Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The boy in the striped pyjamas

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-09, 12:32   #1
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: The boy in the striped pyjamas

Den slutten er noe av det verste jeg har sett... Får vondt av å tenke på det

Gammel 12-07-09, 13:01   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg så halve filmen i går, men må se resten en gang jeg ikke er så hormonell.

Gammel 12-07-09, 13:06   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Begynte å lese boken i går.

Gammel 12-07-09, 16:37   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

En god bok som jeg klart kan anbefale videre! Veldig godt beskrevet fra barns perspektiv. Bør leses til tross for noe utydelig skrift grunnet tårer som kludrer det til. Det er ikke farlig å gråte.

Gammel 12-07-09, 22:11   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte bare se den ferdig i dag, og fytti!

Også slår det meg, den fornektelsen som må ha eksistert på den tida. De kan jo ikke ha vært onde alle sammen, selv om noen med forskrudde hoder stadig rant over av nye ideer. Jeg tenker på den videoen de ble vist, med hvor fantastisk det var i leiren. Og jfr med de fornektelsesteoriene som finnes blandt nynazister i dag - her er det noen få mennesker med stor makt som luller andre inn i forestillinger som ikke er virkelige altså!

Og var de så kuet at de ikke turde si ifra at han var en av dem? Klart de ble banket livskiten utav om de gjorde noe utenom det vanlige, men åh, vondt i magen-følelse! Jeg hadde nesten forventa å se den gamle mannen i folkemengden til slutt (Pavel?), men jeg skjønte jo egentlig at han døde forlengst og at slutten da hadde blitt en helt annen.

Veldig gripende film - jeg kjenner at jeg ikke greier å ta alt innover meg og at den må ses igjen om en stund.

Gammel 13-07-09, 10:02   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Leste boken ferdig i går.
Trist

Gammel 13-07-09, 10:10   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har filmen liggende på pcen, og hadde tenkt å se den i nærmeste fremtid, men nå vet jeg ikke om jeg orker. *sippehøne*

Gammel 13-07-09, 18:33   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette er en av mine favorittfilmer! Trist, men fantastisk gripende.

Gammel 15-07-09, 20:23   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Er det stor forskjell i fortellingen i boken og i filmen?

Gammel 15-07-09, 20:57   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bare å lese de sensurerte delene her er mer enn nok til å fortelle meg at denne orker jeg nok ikke... Jeg er for pysete. (Og strengt tatt sover jeg dårlig nok på nettene som det er...)

Gammel 18-08-09, 20:35   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så denne i går. Utrolig sterk. Og trist.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 23:27   #12
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg så den for noen dager siden. Sjelden har en film skapt slike følelser hos meg. Blikket til Pavel, sorgen til mammaen. Alt.

Gammel 19-08-09, 22:04   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den mest usansynlige filmen jeg har sett på lenge.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 18:00   #14
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Den mest usansynlige filmen jeg har sett på lenge.

Jeg er litt nysgjerrig på om du kan utdype kommentaren din?

Gammel 20-08-09, 22:29   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg er litt nysgjerrig på om du kan utdype kommentaren din?

Nei, det hadde jeg da slett ikke tenkt.
Ok, ser at den ble litt knapp: Tema i filmen, hvis man tenker at den handler om hvor lite som skilte de to guttene og hvor lett det "kunne vært deg" synes jeg er bra. Likevel mener jeg at det er helt usannsynlig at noe slikt kunne skjedd IRL, med tanke på sikkerheten i leirene, beliggenhet etc, etc. Dette ergret jeg meg over, can`t help it.

Gammel 20-08-09, 23:31   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beliggenhet er vel faktisk litt langt unna, ja. Ofte så var jo leirsjefhusene langt nærmere leiren enn dette.

Gammel 20-08-09, 23:55   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Beliggenhet er vel faktisk litt langt unna, ja. Ofte så var jo leirsjefhusene langt nærmere leiren enn dette.

Det er mulig, men at en leirsjef/offiser eller hva han nå var, bodde så tett på leiren, sammen med hele familien sin, med en kone som ikke ante noe, og gikk og dekket bordet mens kremeringslukten sivet inn gjennom vinduene, at sønnen kastet ball og spilte sjakk med en fange gjennom gjerdet i lang tid hver dag, uten at vaktene så han og i tillegg ubemerket kom seg inn i leiren, via et hull han gravde i jorden, og til alt overmål ble gasset sammen med fangene? Sorry, den kjøper jeg ikke. Jeg ser at filmen måtte være, og ende, slik for å få fram budskapet, men en film trenger jo ikke å være sannsynlig for å ha et bra tema eller budskap.

Gammel 21-08-09, 09:03   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uææ jeg skulle ikke lest tråden, det er jo spoiling på høyt nivå her.

Gammel 21-08-09, 09:30   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Uææ jeg skulle ikke lest tråden, det er jo spoiling på høyt nivå her.

Gammel 21-08-09, 09:38   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hehe det er jo min egen feil (selv om du burde brukt spoilertags, fnys). Dessuten tør jeg kanskje se filmen nå som er er forberedt på de vonde tingene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.