Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reparerer dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 09:32   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Raparerer dere?

Nei, det byr meg imot, og for meg er det alkoholisme, hvis man må reparere dagen etter. Hvis noen gjør det en gang i blant på gutte/jentefylletur tar jeg ikke så høytidelig, men jeg selv har aldri hatt behovet, jeg blir dårlig av tanken på alkohol dagen derpå.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:35   #22
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har eg aldri gjort. For meg er det ei prinsippsak på lik linje med ikkje å kjøre samme dag som eg har drukke alkohol, uansett mengde.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:42   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

For å si det sånn så trodde jeg at jeg skulle finne en tråd om å fikse ødelagte ting.

Men jo - jeg har forsøkt å reparere en gang. På Roskilde i 1989 eller noe sånt. Kjempedårlig etter to dager (uttales fire dager) med festing og musikk. Våknet skammelig tidlig siden det var rundt 50 grader i teltet på grunn av sola. Tuslet ut, satte meg på bakken som det ikke var godt å sitte på etter fire dager i skredderstilling, åpnet en varm øl og forsøkte å klemme den ned for å jage formen opp igjen til et minimum. Like dårlig etter to glovarme øl, men da gikk det forbi en med en iskald cola. Det dugget på den.

Jeg løp i retningen han hadde kommet fra og fant Stedet Man Får Kald Cola På Roskilde og var Verdens Lykkeligste Festivalbærte.

Senere den dagen var jeg Det Eneste Edru Mennesket der som så på DAD spille på den orange scenen mens jeg så på en over-speeda fyr i rullestol som av alle mulige ting hadde kjørt seg fast i en grop med sand. Han spolte sand, stoppet og banget litt og spolte videre i en sinnssykt tempo. :mimrer:

Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:45   #24
Strilajento
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2008
Strilajento har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei det gjør jeg ikke, frister lite.

Men hadde nok ikke sagt nei til en Champagne frokost om jeg fikk tilbudet og det passet meg

Strilajento er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:46   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:46   #26
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Nei, jeg reparerer ikke. Blir aldri fyllesjuk, så det har aldri vært et alternativ.

Gammel 23-01-09, 09:47   #27
Strilajento
Fullverdig medlem

Strilajento har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg blir heller aldri fyllesyk, så jeg har jo heller ikke behovet.

Strilajento er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:48   #28
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Vi har vært ofte på hyttetur med en som MÅ ha øl til frokost, og hans kombinasjon av øl og egg får det til å vrenge seg i magen min. Jeg har aldri prøvd å reparere og tror igrunn det hadde gitt meg motsatt effekt.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:49   #29
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er aldri fyllesyk så jeg har uansett aldri følt behov for det.

Gammel 23-01-09, 09:52   #30
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kunne aldri falle meg inn, og jeg er sikker på at jeg ville blitt mye dårligere av det også.

Gammel 23-01-09, 09:55   #31
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reparerer ikke nei. Jeg har gjort det én gang som student da vi var på en tredagers tur, men aldri mer. Jeg brukte en uke på å komme meg etterpå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:56   #32
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ingen reparering her.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:56   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det kunne jeg ikke funnet på, nei.
Kan ikke påstå at jeg har spesielt lyst på alkohol dagen etter en fest.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:58   #34
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det skjedde en gang eller to i en litt hard russetid. Det var vel like mye gimmiken som virkningen vi var på jakt etter. I senere tider har det aldri falt meg inn. I de virkelig senere tider (les siste 4 år) har det vel aldri vært behov heller.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:02   #35
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir også overrasket om dette er veldig vanlig og uproblematisk, for etter min erfaring så er det ofte starten på et problematisk forhold til alkohol, altså en grense man krysser.

Jeg har prøvd å reparere en gang, vi var på "studietur" til Uken i Bergen, utsendt fra Samfundet i Trondhjem og da drakk vi i strekk 4-5 dager, fra morgenen av. Og det funket ganske bra det altså, selv om første ølen ikke var så god.

Gammel 23-01-09, 10:08   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri vært fristet til det, nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:11   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

.
Kan ikke påstå at jeg har spesielt lyst på alkohol dagen etter en fest.

De jeg vet av som reparerer har ikke veldig lyst på alkohol dagen derpå de heller, men de sier at ved å ta et par pils så slipper de unna den verste bakrusen.

Gammel 23-01-09, 10:17   #38
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Er sjelden bakfull, og de få gangene jeg er noe urven dagen etter er virkelig sprit/øl det siste jeg har lyst på! Egg, bacon og cola, eventuelt melk og knekkebrød er derimot fine ting.

Eller hvis noen kan finne oppskriften på en slags grå, glyen, søtlig, kinesisk suppe som serveres til frokost, så er den en mirakelkur som antakelig kunne markedsføres til sterk overpris i vesten! Den redda i alle fall skinnet mitt etter en laaang natt hvor en gjeng meget vennlige mongoler hadde bestemt seg for å drikke den tilreisende biologen solid under bordet på en blanding av vin, vodka, øl og koumiss... og det var 10 timer i jeep dagen etter....

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:21   #39
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De jeg vet av som reparerer har ikke veldig lyst på alkohol dagen derpå de heller, men de sier at ved å ta et par pils så slipper de unna den verste bakrusen.

Jeg blir uvell bare av tanken. :grøss:
Farris og egg og bacon er min medisin mot hangover.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:22   #40
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reparerer dere?

Hahaha! Det hørtes ut som Mongolia, ja, Ulvefar!

Og nei, jeg reparerer ikke.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.