerne kunne hatt et rom eller to til. Leiligheten er fireroms etter at vi delte av den ene stuen så vi fikk et lite barnerom, og den er 86 kvm netto, så den er forsåvidt ganske stor, men vi har ganske mange hyller med ting, så det er ganske fullt likevel.

Gammel 21-01-09, 11:10   #9
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Veldig fornøyd. Me bur i stor einebolig med utleigedel me leiger ut no og skal bruke sjølv til ungane når dei blir store. Da åpner me opp så den blir ein del av huset men ungane kan bruke eigen inngang når dei er ungdommar om dei vil.
Det einaste eg ville forandra på var å ha vaskerommet her oppe og ikkje i kjellaren. Men det går greit.
Stooor hage (1,8 mål tomt) og ingen veldig tette naboar, er hus rundt men ingen som ligg tett i kvarandre. Ingen av oss ønska å bu i tett tett boligfelt, rekkehus eller leilegheit så dette er perfekt for oss.

Sist redigert av Zip : 21-01-09 kl 11:15.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:21   #10
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ikke spesielt fornøyd, men nå skal vi snart flytte. Bygger nytt!

Dette huset er for lite. Badet er knøttlite, håpløst trangt! Entreen er også liten, med fire dører i. Ikke plass til å sette fra seg noen ting. (Eller, det blir jo gjort, og da blir det straks veldig rotete.)

Det nye huset tror jeg vi skal bli fornøyd med, det blir iallefall stort nok!

Gammel 21-01-09, 11:25   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

90% fornøyd. Det er et stort hus og det har tatt lang tid å få bodd seg inn og utnyttet huset på en bra måte. Og få til møblering og bilder og sånt.

Nå trenger vi bare et større inngangsparti, så nærmer det seg.

Gammel 21-01-09, 11:30   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

90% fornøyd.

Bare 90 %!? Himmel, du har jo verdens lekreste hus.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:45   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Takk. Men man ser ting litt mer når man går og gnurer. Eller når man snuble i støvler for ørtende gang. Nå er lillegangen midt i gangsonen, et sted man må gjennom uansett hvor vi skal. Og det blir så rotete.

Gammel 21-01-09, 11:50   #14
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Det kommer seg, det gjør det virkelig.

Vi kjøpte huset i 2005,vi falt for tomten og tenkte at resten kan vi ta etterhvert. Vi har laget et nytt bad, vaskerom og har pusset opp 1.etsaje med 3 soverom. Vi mangler kjøkkenet, men i det store og hele er vi veldig glad for å bo her. Og beliggenheten er det beste.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:35   #15
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg er fornøyd og blir stadig mer fornøyd. Helt fornøyd blir jeg når roterommet endelig blir barnerom, og vi får byttet ut kjellertrappa og pusset opp trapperommet og lageret nede (skal bli arbeids/gjesterom).

Og så blir jeg om mulig enda mer fornøyd når vi om 4-5 år hiver ut hybelboerne i sokkelen og dermed får stor kjellerstue, ekstra soverom, ekstra bad og nytt inngangsparti.

Gammel 21-01-09, 11:41   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, jeg er fornøyd med huset. Det er lite, men har god planløsning.

Gammel 21-01-09, 11:47   #17
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Delvis. Jeg skulle gjerne hatt flere kvadratmeter, men det er uoppnåelig med vårt budsjett når vi vil bo innenfor bygrensen i Paris. Vi har pusset opp andre etasje (bad og soverom) og laget takterrasse, og er veldig fornøyd med det vi har gjort her. I første etasje har vi stue og kjøkken som jeg ikke er fornøyd med, spesielt kjøkkenet er helt forferdelig. Dessverre har vi ikke penger til å pusse opp første etasje på lenge, hvis jeg ikke vinner i lotto (og siden jeg ikke spiller er det veldig lite sannsynlig), så jeg må nok leve med det fæle kjøkkenet mitt en stund til.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:47   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

90% fornøyd.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Tenkte det samme.

Jeg er ganske fornøyd med huset vårt, men det har forbedringspotensiale. Noe har vi planer om å gjøre noe med om et par år, mens andre ting bare får være som de er. Det har tatt tid å bo seg inn i huset, akkurat som med Polyanna, men det kommer seg. Det beste med huset er at vi har god plass til gjester, noe som gir oss rom til å ha foreldre på besøk over lengre tid uten at vi klikker. Den største ulempen med huset som det er nå er nok at vaskerommet er nede i kjelleren, og der er det kaldt og ukoselig og ikke minst langt å gå. Det har vi planer om å få fikse om noen år, må bare spare litt penger først.

Gammel 21-01-09, 11:45   #19
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Huset vårt er alt for lite til oss. Men, utenom det er jeg fornøyd.

Gammel 21-01-09, 22:24   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ganske fornøyd ja. Skulle bare mangle siden vi nettopp flyttet inn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.